Κριτήρια αναζήτησης: διδασκαλία
Βρέθηκαν 29 αποτελέσματα
Βρέθηκαν 29 αποτελέσματα , σύνολο σελίδων 1.
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης: διδασκαλία Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Philosophical texts in the teaching of Literature in education [Αγγλική] Ημερομηνία: 26-07-2025 Συγγραφέας: ΛΕΥΚΟΘΕΑ ΜΠΟΡΝΟΥΖΗ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Φιλοσοφία και Τέχνες (ΦΙΤ) Περίληψη (Abstract): Σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της φιλοσοφίας και των έργων διάφορων στοχαστών υπό το πρίσμα της λογοτεχνίας, εντός του σχολικού χώρου. Σήμερα, η φιλοσοφία και η λογοτεχνία αποτελούν δύο κλάδους που είναι ενταγμένοι στην εκπαίδευση. Για να καταλήξουμε να τους ενσωματώσουμε στη διδασκαλία, σημαίνει πως η αξία τους έχει αποδειχθεί και είναι ήδη γνωστά τα οφέλη από την ενασ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Attitudes of Secondary education Greek philologists toward the [+learned] social variety of modern Greek: The case of the Rodopi region. [Αγγλική] Ημερομηνία: 9-3-2025 Συγγραφέας: ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΑΛΕΞΙΑΔΟΥ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τις στάσεις των φιλολόγων του Ν. Ροδόπης ως προς το λόγιο επίπεδο της νέας ελληνικής και τη θέση του στη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος. Στο θεωρητικό τμήμα της εργασίας γίνεται αναφορά στις έννοιες της γλωσσικής ποικιλότητας και της πρότυπης γλώσσας, ενώ συγχρόνως επισημαίνονται και οι βασικές κατηγορίες των γλωσσικών ποικιλιών, καθώς το λόγιο επίπε...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: "Teaching framework for the Lefkada dialectal variety in the second and third grade of junior High School and contrasting investigation of students' attitudes towards geographical varieties" [Αγγλική] Ημερομηνία: 21-07-2024 Συγγραφέας: ΓΑΡΥΦΑΛΙΑ ΒΕΡΥΚΙΟΥ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει αντιπαραβολικά τις γλωσσικές στάσεις των μαθητών της Β΄ και Γ’ γυμνασίoυ απέναντι στις γεωγραφικές ποικιλίες και ειδικότερα απέναντι στο λευκαδίτικο ιδίωμα. Στο θεωρητικό τμήμα εξετάζεται η οριζόντια υποδιαίρεση της γλώσσας σε διαλέκτους και ιδιώματα με όρους αντιδιαστολής προς την ΝΕΚ, την επίσημα δηλαδή θεσμοθετημένη διάλεκτο τους κράτους. Επίσης...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Sentence structure analysis and teaching in primary school [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-2-2024 Συγγραφέας: ΕΥΑ ΠΥΡΑΛΗ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα εργασία μελετά τα δομικά συστατικά της πρότασης και τις μεταξύ τους σχέσεις, τη σειρά των όρων στη νεοελληνική γλώσσα και την ενεργητική και την παθητική σύνταξη, σε μια προσπάθεια να ενσωματώσει τη γνώση αυτή στη διδασκαλία της προτασιακής δομής σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου, στο πλαίσιο της επικοινωνιακής και κειμενοκεντρικής προσέγγισης που υιοθετεί το νέο πρόγραμμα σπουδώ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The History of Polyhedra: A plan for instructional utilization [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-09-2022 [2022-09-25] Συγγραφέας: Πρώης, Στυλιανός Σχολή: Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας Τμήμα: Μεταπτυχιακές Σπουδές στα Μαθηματικά (ΜΣΜ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει την ιστορία των πολύεδρων ανά τους αιώνες και στη συνέχεια με άξονα την ιστορία προτείνει μια πρόταση διδασκαλίας εννοιών σχετικών με αυτά. Η χρήση της ιστορίας είναι διάχυτη σε όλο τον σχεδιασμό της διδασκαλίας. Η πρόταση διδασκαλίας εφαρμόστηκε σε ένα τμήμα είκοσι ένα μαθητών της Β΄ Γυμνασίου κατά το σχολικό έτος 2021-2022. Η υλοποίηση των διδασκαλιών π...