Κριτήρια αναζήτησης: κριτική γλωσσική επίγνωση
Βρέθηκαν 12 αποτελέσματα
Βρέθηκαν 12 αποτελέσματα , σύνολο σελίδων 1.
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης: κριτική γλωσσική επίγνωση Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Critical Discourse Analysis of the animated film «Wish Dragon» (2021) and Critical Literacy teaching proposal for 5th and 6th grade students of primary school [Αγγλική] Ημερομηνία: 31-07-2022 [2022-07-31] Συγγραφέας: ΣΕΡΕΝΙΔΟΥ, ΕΙΡΗΝΗ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Οι ταινίες κινουμένων σχεδίων, που ανήκουν στα κείμενα μαζικής κουλτούρας (ΚΜΚ), αποτελούν μία εξωσχολική πρακτική γραμματισμού για τα παιδιά σχολικής ηλικίας και πέρα από την ψυχαγωγική τους λειτουργία, έχουν και ιδεολογικό χαρακτήρα, μεταφέροντας κοινωνικά και γλωσσικά μηνύματα και επηρεάζοντας την εικόνα των παιδιών για τον κόσμο. Στην παρούσα έρευνα εξετάζονται οι γλωσσικές επιλογές που γίνοντ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Gender identities in advertising discourse: a critical analysis [Αγγλική] Ημερομηνία: 30-07-2022 [2022-07-30] Συγγραφέας: Δεδικούση, Μαρία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την αναπαράσταση έμφυλων ταυτοτήτων στον διαφημιστικό λόγο. Προηγούμενες έρευνες έχουν μελετήσει τη λειτουργία του διαφημιστικού λόγου τόσο στην προώθηση προϊόντων όσο και στη δημιουργία ιδεολογιών, καθώς και τη λειτουργία της γλώσσας και των σημειωτικών πόρων ως ενδείκτες κατασκευής ανδρικών και γυναικείων ταυτοτήτων. Στόχος της παρούσας μελέτης είναι: α) να αναδεί...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Teachers' attitudes for teaching grammar in High School. Didactic suggestions for utilization of grammar in the context of critical literacy [Αγγλική] Ημερομηνία: 26-02-2022 [2022-02-26] Συγγραφέας: Γαστεράτου, Βασιλική Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Στόχος της παρούσας μελέτης είναι η παρουσίαση των αποτελεσμάτων ποιοτικής έρευνας με συνεντεύξεις φιλολόγων της Δυτικής Μακεδονίας σχετικά με τις στάσεις και τις πρακτικές τους στη διδασκαλία της γραμματικής. Τα δεδομένα μας καταδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν στη διδασκαλία τους στοιχεία από διαφορετικές προσεγγίσεις, (παραδοσιακή, επικοινωνιακή, κειμενοκεντρική). Ωστόσο η διδασκαλ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Gender representations in the 6th grade language course. Critical Discourse Analysis and didactic proposal [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-02-2022 [2022-02-25] Συγγραφέας: Μπουκοβάλα, Ρόζα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση των έμφυλων αναπαραστάσεων στα σχολικά εγχειρίδια της Στ΄ Δημοτικού. Τα σχολικά εγχειρίδια αποτελούν βασικό διδακτικό μέσο και πηγή πληροφοριών ενώ συγχρόνως συμβάλλουν στην υιοθέτηση αντιλήψεων και ιδεολογιών εκ μέρους των μαθητών/τριών. Για αυτόν τον λόγο θεωρείται σκόπιμο να μελετηθεί ο τρόπος που απεικονίζονται τα δύο φύλα καθώς και να προταθεί μία ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: “The value of critical language awareness in language teaching and in wider cognitive structure of Lyceum students: views and attitudes of the teaching philologists of the 3rd year of Lyceum of the prefecture of Magnesia”. [Αγγλική] Ημερομηνία: 18-09-2021 [2021-09-18] Συγγραφέας: Βελαλή, Χαρίκλεια Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Σκοπός της παρούσας εμπειρικής μελέτης είναι να διερευνήσει τις απόψεις και τις στάσεις των διδασκόντων φιλολόγων της Γ Λυκείου του νομού Μαγνησίας για την αξία της κριτικής γλωσσικής επίγνωσης, τόσο στη διδασκαλία της γλώσσας, όσο και στην ευρύτερη γνωστική συγκρότηση των μαθητών του Λυκείου. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού διενεργήθηκαν δεκαοκτώ τηλεφωνικές ημιδομημένες συνεντεύξεις σύμφωνες ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The representation of immigrants-refugees in Greek public discourse-Critical analysis and teaching proposals [Αγγλική] Ημερομηνία: 30-07-2021 [2021-07-30] Συγγραφέας: Αλεξίου, Σοφία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Στην παρούσα εργασία θα εξετάσω δύο ομιλίες, εκπροσώπων της κεντροδεξιάς και της αριστεράς, που πραγματοποιήθηκαν κατά τη συνεδρίαση ΚΣΤ’ της Ολομέλειας της Βουλής, που έλαβε χώρα την 4η Οκτωβρίου του 2019. Επέλεξα τις ομιλίες δύο πολιτικών από ιδεολογικά αντίθετες παρατάξεις. Ειδικότερα, η μία ομιλία προέρχεται από τον χώρο της δεξιάς και συγκεκριμένα πρόκειται για την παράταξη της Νέας Δημοκρατί...