Βρέθηκαν 22 αποτελέσματα
, σύνολο σελίδων 1.
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
σχολικά εγχειρίδια
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
The "foreigner" in the Anthology of Literary Τexts for the 3d and 4th grade of Primary School "In the school of the world". Critical Discourse Analysis and a teaching intervention. [Αγγλική]
Ημερομηνία:
8-03-2025
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΠΡΑΛΟΥ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ)
Περίληψη (Abstract): Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να αναδείξει το πώς προβάλλεται ο «ξένος» στο Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων Γ’ και Δ’ Δημοτικού «Στο σκολειό του κόσμου». Το διδακτικό εγχειρίδιο του Ανθολογίου ανήκει στο παρόν Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών και αντανακλά τις επιλογές και τις επιδιώξεις της εκπαιδευτικής πολιτικής τη χρονιά που εκδόθηκε. Μετά το θεωρητικό μέρος, που εστιάζει σε έννοιες- κλει...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Approaching the teaching of dependent clauses in primary education using ICT activities [Αγγλική]
Ημερομηνία:
30-7-2023
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΣΑΡΑΣΛΑΝΙΔΟΥ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ)
Περίληψη (Abstract): Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη μελέτη των εξαρτημένων συμπληρωματικών προτάσεων της νεοελληνικής γλώσσας. Συγκεκριμένα, στηριζόμενη στα δεδομένα των σύγχρονων γλωσσολογικών μελετών, επιχειρεί τη συγκριτική προσέγγιση των προτάσεων που εισάγονται με τους συμπληρωματικούς δείκτες ότι, αν, που, να και μη(ν)/μήπως καθώς και την αντιπαραβολή αυτών με τον τρόπο που προσεγγίζονται από τη ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Ancient greek and modern greek dialects and secondary school books [Αγγλική]
Ημερομηνία:
12-2-2023
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΦΟΥΡΛΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ)
Περίληψη (Abstract): Η γλωσσική ετερογένεια αποτελεί ένα διαχρονικό φαινόμενο∙ αυτή χαρακτηρίζει τόσο την
αρχαία όσο και τη νέα ελληνική γλώσσα, όπως πιστοποιεί το πλήθος των γεωγραφικών
ποικιλιών που εντοπίζονται και στις δύο μορφές της ελληνικής γλώσσας.
Ωστόσο, γενικότερα η επικρατούσα προσέγγιση στην εκπαίδευση αναφορικά με τις
γεωγραφικές διαλέκτους είναι η εξάλειψή τους και η έμφαση στη διδασκαλία της πρότυπης.
...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Between the textbook and the student: teachers' practices for familiarizing students with academic language skills during the teaching of the Greek language in elementary school [Αγγλική]
Ημερομηνία:
10-09-2022 [2022-09-10]
Μπαλαμπανίδου, Ζαχαρώ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ)
Περίληψη (Abstract): Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια της θεματικής ενότητας Πολιτισμικές Διαφορές και Κοινωνικές Ανισότητες του μεταπτυχιακού προγράμματος του ΕΑΠ Επιστήμες της Αγωγής.
Σκοπός της εργασίας ήταν να διερευνήσει το αποτύπωμα της επιταγής κατάκτησης της ακαδημαϊκής γλωσσικής ικανότητας που προωθούν το αναλυτικό πρόγραμμα και τα σχολικά εγχειρίδια εντός της τάξης, καθώς και τις πρακτ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Critical analysis of educational discourse: the discourse of instruction in school textbooks, administration, school assessment [Αγγλική]
Ημερομηνία:
30-07-2022 [2022-07-30]
Γουγουλιά, Ευθυμία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ)
Περίληψη (Abstract): Με την παρούσα εργασία επιχειρώ να αποδείξω πώς ο θεσμικός λόγος της εκπαίδευσης, ο λόγος της διοίκησης, ο λόγος των σχολικών εγχειριδίων και ο λόγος της αξιολόγησης τοποθετεί τα υποκείμενα της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε συγκεκριμένες θέσεις, κατασκευάζοντας συγκεκριμένες ταυτότητες για τους μαθητές και για τους εκπαιδευτικούς.