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Teachers' perceptions in teaching at multicultural schools. [Αγγλική] Ημερομηνία: 10-09-2022 [2022-09-10] Συγγραφέας: Τζιομάκη, Σπυριδούλα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Τα τελευταία χρόνια οι σχολικές τάξεις ως προς τη μαθητική τους σύνθεση διαφέρουν γλωσσικά και πολιτισμικά. Η παρούσα εργασία έθεσε ως βασικό στόχο να διερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το ρόλο και τη διδασκαλία τους στα πλαίσια μιας πολυπολιτισμικής τάξης, δίνοντας έμφαση στη σύγκλιση ή απόκλιση της στάσης τους από τη διαπολιτισμική παιδαγωγική. Διεξήχθη ποιοτική έρευνα και χρησιμο...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Secondary education students' perceptions on verbal aspect [Αγγλική] Ημερομηνία: 26-02-2022 [2022-02-26] Συγγραφέας: Καραγγέλου, Αγγελική Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Η γραμματική κατηγορία της όψης θεωρείται συχνά ένα από τα πιο «άγνωστα» και «ασαφή» στοιχεία του ρηματικού συστήματος. Παρά την εισαγωγή της στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών για το μάθημα της γλώσσας όλων των βαθμίδων, η έλλειψη αντιστοιχίας ανάμεσα στις παλαιότερες και στις πιο σύγχρονες γλωσσολογικές θεωρίες τονίζει την ανάγκη επικαιροποίησης της μεταγλώσσας και την ανανέωσή της με όρους περισ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Secondary education students' perceptions on verbal aspect [Αγγλική] Ημερομηνία: 26-02-2022 [2022-02-26] Συγγραφέας: Καραγγέλου, Αγγελική Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Η γραμματική κατηγορία της όψης θεωρείται συχνά ένα από τα πιο «άγνωστα» και «ασαφή» στοιχεία του ρηματικού συστήματος. Παρά την εισαγωγή της στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών για το μάθημα της γλώσσας όλων των βαθμίδων, η έλλειψη αντιστοιχίας ανάμεσα στις παλαιότερες και στις πιο σύγχρονες γλωσσολογικές θεωρίες τονίζει την ανάγκη επικαιροποίησης της μεταγλώσσας και την ανανέωσή της με όρους περισ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The museum as a learning environment - Researching the views of secondary school philologists [Αγγλική] Ημερομηνία: 28-09-2021 [2021-09-28] Συγγραφέας: ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα μελέτη διαπραγματεύεται το ρόλο των μουσειακών επισκέψεων στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τις απόψεις των φιλολόγων. Αποτελείται από δύο μέρη, το θεωρητικό και το ερευνητικό μέρος. Στο θεωρητικό μέρος γίνεται η βιβλιογραφική ανασκόπηση αναφορικά με το μουσείο και την εκπαιδευτική του διάσταση, τους τύπους των μουσείων και τις θεωρίες μάθησ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The knowledge and the attitude of mathematicians for the teaching of mathematical modeling [Αγγλική] Ημερομηνία: 26-09-2021 [2021-09-26] Συγγραφέας: Τερζάκη, Ευαγγελία Σχολή: Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας Τμήμα: Μεταπτυχιακές Σπουδές στα Μαθηματικά (ΜΣΜ) Περίληψη (Abstract): Στη παρούσα εργασία διερευνώνται η γνώση και η στάση των εκπαιδευτικών μαθηματικών για τη διδασκαλία της μαθηματικής μοντελοποίησης. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί εργάζονται σε δημόσια σχολεία και σε ιδιωτικά φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, του Νομού Ηρακλείου. Κατά την ερευνητική διαδικασία, επιλέχθηκε η ποσοτική μέθοδος και η συλλογή των δεδομένων έγινε ηλεκτρονικά με χρήση ερωτηματολο...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Teaching linear systems using elements from the History of Mathematics. [Αγγλική] Ημερομηνία: 26-09-2021 [2021-09-26] Συγγραφέας: Παπουτσάκη, Χριστίνα Σχολή: Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας Τμήμα: Μεταπτυχιακές Σπουδές στα Μαθηματικά (ΜΣΜ) Περίληψη (Abstract): Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η μελέτη της ιστορικής εξέλιξης της έννοιας του γραμμικού συστήματος και ο σχεδιασμός μιας διδακτικής παρέμβασης σχετικά με τη διδασκαλία της. Η παρέμβαση εφαρμόστηκε σε 3 μαθητές της Γ' Γυμνασίου κατά το σχολικό έτος 2020-2021 μέσω τηλεκπαίδευσης. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη, το θεωρητικό και το ερευνητικό μέρος. Στο θεωρητικό μέρος, ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Jesus Christ’s teaching techniques, as described in the New Testament under the Orthodox Christian tradition, as contemporary adult educator’s teaching tools [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-09-2021 [2021-09-25] Συγγραφέας: Νικηταΐδης, Νικόλαος Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Εκπαίδευση Ενηλίκων (ΕΚΕ) Περίληψη (Abstract): Η μελέτη του τρόπου αξιοποίησης των εκπαιδευτικών τεχνικών από μεγάλους δασκάλους ή/και εκπαιδευτές ενηλίκων βοηθά τον εκπαιδευτή ενηλίκων να αποκτήσει πολύτιμες γνώσεις τις οποίες μπορεί να αξιοποιήσει στη δική του εκπαιδευτική πρακτική. Η παρούσα εργασία εστιάζει στη διδασκαλία του Ιησού Χριστού όπως αυτή περιγράφεται στην Καινή Διαθήκη (ΚΔ) υπό την Ορθόδοξη Χριστιανική παράδοση. Η διδασκαλία τ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Teaching methods in refuges' education [Αγγλική] Ημερομηνία: 18-09-2021 [2021-09-18] Συγγραφέας: Σιαφάκα, Έλλη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί σημαντικά οι προσφυγικές ροές προς τον ελλαδικό χώρο. Η εκπαίδευση και οι δομές που την απαρτίζουν υποδέχονται συνεχώς πρόσφυγες όλων των ηλικιών. Με συνέπεια να αυξάνονται οι ανάγκες που το εκπαιδευτικό σύστημα προσπαθεί να -IV καλύψει. Η μεθοδολογία που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί στην εκπαίδευση προσφύγων είναι ένα θέμα κομβικής σημασίας και χρήζει ιδια...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The education of the Roma in Greek as a second language [Αγγλική] Ημερομηνία: 21-03-2021 [2021-03-21] Συγγραφέας: Anastasiou, Alexandros Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση του επιπέδου προσφερόμενης εκπαίδευσης της Ελληνικής γλώσσας στους μαθητές Ρομά. Γίνεται αναφορά στους τρόπους διδασκαλίας των δίγλωσσων μαθητών για την καλύτερη κατανόηση και εξοικείωση με την δεύτερη γλώσσα (την ελληνική) καθώς και στις δυσκολίες εκμάθησης της. Έπειτα, επιχειρείται μία σκιαγράφηση του μαθησιακού προφίλ των μαθητών Ρομά και καταγράφο...
