Κριτήρια αναζήτησης: διγλωσσία
Βρέθηκαν 55 αποτελέσματα
Βρέθηκαν 55 αποτελέσματα , σύνολο σελίδων 2.
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης: διγλωσσία Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Ημερομηνία: 20-07-2024 Συγγραφέας: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Η σημερινή κοινωνία χαρακτηρίζεται από έντονη κινητικότητα, εξαιτίας του μεταναστευτικού και προσφυγικού φαινομένου και, κατά συνέπεια, της εισροής μεταναστών και στην Ελλάδα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα και τη μικτή/ πολυπολιτισμική σύσταση των τάξεων με αρκετούς/ες μαθητές/τριες να μαθαίνουν την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί ο βαθμός συμπερίληψης, σε Δ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Complementizers in Greek and their teaching in the context of teaching Greek as L2 [Αγγλική] Ημερομηνία: 29-07-2023 Συγγραφέας: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΥΣΑ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Οι συμπληρωματικές προτάσεις καταλαμβάνουν κεντρικό ρόλο στο γραμματικό σύστημα της ελληνικής γλώσσας καθώς προσδίδουν σημαντικές πληροφορίες στην πρόταση και είναι απαραίτητες για τη συμπλήρωση του νοήματος που φέρει. Παράλληλα, τα είδη των συμπληρωματικών προτάσεων καθορίζονται από το είδος του κατηγορήματος της κύριας πρότασης σε συνδυασμό με τον συμπληρωματικό δείκτη, δηλαδή τον σύνδεσμο εισαγ...
Ημερομηνία: 29-07-2023 Συγγραφέας: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΣΟΥΡΤΖΗ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Στην παρούσα εργασία εξετάζεται η γλωσσική επάρκεια στη φωνούμενη ελληνική Κωφών και βαρήκοων ενηλίκων ομιλητών της Ελληνική Νοηματική Γλώσσας (ΕΝΓ). Ο σκοπός της μελέτης είναι να διερευνηθούν οι δυσκολίες στην παραγωγή γραπτού λόγου στην ελληνική από νοηματιστές κωφούς – βαρήκοους μέσω της καθοδηγούμενης παραγωγής μικρότερων και μεγαλύτερων κειμένων. Η πρωτοτυπία της έρευνας έγκειται στο γεγονός ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The multilingualism of teenagers inside and outside the Greek school: Existing situation and prevailing perceptions [Αγγλική] Ημερομηνία: 11-2-2023 Συγγραφέας: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΜΠΑΡΑΛΗ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Η πολυγλωσσία συνιστά την κατάσταση χρήσης γλωσσικών πόρων από δύο ή περισσότερες γλώσσες σε ατομικό ή κοινωνικό επίπεδο. Η ικανότητα των πολύγλωσσων ατόμων να αξιοποιούν όλους τους γλωσσικούς πόρους των γλωσσικών τους ρεπερτορίων  συνδυαστικά για τη διαπραγμάτευση νοημάτων ονομάζεται διαγλωσσικότητα και στη βιβλιογραφία έχει αναγνωριστεί η θετική της συμβολή στις γλωσσικές και γνωστικές δεξι...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Opinions and practices of primary school teachers on the teaching of Greek as a second / foreign language to foreign students [Αγγλική] Ημερομηνία: 24-09-2022 [2022-09-24] Συγγραφέας: Χατζηβασιλείου, Μαρία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα εργασία συνιστά μια δειγματοληπτική έρευνα, που ενδιαφέρεται να μελετήσει παιδαγωγικές απόψεις και εκπαιδευτικές πρακτικές σχετικά με την διγλωσσία και την πολυγλωσσία ως φαινόμενα, στον σχολικό θεσμό. Το ερευνητικό ενδιαφέρον εστίασε στα ποικίλα μοντέλα διαχείρισης της ετερότητας, στις γνωστικές θεωρίες της διγλωσσίας, καθώς και στην προσωπική θεωρία που υιοθετεί ο εκάστοτε εκπαιδευτικό...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Presentation of the educational practices for bilingual students of Albanian descent followed by primary school teachers in the Cyclades region [Αγγλική] Ημερομηνία: 10-09-2022 [2022-09-10] Συγγραφέας: Κεμανετζή, Μαρία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Η μελέτη των εκπαιδευτικών απόψεων σχετικά με τις γλωσσικές μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι αλβανοί δίγλωσσοι μαθητές στην ελληνική γλώσσα, θεωρήθηκε επιστημονικά πρωτότυπη και αναγκαία διότι το ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης αποτελείται κατά ένα μεγάλο μέρος του από αλβανούς δίγλωσσους μαθητές. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: “Exploring refugee/migrant students’ perceptions and attitudes towards their bi/multilingual identities through language portraits” [Αγγλική] Ημερομηνία: 03-09-2022 [2022-09-03] Συγγραφέας: Σταυρακάκη, Αντωνία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM) Περίληψη (Abstract): The main research aim was to explore the way immigrant children cope with their linguistic repertoires (bilingualism/multilingualism). In particular, this research study intended to investigate children’s language views, attitudes and experiences in terms of their bilingualism/multilingualism in order to comprehend how multiple and complex concepts and linguistic ideologies are constructed...