Βρέθηκαν 12 αποτελέσματα
, σύνολο σελίδων 1.
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
CLIL
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Ημερομηνία:
20-7-2024
ΑΝΝΑ ΜΑΚΡΗ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): This study evaluates the effectiveness of the "Introduction of English Language inKindergarten" (EAN) program implemented by the Ministry of Education and ReligiousAffairs in Greece, developed by an interdisciplinary EAN team of faculty members, special teaching staff, technical staff, researchers and external collaborators, with Professor Thomae Alexiou from the Department of English Language and...
Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ CLIL ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
MSc
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
THE EFFECTIVENESS OF CLIL METHODOLOGY IN VERY YOUNG LEARNERS' ORAL PERFORMANCE [Αγγλική]
Ημερομηνία:
24-09-2022 [2022-09-24]
ARGYROPOULOU, MARINA
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): This research examines the integration of CLIL methodology into preschool education and analyses the effects that it may have on the very young learners’ oral performance. It focuses on the specialty of teaching CLIL to very young learners, the challenges that teachers may face during the CLIL teaching process and whether it is possible for the teacher to help content and language develop at the s...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Η εκμαθηση της γλωσσας για την υποστηριξη της γλωσσικης ενσωματωσης προσφυγων κ μεταναστων, στο Ελληνικο Εκπαιδευτικο Συστημα: πρακτικες χωρις αποκλεισμους για την εκμαθηση της δευτερης ξενης γλωσσας στη Πρωτοβαμια και Δευτεροβαθμια εκπαιδευση. [Αγγλική]
Ημερομηνία:
03-09-2022 [2022-09-03]
Σουφαραπη, Σοφια
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM)
Περίληψη (Abstract): Education is one of the most important instruments that enables people of all groups socially and economically segregated to integrate in the host society. The integration of diverse children in education system is vital for their academic growth as well as their social and emotional well-being. Notably, inclusive education can offer real learning education as long as it involves all students of d...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Developing an educational material-bridge for refugees’ formal language education in the 21st century: The case of project PRESS [Αγγλική]
Ημερομηνία:
16-07-2022 [2022-07-16]
ΚΑΚΟΚΕΦΑΛΟΥ, ΧΡΥΣΟΥΛΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM)
Περίληψη (Abstract): Refugee education remains a sensitive area as still many refugee children remain out of school or drop out during the school year. The materials used in the educational process of refugee students constitute an essential part of educational policies for refugee education. Ιn this context, they can encourage (or not) an inclusive approach to refugee education. This study focuses on two educational ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
To CLIL on Translanguaging or not to CLIL? Exploring Students’ Experiences towards Translanguaging CLIL in an EFL Class [Αγγλική]
Ημερομηνία:
30-06-2022 [2022-06-30]
Χαραλαμπόγλου, Νικολέττα
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The increased diversity that characterizes today’s society necessitates the need for
new ways of accommodating cultural differences. Considering the situation in Greece,
over the last two decades, it has been a destination country for several people with
migration and refugee biography. Although schools grant access to immigrant pupils, they follow a monolingual language approach whereas multil...
Ημερομηνία:
25-09-2021 [2021-09-25]
ΧΗΤΑ, ΣΤΑΜΑΤΙΝΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The ensuing research centers around the presentation of the CLIL¹ approach and how it combines the teaching of two distinct subjects, in particular the subject of English with the subject of English. The implementation of the lessons which are based on the CLIL approach has as its primary purpose to investigate whether the aforementioned approa...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Teaching and Learning of Bilingual Students in the context of Formal Education [Αγγλική]
Ημερομηνία:
15-02-2020 [2020-02-15]
Πολύζου, Δανάη
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ)
Περίληψη (Abstract): Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η παρουσίαση του φαινομένου της διγλωσσίας και των σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε τάξεις στις πολυπολιτισμικές κοινωνίες. Ειδικότερα, με βάση την προσέγγιση της Διδασκαλίας της Γλώσσας με Βάση το Περιεχόμενο, διατυπώνεται μία διδακτική πρόταση για το μάθημα της Ιστορίας, με σκοπό να παρουσιαστεί ένας διαφορετικός τρόπος διδακτικής ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
CLIL IM PRIMARBEREICH_ RESULTATE, ERFAHRUNGEN UND ZUKUNFTSAUSSICHTEN [Αγγλική]
Ημερομηνία:
21-09-2019 [2019-09-21]
ΔΑΛΑΒΕΡΑ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας (ΓΕΡ)
Περίληψη (Abstract): Το δίγλωσσο μάθημα αποτελεί ένα μέσο ώστε η εκμάθηση της ξένης γλώσσας να γίνει πιο αποτελεσματική και πιο ενδιαφέρουσα. Το CLIL έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη ως μία μορφή δίγλωσσου μαθήματος. Σε αντίθεση με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας του ξενόγλωσσου μαθήματος το CLIL εμπλέκει την εκμάθηση της ξένης γλώσσας με συγκεκριμένα σχολικά μαθήματα.
Η μέθοδος CLIL δεν εφαρμόζεται ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
The fusion of creative writing, CLIL and the Internet of Things (IoT) in education with the aim of cultivating written discourse. [Αγγλική]
Ημερομηνία:
16-03-2019 [2019-03-16]
Καρασά, Σοφία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Δημιουργική Γραφή (ΔΓΡ)
Περίληψη (Abstract): Σε έναν ταχύτατα μεταβαλλόμενο και τεχνολογικά εξελισσόμενο κόσμο ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα αλλάζει. Οι αντίστοιχες παιδαγωγικές επιπτώσεις είναι αλυσιδωτές, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται όχι μόνο το εκπαιδευτικό σύστημα σε παγκόσμια κλίμακα αλλά και ο τρόπος που μαθαίνουμε. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τον προβληματισμό αυτό, η παρούσα εργασία έχει σκοπό να εξετάσει τη δημιουργική γ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Learners’ motivation regarding speaking and listening through CLIL in the 3rd and 4th grade of the 3rd Experimental Primary School, Evosmos [Αγγλική]
Ημερομηνία:
22-09-2018 [2018-09-22]
Ζερβού, Αμαλία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): Content and Language Integrated Learning is an instructional method that counts more than two decades of presence in the European educational landscape. The benefits of CLIL on various aspects of language acquisition -linguistic competence, communicative competence, intercultural awareness, motivation- have been widely investigated by several researchers worldwide. In Greece, however, CLIL is stil...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
“Employing ICTs in a CLIL environment with sixth grade learners in a primary school setting” [Αγγλική]
Ημερομηνία:
23-09-2017 [2017-09-23]
Χασόγια, Δήμητρα
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): ABSTRACT
Education, and more specifically foreign language teaching, has to adopt more innovative ways in the teaching process, renew itself and manage to be compatible with the modernized communities in our digital society. The Greek educational system needs a dynamic programme to activate both teachers and students in an attempt to get rid of the conventional and traditional way of tea...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑΣ (CLIL): ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ, ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ [Αγγλική]
Ημερομηνία:
24-09-2016 [2016-09-24]
ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ, ΘΕΟΛΟΓΙΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The dissertation investigates how CLIL Art History modules could benefit the advanced group of Grade C students of a Junior High School in reference to content and oral production development in terms of fluency and lexical diversity. It also investigates how the particular CLIL intervention can affect students’ perceptions of and attitudes towards learning Art History through CLIL.
To this end...