Αξιοποιώντας τα μεθοδολογικά εργαλεία της Συστημικής Λειτουργικής Γ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Gender representations in the 6th grade language course. Critical Discourse Analysis and didactic proposal [Αγγλική]
Ημερομηνία:
25-02-2022 [2022-02-25]
Μπουκοβάλα, Ρόζα
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ)
Περίληψη (Abstract): Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση των έμφυλων αναπαραστάσεων στα σχολικά εγχειρίδια της Στ΄ Δημοτικού. Τα σχολικά εγχειρίδια αποτελούν βασικό διδακτικό μέσο και πηγή πληροφοριών ενώ συγχρόνως συμβάλλουν στην υιοθέτηση αντιλήψεων και ιδεολογιών εκ μέρους των μαθητών/τριών. Για αυτόν τον λόγο θεωρείται σκόπιμο να μελετηθεί ο τρόπος που απεικονίζονται τα δύο φύλα καθώς και να προταθεί μία ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Exploring teachers' views on promoting the principles of intercultural education through the teaching of foreign languages in school [Αγγλική]
Ημερομηνία:
18-09-2021 [2021-09-18]
ΜΠΙΝΙΕΡΗ, ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ)
Περίληψη (Abstract): Ο σύγχρονος πολίτης καλείται να δράσει και κυρίως να αλληλεπιδράσει μέσα σε σύνθετες και πληθυσμιακά ετερογενείς κοινωνίες. Στόχος των εκπαιδευτικών συστημάτων των σύγχρονων χωρών είναι η δημιουργία δημοκρατικών πολιτών μέσα από την προώθηση των αρχών της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό το μάθημα των ξένων γλωσσών, όπως αυτό διδάσκεται στο ελληνικό σχολείο σήμερα, φαίνεται ότι μπορεί...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
The use of history painting illustrating the Greek Revolution in school history textbooks of the last twenty years. Its utilization in the context of an educational scenario [Αγγλική]
Ημερομηνία:
25-07-2021 [2021-07-25]
Καραμανλάκης, Ελευθέριος
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Δημόσια Ιστορία (ΔΙΣ)
Περίληψη (Abstract): Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της χρήσης της ιστορικής ζωγραφικής για την απεικόνιση της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 στα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, της Γ΄ Γυμνασίου και της Γ΄ Λυκείου των τελευταίων είκοσι ετών. Προκειμένου να εξετάσουμε τη λειτουργία που επιτελούν οι εικόνες για την εννοιολόγηση της Ελληνικής Επανάστασης στα εγχειρίδια της Ιστορίας θα λάβουμε ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Grammatical gender and linguistic sexism in language books of elementary school [Αγγλική]
Ημερομηνία:
20-03-2021 [2021-03-20]
Αθανασίου, Ελευθερία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ)
Περίληψη (Abstract): Αντικείμενο μελέτης της παρούσας εργασίας είναι η γραμματική κατηγορία του γένους στη γλώσσα και ο γλωσσικός σεξισμός στα βιβλία Γλώσσας του Δημοτικού. Αρχικά, παρουσιάζεται ο όρος φύλο, ο οποίος διακρίνεται στο βιολογικό, το οποίο αφορά σε βιολογικά και ανατομικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων, και το κοινωνικό, το οποίο προσδιορίζεται βάσει κοινωνικών επιταγών. Το φύλο γραμματικοποιείται στη γλώσσα...
Ημερομηνία:
03-2021 [2021-03]
Μπούρα, Βασιλική
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ)
Περίληψη (Abstract): Το σχολικό βιβλίο Νεοελληνικής Γλώσσας της Γ΄ Γυμνασίου και οι γλωσσικές αναπαραστάσεις που κατασκευάζουν τα κείμενά του σε σχέση με γλωσσικά ζητήματα και στάσεις για τη γλώσσα αποτελούν το αντικείμενο έρευνας της παρούσας εργασίας. Συγκεκριμένα, από τη 2η ενότητα του σχολικού βιβλίου με τίτλο «Γλώσσα-Γλώσσες και πολιτισμοί του κόσμου» επιλέχθηκαν κείμενα που αναπαριστούν στάσεις και ιδεολογίες γ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
The construction of national identity as formed in Greek language and Social and Political Education textbooks at 5th and 6th Grade in Greek Elementary school from the return to democracy (1974) until today [Αγγλική]
Ημερομηνία:
26-09-2020 [2020-09-26]
Καφίδα, Ευαγγελία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ)
Περίληψη (Abstract): Στην παρούσα εργασία ερευνήθηκε η συγκρότηση της εθνικής ταυτότητας στα σχολικά βιβλία των μαθημάτων της Γλώσσας και της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής των Ε΄ και Στ΄ τάξεων του ελληνικού Δημοτικού Σχολείου από τη μεταπολίτευση (1974) μέχρι σήμερα. Συγκεκριμένα η έρευνα εστίασε στον ρόλο του σχολείου στη διαμόρφωση εθνικής ταυτότητας όπως ορίζεται μέσα από τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών των συγ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Representations of ethnic and cultural diversity in C class of primary school Greek language textbooks [Αγγλική]
Ημερομηνία:
26-09-2020 [2020-09-26]
Χρυσού, Σγουρώ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ)
Περίληψη (Abstract): Η πολυπολιτισμική πολυμορφία των σχολικών τάξεων επιτάσσει την εφαρμογή της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης έτσι ώστε να διασφαλίζονται η κοινωνική συνοχή, η διαπολιτισμική επικοινωνία, τα ανθρώπινα δικαιώματα στις κοινωνίες. Σημαντικός παράγοντας επικοινωνίας αποτελεί και η γλώσσα, η οποία μάλιστα είναι το πρωτεύον διδακτικό αντικείμενο στο ελληνικό γενικό δημοτικό σχολείο αφού διδάσκεται περισσότερε...