Ημερομηνία: 20-03-2021 [2021-03-20] Συγγραφέας: Λαζαρίδου Πυρλίδου, Μαρία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Δημιουργική Γραφή (ΔΓΡ) Περίληψη (Abstract): Η Δημιουργική Γραφή στην εκπαίδευση έχει μακρά ιστορία σε χώρες του εξωτερικού. Στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια κερδίζει ολοένα έδαφος σε μια προσπάθεια να καταστεί λειτουργικό εργαλείο της διδασκαλίας. Η Δημιουργική Γραφή αξιοποιεί την έννοια της δημιουργικότητας και αποδεικνύεται στην πράξη ως αποτελεσματικότατη μέθοδος που εφαρμόζει διάφορες θεωρίες μάθησης. Με το μαθητοκεντρικό της μοντέλο ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Dialectical elements in literature and educational approach: the case of the idiom of Skiathos [Αγγλική] Ημερομηνία: 20-03-2021 [2021-03-20] Συγγραφέας: Κοντογιάννη, Γεωργία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Η γλωσσική ποικιλότητα αποτελεί διαχρονικό φαινόμενο. Ωστόσο, η τάση για περιορισμό της γλωσσικής ποικιλίας και υιοθέτηση της μονογλωσσίας, μέσω της χρήσης της νεοελληνικής κοινής, είναι αισθητή σε κάθε πεδίο της καθημερινότητας, και ειδικότερα κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Σε αυτή την εργασία, το ενδιαφέρον στρέφεται στη γεωγραφική ποικιλότητα, με τη διάκρισή της στις διάφορες διαλέκτους και ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: «Konvergenzen und Abweichungen in der Sprache von Lehrern mit Erfahrung im Unterrichten mit zweisprachigen Kindern: die Dauer der Erfahrung und der Bildungskontext als interpretative Faktoren» [Αγγλική] Ημερομηνία: 03-2021 [2021-03] Συγγραφέας: Παπαστεργίου, Ειρήνη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα ερευνητική εργασία, έχει ως στόχο να καταγράψει τις απόψεις και τις πρακτικές των εκπαιδευτικών για τη διγλωσσία. Οι δίγλωσσοι μαθητές έχουν διαφορετική μητρική γλώσσα από την Ελληνική και ενδέχεται να έχουν ελάχιστη γνώση της Ελληνικής ή και καθόλου. Για την ερευνητική διαδικασία επιλέχθηκε η ποιοτική μέθοδος έρευνας, με τη χρήση ημιδομημένης συνέντευξης ως εργαλείου. Κατά τη συνέντ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The view of secondary science teachers on the contribution of history and philosophy of science in science teaching [Αγγλική] Ημερομηνία: 20-09-2020 [2020-09-20] Συγγραφέας: Μάντζιου, Μαρία Σχολή: Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας Τμήμα: Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών των Φυσικών Επιστημών (ΚΦΕ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα διπλωματική διαπνέεται από δύο ιδέες. Η πρώτη έχει σχέση με το χαρακτήρα της επιστήμης. Η επιστήμη των φυσικών επιστημών ενσωματώνει γνώσεις που αποκτήθηκαν με την πάροδο του χρόνου. Χωρισμένη ή όχι σε κλάδους στηρίζεται στην παρατήρηση, στο πείραμα, στην κρίση, στην εμπειρία. Η γνώση της μας είναι απαραίτητη γιατί έτσι ο μαθητής μπορεί να οικοδομήσει τη δική του γνώση. Γνώση για εφαρμογ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The tsakonian dialect in education: language attitudes of teachers [Αγγλική] Ημερομηνία: 26-07-2020 [2020-07-26] Συγγραφέας: Καμπύλη, Ελένη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των γλωσσικών στάσεων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απέναντι στις γεωγραφικές ποικιλίες και ειδικότερα προς την τσακωνική διάλεκτο. Απώτερο στόχο αποτελεί η προώθηση της διδασκαλίας των διαλέκτων και των ιδιωμάτων, η εδραίωση θετικών στάσεων απέναντί τους και η ουσιαστική γνωριμία με την τσακωνική. Συγκεκριμένα, με το ερευ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The Ancient Greek language as an L2: an alternative didactic proposal [Αγγλική] Ημερομηνία: 