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Exploring refugee children’s bilingualism through multimodal identity texts [Αγγλική] Ημερομηνία: 03-09-2022 [2022-09-03] Συγγραφέας: ΜΩΡΑΛΗ, ΦΑΝΗ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM) Περίληψη (Abstract): Over the last decades, one of the uses of semiotics that has gained researchers’ attention was the understanding of meaning-making processes used by students in formal and non-formal educational settings. Considering, simultaneously, the recent refugee crisis that has turned contemporary classrooms highly heterogeneous, the aim of the present study is to explore how refugee children perceive and d...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Language teaching and alternative assessment in bilingual primary school children [Αγγλική] Ημερομηνία: 31-07-2022 [2022-07-31] Συγγραφέας: ΛΕΦΑ, ΓEΩΡΓΙΑ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης την περιγραφή ενός προγράμματος φιλαναγνωσίας που υλοποιήθηκε στα πλαίσια σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετώ ως εκπαιδευτικός και είχε ως στόχο να ερευνήσει πως οι εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης μπορούν να επιφέρουν την ανάπτυξη αναγνωστικών στάσεων, δεξιοτήτων και συμπεριφορών των μαθητών, ώστε η εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσα...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Educational methods applying and reinforcing bilingualism in Reception Classes in Primary education [Αγγλική] Ημερομηνία: 31-07-2022 [2022-07-31] Συγγραφέας: Βιτουλαδίτη, Γεωργία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Η αξιοποίηση της μητρικής γλώσσας ενός ατόμου στη διδασκαλία μιας δεύτερης γλώσσας αποτελεί μια εκπαιδευτική πρόταση στις σύγχρονες εκπαιδευτικές σχολικές μονάδες. Οι γλωσσικές απαιτήσεις που επιβάλλει μια σύγχρονη τάξη, η οποία χαρακτηρίζεται ως πολυγλωσσική, εφόσον περιλαμβάνει παιδιά με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο, προκρίνει την αλλαγή του υπάρχοντος τρόπου προσέγγισης της διδασκαλίας ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Linguistic profile and practices of bilingual Vlach speakers: The case of Avdella Grevena [Αγγλική] Ημερομηνία: 31-07-2022 [2022-07-31] Συγγραφέας: Μπεκίρης, Αλέξανδρος Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Μέσα από την έρευνα που θα παρουσιαστεί στη συγκεκριμένη εργασία θα αναδειχτεί το γλωσσικό προφίλ και οι πρακτικές που ακολουθούν οι δίγλωσσοι βλαχόφωνοι ομιλητές. Η έρευνα θα εστιάσει στην περίπτωση της Αβδέλλας Γρεβενών η οποία αποτελεί μια βλαχόφωνη κοινότητα που κρατάει ακόμα και σήμερα αναλλοίωτο το βλάχικο στοιχείο. Το γεγονός ότι οι βλαχόφωνοι ομιλητές της περιοχής δεν μιλούν μόνο...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Language views and practices towards bilingualism among Albanian immigrant families: A case study in the island of Hydra. [Αγγλική] Ημερομηνία: 16-07-2022 [2022-07-16] Συγγραφέας: Παπαδάκη, Άννα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM) Περίληψη (Abstract): This dissertation aims to explore the views and attitudes of Albanian immigrant families and their children about bilingualism through semi-structured interviews with mothers and children. It also presents the analysis of language portraits of the children and their mothers as a tool to make their bilingualism visible. More specifically, this study aims to investigate how bilingualism is viewe...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Second language learning procedure of primary education refugee students: Educators’ perspectives on the use of the first language(s) (L1) and the translanguaging pedagogies [Αγγλική] Ημερομηνία: 16-07-2022 [2022-07-16] Συγγραφέας: Φελεκίδου, Ελένη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM) Περίληψη (Abstract): The flourishing of more and more diversified educational frameworks and the realization of a) the gradual disappearance of the mainstream classrooms due to the unprecedented influx of refugees and immigrants in the Greek territory, b) the country's shortcomings and inexperience in managing the refugee population and c) the lack of many teachers' knowledge of appropriate teaching methods and approa...