Ημερομηνία:
26-09-2020 [2020-09-26]
Παντσάκη, Δόμνα
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ)
Περίληψη (Abstract): Η προώθηση της καλλιέργειας κριτικού γραμματισμού στην εκπαίδευση είναι μια σημαντική παράμετρος στο πλαίσιο μιας αποτελεσματικής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η παρούσα έρευνα έχει σκοπό τη μελέτη των αντιλήψεων των Ελλήνων εκπαιδευτικών σχετικά με την καλλιέργεια του κριτικού γραμματισμού στα κείμενα του βιβλίου ιστορίας μαθητή της Στ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοπ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
The European Dimension in Education, the International PISA Student Assessment Program and the Greek data [Αγγλική]
Ημερομηνία:
20-09-2020 [2020-09-20]
Μποζίκης, Διονύσης
Σχολή:
Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας
Τμήμα:
Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών των Φυσικών Επιστημών (ΚΦΕ)
Περίληψη (Abstract): Στην παρούσα διπλωματική εργασία, διερευνήθηκαν οι τρόποι με τους οποίους διαμορφώθηκε η Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική μέσα από την μελέτη επίσημων κειμένων των αρμοδίων κοινοτικών οργάνων. Οι σύγχρονες κοινωνικοοικονομικές μεταβολές και η ραγδαία εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας οδήγησαν στην ανάδειξη της γνώσης ως κεντρικού πυλώνα της Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής Πολιτικής, με τις Φυσικές...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Critical Literacy in Greek language in school books of the fifth year of elementary school: analysis of specific texts and suggestions of teaching them depending on the four stages of Multiliteracies [Αγγλική]
Ημερομηνία:
05-09-2020 [2020-09-05]
Χαλκίδη, Αγάπη
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ)
Περίληψη (Abstract): Η παρούσα εργασία γράφτηκε με σκοπό να μελετήσει το θέμα του «Κριτικού Γραμματισμού» και κατά πόσο οι αρχές που πρεσβεύει καλλιεργούνται στα σχολικά εγχειρίδια της Γλώσσας της Ε’ Δημοτικού. Συγκεκριμένα η εργασία χωρίστηκε σε τρία μέρη, το πρώτο είναι το θεωρητικό κομμάτι και στη συνέχεια το ερευνητικό και πρακτικό μέρος. Στο θεωρητικό μέρος ασχοληθήκαμε με τον ορισμό της έννοιας «Γραμματισμός» κα...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Learned elements and language lesson: mapping of school language textbooks [Αγγλική]
Ημερομηνία:
25-07-2020 [2020-07-25]
Καπνίση, Αλεξάνδρα
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ)
Περίληψη (Abstract): Οι λόγιες επιρροές της κοινής νέας ελληνικής εκδηλώνονται σε όλα τα επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης, τη φωνολογία, τη μορφολογία, τη σύνταξη, τη σημασιολογία και το λεξιλόγιο. Τα λόγια στοιχεία απαντούν κυρίως στο επίσημο χρηστικό επίπεδο αλλά χρησιμοποιούνται και σε ουδέτερες υφολογικά περιστάσεις. Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά τον τρόπο παρουσίασης του λόγιου χρηστικού επιπέδου στα γλωσσικά εγχ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Evaluation and assessment of school textbooks in the Religious studies course in secondary education [Αγγλική]
Ημερομηνία:
28-09-2019 [2019-09-28]
ΡΑΛΛΙΔΟΥ, ΜΑΡΙΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ)
Περίληψη (Abstract): Η παρούσα έρευνα επικεντρώθηκε στα σχολικά εγχειρίδια του μαθήματος των Θρησκευτικών στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τα ισχύοντα εγχειρίδια με την ονομασία « Φάκελοι μαθήματος » όπως φάνηκε και στο θεωρητικό μας μέρος έχει δημιουργήσει αντιδράσεις από θεολόγους-εκπαιδευτικούς, μέλη της Εκκλησίας και γονείς που κρίνουν ως ακατάλληλα τα νέα εγχειρίδια. Στη συνέχεια της εργασίας μας, έγινε προσπάθε...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
"Examining Aspects of the Educational Process in Adult Primary Schools in Detention Facilities: A Case Study" [Αγγλική]