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The development of critical linguistic awareness in the context of teaching the Modern Greek Language in Primary Education [Αγγλική] Ημερομηνία: 26-09-2020 [2020-09-26] Συγγραφέας: Παπαδάκη, Αναστασία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την ανάπτυξη της κριτικής γλωσσικής επίγνωσης των μαθητών τους στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας. Για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου εφαρμόστηκε η ποιοτική μέθοδος και αξιοποιήθηκε η προσωπική ημιδομημένη συνέντευξη ως καταλληλότερο ερευνητικ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The Greek language throughout time: a teaching proposal for the Ancient Greek Language in High School from the viewpoint of critical literacy [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-07-2020 [2020-07-25] Συγγραφέας: Φερεντίνου, Αικατερίνη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Περίληψη Η μεθοδολογία της διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο αποτελεί αντικείμενο προβληματισμού για γλωσσολόγους και εκπαιδευτικούς. Έχουν υποστηριχθεί διαφορετικές, έως και αντίθετες μεταξύ τους απόψεις, τόσο ως προς την ίδια την αξία της διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής όσο και ως προς την προσφορά της στην εκμάθηση της Νέας Ελληνικής. Βασικότερος εκφραστής της θέσης της...
Ημερομηνία: 15-03-2020 [2020-03-15] Συγγραφέας: Καλτσώνη, Μαρίνα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μιας διδακτικής παρέμβασης για μαθητές/τριες που φοιτούν στην Α΄Λυκείου. Η διδακτική πρόταση αποσκοπεί στην ανάπτυξη της κριτικής γλωσσικής επίγνωσης των μαθητών/τριών μέσα από τη μελέτη της χρήσης γεωγραφικής και κοινωνικής ποικιλότητας σε Κείμενα Μαζικής Κουλτούρας. Τα κείμενα αυτά, ως εξωσχολικές εμπειρίες γραμματισμού, α...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: GEOGRAPHICAL DIVERSITY IN THE TELEVISION LOGGY. TEACHING PROPOSALS IN THE FRAMEWORK OF CRITICAL WRITING. [Αγγλική] Ημερομηνία: 27-07-2019 [2019-07-27] Συγγραφέας: ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ, ΜΑΡΙΑ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ) Περίληψη (Abstract): Οι τηλεοπτικές σειρές και οι τηλεοπτικές διαφημίσεις οι οποίες προβάλλουν γεωγραφικές διαλέκτους αποτελούν ένα σημαντικό μέσο για τη μελέτη της γλωσσικής ποικιλότητας, αφού συχνά στον τηλεοπτικό λόγο χρησιμοποιούνται γεωγραφικές ποικιλίες. Συγχρόνως, οι διάλεκτοι προβάλλουν αλλά και εντείνουν γλωσσικές ιδεολογίες. «Γενικότερα, ο λόγος της μαζικής κουλτούρας ορίζει συνήθως ως προσδοκώμενη γλωσσ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Critical Language Awareness and language teaching in the 3rd grade of Senior High School: students’ attitudes. [Αγγλική] Ημερομηνία: 29-09-2018 [2018-09-29] Συγγραφέας: Τσιτοπούλου, Αλεξάνδρα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Η γλώσσα είναι ένας τρόπος έκφρασης της κοινωνικής πραγματικότητας. Φανερώνει την κοινωνική ιεραρχία και υποκρύπτει εξουσιαστικές σχέσεις. Το δεδομένο αυτό δημιουργεί την ανάγκη η γλωσσική διδασκαλία να επιδιώκει τη διαμόρφωση ενεργών και ελεύθερων πολιτών, ικανών να αποκαλύπτουν τις στρατηγικές χειραγώγησης στο λόγο, να αναπτύσσουν το λόγο της χειραφέτησης και να διεκδικούν ισότητα ευκαιριών. Το ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Rhetoric and critical language awareness in secondary education: the case of competitive debate [Αγγλική] Ημερομηνία: 29-09-2018 [2018-09-29] Συγγραφέας: Βίτσα, Σταυρούλα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Η ρητορική αποτέλεσε κέντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην Ευρώπη για περισσότερο από δύο χιλιετίες και συνεχίζει ως τις μέρες μας να διατηρεί τη γοητεία της και τη χρησιμότητά της, ως πρακτική γλωσσικής ανάπτυξης και αποτελεσματικής επικοινωνίας. Στην Ελλάδα ωστόσο, η παρουσία της στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι μάλλον υποτυπώδης, εφόσον υφίσταται μόνο με τη μορφή σχολικού προγράμματος και...