Επιλέξτε την εφαρμογή κριτηρίων αναζήτησης απο την παρακάτω λίστα, στα αποτελέσματα που βρέθηκαν:
Απόκρυψη λίστας κριτηρίων αναζήτησης
Βρέθηκαν 7 αποτελέσματα
, σύνολο σελίδων 1.
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
δυσλεξία
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΕΝΑΣ ΔΥΣΛΕΞΙΚΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΜΙΑ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ;ΜΕΧΡΙ ΠΟΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ;
MSc
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Est-ce que les élèves dyslexiques sont capables d'apprendre une Deuxième Langue Vivante et quel niveau sont-ils capables d'atteindre? [Αγγλική]
Ημερομηνία:
19-09-2020 [2020-09-19]
ΦΩΤΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Γαλλικής ως Ξένης Γλώσσας (ΓΑΛ)
Περίληψη (Abstract): Οι δυσλεξικοί μαθητές είναι δυνατόν να μάθουν μια ξένη γλώσσα.Το επίπεδο που μπορούν να φτάσουν εξαρτάται από τη σοβαρότητα της διαταραχής.Χρησιμοποιούμε την διαφοροποιημένη παιδαγωγική.
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Developing students’ writing skills to dyslectic learners: a proposed syllabus incorporating alternative assessment. [Αγγλική]
Ημερομηνία:
28-09-2019 [2019-09-28]
Κολονίτσιου, Σοφία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The ultimate goal of language teaching is to enable learners conquer the skills needed to achieve communication in various aspects of real life. This can be achieved by choosing the appropriate teaching and testing methods in order to develop and improve reading, listening, speaking and writing skills.
The current study investigates the implementation of appropriate alternative assessment methods...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Teaching the French Language to Adult Greek Dyslexic Learners: Issues and Proposals for Teaching by Producing Adequate Materials [Αγγλική]
Ημερομηνία:
14-09-2019 [2019-09-14]
Λάμπρου, Αγάπη
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Γαλλικής ως Ξένης Γλώσσας (ΓΑΛ)
Περίληψη (Abstract): Αυτή η διπλωματική εργασία η οποία βασίζεται στην διδακτική προϋπηρεσία ως εκπαιδευτικός γαλλικής γλώσσας που έχει συνεργαστεί με ενήλικα άτομα με δυσλεξία, έχει ως σκοπό αφενός να αναγνωρίσει τα σημάδια της δυσλεξίας σε ενήλικα άτομα που διδάσκονται τη γαλλική γλώσσα και αφετέρου να προτείνει εξατομικευμένο διδακτικό υλικό, κατάλληλο και προσαρμοσμένο στις εκπαιδευτικές ανάγκες των ατόμων με δυσ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Educators' views and attitudes on the cultural responsiveness of dyslexia assessment in students with diverse socio-lingual backgrounds [Αγγλική]
Ημερομηνία:
21-07-2019 [2019-07-21]
Κουλοσούσα, Φρειδερίκη
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM)
Περίληψη (Abstract): The current study was founded on previous research concerning the challenges when assessing dyslexia in diverse groups' educational needs. The research hypothesis was based upon the question concerning the effectiveness of current dyslexia assessment methodologies in the case of culturally diverse students. A case study with seventeen interviews was conducted in C.E.C.S. institutes. Participants w...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
DEVELOPING EFL TEACHERS' SKILLS IN TEACHING DYSLEXIC STUDENTS IN PRIMARY EDUCATION BY FOLLOWING A MULTISENSORY APPROACH [Αγγλική]
Ημερομηνία:
23-09-2017 [2017-09-23]
Αντωνίου, Παρασκευή-Χριστίνα
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The present research aims at investigating EFL teachers’ awareness of the nature of dyslexia, their training level and their ability to apply teaching methods that improve provision for dyslexic students in primary education. The research aims at exploring teachers’ ability to recognize signs of dyslexia and their perceptions regarding the inclusion of dyslexic students in mainstream classes. More...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Developing a dyslexic EFL learner’s vocabulary knowledge through cognitive and metacognitive strategies instruction [Αγγλική]
Ημερομηνία:
23-09-2017 [2017-09-23]
Ζαχαράκη, Σοφία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The present study aims to investigate how explicit strategy instruction affects a dyslexic learner’s vocabulary knowledge (regarding both receptive and expressive vocabulary) and strategy awareness. The participant is a Greek primary school student with dyslexia, who has been learning English as a foreign language for two and a half years. The researcher used explicit instruction so as to teach th...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
DYSLEXIA: INVESTIGATING EFL TEACHERS’ KNOWLEDGE OF TEACHING READING AND WRITING SKILLS TO DYSLEXIC STUDENTS [Αγγλική]
Ημερομηνία:
10-2016 [2016-10]
ΚΕΡΑΜΙΔΑ, ΙΣΜΗΝΗ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The present research aims at investigating whether EFL teachers in Greek schools know how to teach reading and writing to students with dyslexia, whether they can recognize dyslexia symptoms in students’ reading and writing and whether they use accommodations and strategies to aid their dyslexic readers and writers. In this context, 4 interviews were conducted with EFL teachers from the private se...