Ημερομηνία: 27-02-2022 [2022-02-27] Συγγραφέας: ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Το σύγχρονο ελληνικό σχολείο αποτελεί ένα χώρο στον οποίο συναντώνται μαθητές από διαφορετικές χώρες και διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα. Οι μαθητές αυτοί είναι ομιλητές διαφορετικών γλωσσών, γεγονός που αποτελεί πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα ελληνικά σχολεία. Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να διερευνήσει τις απόψεις και τις πρακτικές των εκπαιδευτικών της π...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Bilingualism and interculturalism: Examining Primary Education teachers’ perceptions in the context of bilingual students’ teaching [Αγγλική] Ημερομηνία: 27-02-2022 [2022-02-27] Συγγραφέας: Σάλτη, Ευτυχία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Η πολυπολιτισμικότητα των σύγχρονων κοινωνιών συνέβαλε στη διαμόρφωση νέων εκπαιδευτικών δεδομένων και έφερε στο προσκήνιο ζητήματα ισότητας και σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο πλαίσιο της συνύπαρξης ατόμων διαφορετικής εθνοτικής, γλωσσικής και πολιτισμικής ταυτότητας. Η ποικιλομορφία του μαθητικού πληθυσμού δημιούργησε νέες εκπαιδευτικές ανάγκες και οδήγησε στη διαμόρφωση νέων διδ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Parental involvement in the bilingual Greek Primary Schools of Bavaria and its connection with the school performance and the self-esteem of the students [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-09-2021 [2021-09-25] Συγγραφέας: Νικολάκη, Δέσποινα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Τα οφέλη της γονεϊκής εμπλοκής στην πολύπλευρη ανάπτυξη του παιδιού είναι πολλά και σημαντικά, όπως έχει αποδειχθεί μέσα από επιστημονικές έρευνες. Πολύ συχνά όμως αυτή αφορά σε γονείς που μιλούν δύο γλώσσες και σε παιδιά που μεγαλώνουν σε δίγλωσσα περιβάλλοντα, είτε στο χώρο του σπιτιού, είτε στο χώρο του σχολείου. Έτσι ο στόχος της παρούσας εργασίας, ως απόρροια ανάγκης κατανόησης της εφαρμογής ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Views of Secondary Education Teachers on the Bilingualism of Refugee Students [Αγγλική] Ημερομηνία: 19-09-2021 [2021-09-19] Συγγραφέας: Δεληγιάννη, Αικατερίνη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Η κατανόηση και αξιοποίηση από τους εκπαιδευτικούς της σχέσης διγλωσσίας και μάθησης επιτρέπει τη διαμόρφωση υποστηρικτικού μαθησιακού πλαισίου για την εκμάθηση της ακαδημαϊκής γλώσσας και τη διδασκαλία των μαθημάτων μέσω της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις απόψεις εκπαιδευτικών Γυμνασίων για τη διγλωσσία των προσφύγων μαθητών τους, με έμφαση στ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Supporting Approaches and Practices in Learning Greek as a Second Language & Inclusion in school. A Review of Primary School Reception Classes Teachers’ Perceptions for the case of refugee and immigrant students. [Αγγλική] Ημερομηνία: 19-09-2021 [2021-09-19] Συγγραφέας: Μιχαλοπούλου, Γεωργία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Τάξεις Υποδοχής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την εκμάθηση της δεύτερης γλώσσας και την επίδραση σε αυτήν των δίγλωσσων ή πολύγλωσσων ρεπερτορίων των μαθητών. Ακόμη, εξετάζονται οι διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές που αξιοποιούν στη διδασκαλία τους προκειμένου να υποστηρίξουν τους δίγλωσσο...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Learning course of bilingual students in the Greek public primary school: views and suggestions of teachers. [Αγγλική] Ημερομηνία: 18-09-2021 [2021-09-18] Συγγραφέας: Στεφοπούλου, Γλυκερία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Με την αύξηση των μεταναστευτικών ροών, το φαινόμενο της πολυγλωσσίας και η ύπαρξη στα σχολεία μαθητών που μιλούν γλώσσες διαφορετικές της ελληνικής αποτελούν πλέον μία πραγματικότητα. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ανταποκριθούν σε ένα πλαίσιο ιδιαίτερα σύνθετο και απαιτητικό και να διαχειριστούν ζητήματα ετερογένειας, εφαρμόζοντας διδακτικές πρακτικές με σκοπό την αξιοποίηση της διγλωσσίας ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Attidudes of primary school teachers in Chios district towards bilingualism [Αγγλική] Ημερομηνία: 18-09-2021 [2021-09-18] Συγγραφέας: Κοντογιάννη, Θεανώ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Τα τελευταία χρόνια, η έντονη παρουσία παιδιών στα ελληνικά σχολεία, τα οποία προέρχονται από άλλες χώρες και έχουν διαφορετικό γλωσσικό και κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο είναι γεγονός. Το πολυσχιδές φαινόμενο της διγλωσσίας και η επίδραση που ασκεί στη φερόμενη ταυτότητα των δίγλωσσων, έχει απασχολήσει πληθώρα ερευνητών εξαιτίας των συνεχών ανακατατάξεων οι οποίες μεταβάλλουν τον μέχρι πρότινος ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Bilingualism, mother tongue and school performace of bilingual students: Teachers' opinions of Primary education in East Attica [Αγγλική] Ημερομηνία: 18-09-2021 [2021-09-18] Συγγραφέας: Τασιοπούλου, Ελένη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα έχει βρεθεί μπροστά σε μεγάλες αλλαγές σε όλους τους τομείς εξαιτίας της εισόδου ενός μεγάλου αριθμού προσφύγων και μεταναστών. Ένας από αυτούς τους τομείς είναι και η εκπαίδευση. Οι σχολικές τάξεις τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση χαρακτηρίζονται από πολιτιστική ετερογένεια. Αυτό έχει αντίκτυπο και στη γλώσσα δημιουργώντας γλωσσική ποικιλομορ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Language and immigration: Learning characteristics of bilingual students and didactic framework [Αγγλική] Ημερομηνία: 18-09-2021 [2021-09-18] Συγγραφέας: Χριστοφάκη, Κλεάνθη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Λαμβάνοντας υπόψη την νέα πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί σε διεθνές επίπεδο και κατ’ επέκταση και στη χώρα μας αποτελεί πλέον γεγονός η συνύπαρξη μαθητών με διαφορετική γλώσσα και πολιτισμό. Προκειμένου οι μαθητές να ενταχθούν ομαλά στο κοινωνικό περιβάλλον που έχουν μεταβεί και να αποτελέσουν δημιουργικό και παραγωγικό κομμάτι του κοινωνικού γίγνεσθαι, η εκμάθηση της γλώσσας της χώρας υ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The integration of foreign students in the Greek educational system. Case study [Αγγλική] Ημερομηνία: 18-09-2021 [2021-09-18] Συγγραφέας: Δρακοπούλου, Χρυσούλα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Η Ελλάδα ήταν και παραμένει λόγω γεωπολιτικής θέσης χώρα υποδοχής μεταναστών. Από το 2016 και τη συμφωνία Ε.Ε. και Τουρκίας η χώρα δέχεται ένα μεγάλο αριθμό προσφύγων, πολλά από τα οποία είναι παιδιά σχολικής ηλικίας. Η ανάγκη ένταξης των παιδιών αυτών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, έφερε στο προσκήνιο μια σειρά σημαντικών ζητημάτων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να δ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Teaching techniques for learning the Greek language and ways of dealing with bilingualism in mixed classes of preschool age [Αγγλική] Ημερομηνία: 31-07-2021 [2021-07-31] Συγγραφέας: Ματθιοπούλου, Άννα Μαρία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Στη σημερινή εποχή στην πλειονότητα των σχολικών μονάδων πρωταγωνιστεί η πολιτισμική ετερότητα του μαθητικού πληθυσμού, με αποτέλεσμα οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών να είναι ουσιαστικής σημασίας για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τα ζητήματα διγλωσσίας και πολυπολιτισμικότητας που προκύπτουν στις σχολικές τάξεις τους. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Teaching in multilingual classes: Teachers’ opinions and practices of a primary school in Crete [Αγγλική] Ημερομηνία: 31-07-2021 [2021-07-31] Συγγραφέας: Κωσταρέλου, Αικατερίνη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Περίληψη Στο ελληνικό σχολείο συνυπάρχουν μαθητές και μαθήτριες με διαφορετικό γλωσσικό και πολιτισμικό υπόβαθρο. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στις πολύγλωσσες τάξεις καλούνται να διαχειριστούν τη διγλωσσία των μαθητών τους. Στόχος της έρευνας είναι η ανάδειξη ζητημάτων διαχείρισης της πολύγλωσσης τάξης μέσα από τη διερεύνηση των απόψεων και των πρακτικών που εφαρμόζουν οι δάσκαλοι σε ένα δημόσ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Intercultural approaches in Primary Education and integration of bilingual students: Theory and Rractice [Αγγλική] Ημερομηνία: 31-07-2021 [2021-07-31] Συγγραφέας: Ντελέζου, Σοφία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Η μελέτη τους τρόπου προσέγγισης της διαπολιτισμικότητας και της δίγλωσσης εκπαίδευσης στο ελληνικό δημοτικό σχολείο αποτελεί ένα ενδιαφέρον και πάντα επίκαιρο ζήτημα. Το ελληνικό σχολείο χαρακτηρίζεται από έντονο πολυπολιτισμικό χαρακτήρα και είναι ανάγκη να επανεξετάζονται τακτικά οι τρόποι προσέγγισης της πολυπολιτισμικότητας μέσα στη σχολική τάξη. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξε...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: CLIL methodology in the Greek educational system: an inquiry into the teaching competence and awareness of Primary and Secondary school teachers [Αγγλική] Ημερομηνία: 31-07-2021 [2021-07-31] Συγγραφέας: Κακαϊδής, Νικόλαος Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Η Ολιστική Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας (ΟΕΠΓ) αποτελεί μια εκπαιδευτική προσέγγιση στα πλαίσια διδασκαλίας μιας γλώσσας ως δεύτερης/ξένης. Ανταποκρινόμενη στις σύνθετες γλωσσικές απαιτήσεις που επιβάλλει πλέον σε μια τάξη το φαινόμενο της πολυγλωσσίας, προκρίνει την παράλληλη διδασκαλία μιας δεύτερης/ξένης γλώσσας και του γνωστικού περιεχομένου στα πλαίσια ενός κανονικού ωρολογίου μαθήματος....
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: "Teaching Homer's Iliad to bilingual junior high students using portfolio" [Αγγλική] Ημερομηνία: 31-07-2021 [2021-07-31] Συγγραφέας: Λιούτα, Γεωργία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Το εκπαιδευτικό σύστημα στις μέρες μας, με δεδομένες τις διαρκώς μεταβαλλόμενες κοινωνικοπολιτικές και δημογραφικές συνθήκες οφείλει να αποκτήσει πολυπολιτισμικό χαρακτήρα, να μετατραπεί σε χώρο κοινωνικής και πολιτισμικής αναπαραγωγής, να καλλιεργεί το πνεύμα της οικουμενικότητας και της ανεκτικότητας, να ενσωματώνει και να μην αποκλείει το διαφορετικό. Η παιδεία πρέπει να αποκτήσει πολυεθνική δι...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Development of literacy / multilingualism and written speech production by primary school children from immigration through illustrated children's books [Αγγλική] Ημερομηνία: 31-07-2021 [2021-07-31] Συγγραφέας: ΧΑΛΙΜΟΥΡΔΑ, ΣΤΥΛΙΑΝΗ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται την ανάπτυξη του γραμματισμού/πολυγραμματισμού και την παραγωγή γραπτού λόγου από αλλόγλωσσα παιδιά δημοτικου μέσω εικονογραφημένων βιβλίων. Κατά την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε σχολείο με αλλόγλωσσους μαθητές προερχόμενοι από την Ινδία εντοπίστηκαν οι τομείς που παρουσίασαν λάθη οι μαθητές και παρατηρήθηκαν οι στρατηγικές που εφαρμόζουν κατά τη διαδικασία της ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Synchronous distance learning for bilingual students: The case of a school in western Attica [Αγγλική] Ημερομηνία: 30-07-2021 [2021-07-30] Συγγραφέας: Ασπρέα, Δανάη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Η πανδημία του 2020 είχε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο των σχολικών μονάδων στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως, καθώς και την αντικατάσταση της δια ζώσης διδασκαλίας με την εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσω ασύγχρονων και σύγχρονων μέσων. Η απότομη αυτή εναλλαγή στην εκπαιδευτική διαδικασία βρήκε τα περισσότερα εκπαιδευτικά συστήματα απροετοίμαστα. Σε δύσκολη θέση βρέθηκαν, επίσης, και οι μαθητές με τις οικ...