14-03-2020 [2020-03-14] Συγγραφέας: Παπανικολάου, Στυλιανός Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Αντικείμενο μελέτης στην παρούσα εργασία είναι αφενός η θέση των αρχαίων ελληνικών στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας και αφετέρου ο τρόπος με τον οποίο διδάσκεται το συγκεκριμένο μάθημα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα, εξετάζεται το φαινόμενο της γλωσσικής αλλαγής, ενώ σχολιάζονται κριτικά ποικίλοι μύθοι που έχουν διαμορφωθεί και διαδίδονται γύρω από την ελληνική γλώσσα εξαιτίας της μη...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Philosophical and epistimological views of teachers in Secondary Education about the Science of Mathematics and Teaching Methodology and practice [Αγγλική] Ημερομηνία: 29-09-2019 [2019-09-29] Συγγραφέας: ΜΠΟΜΠΟΤΗ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Σχολή: Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας Τμήμα: Μεταπτυχιακές Σπουδές στα Μαθηματικά (ΜΣΜ) Περίληψη (Abstract): Για πολλούς αιώνες το σύνολο των επιστημόνων και φιλοσόφων θεωρούσαν τα μαθηματικά ως απόλυτα και αδιαπραγμάτευτα. Αυτή η άποψη αμφισβητήθηκε όταν ανακαλύφθηκαν διάφορα παράδοξα που κλόνισαν την απόλυτη φύση των μαθηματικών. Ο κονστρουκτιβισμός και η θεωρία της διαψευσιμότητας των Popper και Lakatos είναι οι πιο πρόσφατες απόψεις στη φιλοσοφία των μαθηματικών, οι οποίες απορρίπτουν την απολυτο...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Genres and their teaching in primary school: attitudes and preferences of primary school teachers [Αγγλική] Ημερομηνία: 28-09-2019 [2019-09-28] Συγγραφέας: Μαρκαντωνάτου, Αλεξάνδρα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Εισαγωγή: Τα τελευταία χρόνια, το κειμενοκεντρικό μοντέλο διδασκαλίας στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση χρησιμοποιείται ως χρήσιμο μέσο για την ενδυνάμωση των μαθητών, στοχεύοντας τόσο στη σχολική τους επιτυχία όσο και, μακροπρόθεσμα, στην κοινωνική τους επιτυχία. Εντούτοις, δεν έχουν διερευνηθεί επαρκώς οι στάσεις και οι προτιμήσεις των εκπαιδευτικών γύρω από το συγκεκριμένο μοντέλο διδασκαλίας. Σκοπ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Effective Teaching of Double-Digit Numbers in mental calculation in Addition,in First Grades of Elementary school, with and without Playful and Electronic Activities [Αγγλική] Ημερομηνία: 31-07-2019 [2019-07-31] Συγγραφέας: Καμπισοπούλου, Ασπασία Μανδάνη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Σκοπός της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας ήταν να ερευνηθούν οι επιδόσεις των μαθητών της Β’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου στους νοερούς υπολογισμούς προσθέσεων διψήφιων αριθμών, πριν και μετά από διαφορετικούς τρόπους διδακτικών παρεμβάσεων, με και χωρίς δραστηριότητες παιγνιώδους και ηλεκτρονικής μορφής. Στην έρευνα συμμετείχαν 113 μαθητές, οι οποίοι μοιράστηκαν σε δύο ομάδες με μοναδικό κριτήρι...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Beliefs, intentions and actions of academics regarding teaching and learning in tertiaty education: The case of the professors at the Ionian University [Αγγλική] Ημερομηνία: 23-09-2018 [2018-09-23] Συγγραφέας: Φρεμεντίτη, Ευφροσύνη Μαρία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Η διδασκαλία και η παιδαγωγική επάρκεια των διδασκόντων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί ένα πεδίο που ελάχιστα ως τώρα έχει διερευνηθεί κυρίως, στην Ελλάδα. Ωστόσο, όλο και περισσότερο αναγνωρίζεται πια η ανάγκη περαιτέρω ενασχόλησης με αυτό το πεδίο, προκειμένου να δοθούν απαντήσεις που θα βοηθήσουν στη διασφάλιση μιας ποιοτικής διδασκαλίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στόχος της παρούσας ερ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Features of students- teacher interaction process affecting student achievement detrimentally. Junior high-school students’ opinions in Veria, Greece. [Αγγλική] Ημερομηνία: 22-09-2018 [2018-09-22] Συγγραφέας: Γρηγοριάδου, Αλεξάνδρα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Το επίπεδο της σχολικής επίδοσης του μαθητή δείχνει το επίπεδο ανταπόκρισής του στις απαιτήσεις του Αναλυτικού Προγράμματος. Αν το επίπεδό του είναι χαμηλό, δηλαδή υπάρχει χαμηλή σχολική επίδοση, τότε υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις στην μαθησιακή διαδικασία. Αυτές οι δυσκολίες είναι αποτέλεσμα τόσο ατομικών όσο και περιβαλλοντικών παραγόντων. Σκοπός της παρούσας ποιοτικής έρευνας είναι να διερευνήσ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Τeachers’ perceptions with regards to the exploitation of fairytales as a teaching tool in elementary school. [Αγγλική] Ημερομηνία: 24-09-2017 [2017-09-24] Συγγραφέας: Στούμπου, Χριστίνα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Σκοπός της παρούσας ποιοτικής έρευνας είναι να μελετήσει απόψεις δασκάλων σχετικά με την αξιοποίηση του παραμυθιού ως διδακτικού εργαλείου στο δημοτικό. Αφορμή αποτέλεσε η ανάγκη εξεύρεσης εναλλακτικών μέσων διδασκαλίας που θα κάνουν το μάθημα πιο ενδιαφέρον κι αποτελεσματικό. Τα συγκεκριμένα ερευνητικά ερωτήματα που επιχειρήθηκαν να απαντηθούν αφορούσαν:1)τον βαθμό αξιοποίησης του παραμυθιού στο ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Der Einsatz von Migrationsliteratur in Deutsch als Fremdsprachenunterricht. Kreativer Literaturunterricht in der Primarstufe. [Αγγλική] Ημερομηνία: 23-09-2017 [2017-09-23] Συγγραφέας: Σιδέρης, Ιωάννης Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας (ΓΕΡ) Περίληψη (Abstract): Το ερώτημα που τίθεται στη σημερινή εποχή στο πλαίσιο της επικοινωνιακής διδασκαλίας μιας ξένης γλώσσας, είναι το πώς θα μπορέσει να διδάξει κανείς στους μαθητές ένα διδακτικό φαινόμενο, όχι με έναν συνηθισμένο και βαρετό τρόπο, αλλά αντιθέτως με έναν δημιουργικό τρόπο, ο οποίος θα μπορούσε να κινητοποιήσει τους μαθητές και να τους ωθήσει να παρακολουθήσουν με ενδιαφέρον το μάθημα. Στα πλαίσια αυ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Η ευέλικτη ένταξη αυθεντικών κειμένων για τη συνδυαστική προαγωγή γλωσσικών δεξιοτήτων σε διαφορετικά επίπεδα γλωσσικής ικανότητας: Προτάσεις διδασκαλίας για το μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας [Αγγλική] Ημερομηνία: 14-05-2017 [2017-05-14] Συγγραφέας: ΣΑΜΑΡΤΖΗ, ΦΩΤΕΙΝΗ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας (ΓΕΡ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο την πολύπλευρη ένταξη αυθεντικών κειμένων στο πλαίσιο της συνδυαστικής εξάσκησης γλωσσικών δεξιοτήτων σε διαφορετικά επίπεδα γλωσσικής ικανότητας. Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση της ευελιξίας και προσαρμοστικότητας κειμένων υπό την τήρηση συγκεκριμένων προδιαγραφών καταλληλότητας, η οποία είναι συνυφασμένη με την εκάστοτε διατύπωση και επιλ...
Ημερομηνία: 13-10-2016 [2016-10-13] Συγγραφέας: ΚΑΛΛΙΒΡΕΤΑΚΗ, ΑΡΓΥΡΩ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Εκπαίδευση Ενηλίκων (ΕΚΕ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Πληροφορικής για τα Προγράμματα Σπουδών και την διδασκαλία του μαθήματος τους. Για την διεξαγωγή της εμπειρικής έρευνας επιλέχτηκε η ποιοτική προσέγγιση και η συλλογή των δεδομένων έγινε με ημιδομημένες συνεντεύξεις. Στην έρευνα συμμετείχαν δέκα (10) εκπαιδευτικοί που διδάσκουν Πληροφορική σε σχολεία της βασικής εκπαίδευσης και ...