Ημερομηνία:
22-09-2019 [2019-09-22]
Μανώλη, Μαρία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ)
Περίληψη (Abstract): Το δικαίωμα των κρατουμένων στην εκπαίδευση, θεωρείται εδώ και δεκαετίες κατοχυρωμένο και αυτονόητο. Στη χώρα μας επί σειρά ετών, γινόταν αξιόλογες προσπάθειες μέσω των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), όμως η δεύτερη αυτή ευκαιρία δεν ήταν διαθέσιμη μέχρι πρόσφατα, για όσους δεν κατείχαν το απολυτήριο του Δημοτικού. Το κενό αυτό επιχείρησε να καλύψει η ίδρυση Δημοτικών Σχολείων για ενήλικες, εντ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
The Greek Civil War in the curricula and the history textbooks of Primary and Secondary education from the post-civil era until today [Αγγλική]
Ημερομηνία:
27-07-2019 [2019-07-27]
Στεφανίδου, Μαρίνα
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Δημόσια Ιστορία (ΔΙΣ)
Περίληψη (Abstract): Στόχος της παρούσης εργασίας είναι η μελέτη του τρόπου προσέγγισης του ελληνικού Εμφυλίου Πολέμου στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και σε σαράντα επτά διδακτικά εγχειρίδια Ιστορίας της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από τη μετεμφυλιακή περίοδο έως σήμερα, βάσει συγκεκριμένων ερωτημάτων, σε συνάρτηση και με την εκάστοτε πολιτική συγκυρία. Τα ερευνητικά ερωτήματα αφορούν αφενός το ...
Το 1821 μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια ιστορίας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των ετών 1860-1923.
MSc
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
1821 through history textbooks used in Primary education from 1860-till 1923. [Αγγλική]
Ημερομηνία:
27-07-2019 [2019-07-27]
ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Δημόσια Ιστορία (ΔΙΣ)
Περίληψη (Abstract): Η σχολική ιστοριογραφία στην Ελλάδα, στα μέσα του 19ου και στις δύο πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα συνέβαλε τα μέγιστα στη διαμόρφωση της εθνικής ταυτότητας των πολιτών του νεοελληνικού κράτους. Κύριοι σκοποί της ήταν η καλλιέργεια της εθνικής υπερηφάνειας και η ηθική προετοιμασία για την πραγματοποίηση της Μεγάλης Ιδέας. Η ιστορία της Επανάστασης του 1821 εξυπηρετούσε και τους δύο στόχους. Τα κα...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Student schoolbooks of modern greek in high school. Views of students residing in the region of Kozani, on their effectiveness and the linguistic sufficiency they provide. [Αγγλική]
Ημερομηνία:
30-09-2017 [2017-09-30]
Ζιάκα, Ευγενία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ)
Περίληψη (Abstract): Η γλωσσική κατάκτηση και η απόκτηση των ακαδημαϊκών ικανοτήτων από τα παιδιά είναι δύο διαδικασίες, οι οποίες κατά τα σχολικά χρόνια αλληλεπικαλύπτονται. Αυτή η συνεχής εξέλιξη της γλωσσικής επάρκειας μορφοποιείται μέσα από τα προγράμματα σπουδών και τους διδακτικούς στόχους που τίθενται μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια γλωσσικής διδασκαλίας. Παραδοσιακά, η γλωσσική διδασκαλία τόσο στην Πρωτοβάθμια ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
The prescence of the concept of water and approaches to texts related to our tradition in textbooks of language lessons in elementary (2015 - 2016) [Αγγλική]
Ημερομηνία:
10-2016 [2016-10]
ΛΑΓΙΟΥ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ)
Περίληψη (Abstract): Η παρούσα εργασία έχει στόχο να αναδείξει το βαθμό κατά τον οποίο αναφορές της λαϊκής παράδοσης που συνδέονται με το νερό εμπεριέχονται στα σχολικά εγχειρίδια του γλωσσικού μαθήματος της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, κατά το τρέχον εκπαιδευτικό έτος (2015 – 2016). Η επιλογή του συγκεκριμένου αντικειμένου μελέτης βασίζεται στη σπουδαιότητα της συμβολής της λαϊκής αντίληψης στο διαπαιδαγωγικό ρόλο της ε...