Κριτήρια αναζήτησης: Φυσικές Επιστήμες
Βρέθηκαν 22 αποτελέσματα
Βρέθηκαν 22 αποτελέσματα , σύνολο σελίδων 1.
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης: Φυσικές Επιστήμες Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Educational Robotics and Physical Sciences: Applications with Arduino [Αγγλική] Ημερομηνία: 24-5-2025 Συγγραφέας: ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ Σχολή: Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας Τμήμα: Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών των Φυσικών Επιστημών (ΚΦΕ) Περίληψη (Abstract): Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί έναν καινοτόμο τρόπο μάθησης που συνδυάζει τις Φυσικές Επιστήμες, τη Μηχανική, τον Προγραμματισμό και τις Επιστήμες των Υπολογιστών. Μία από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών ρομποτικών εφαρμογών είναι το Arduino, ένα ανοιχτού κώδικα μικροελεγκτικό σύστημα που επιτρέπει τη δημιουργία διαδραστικών έργων. Το Arduino προσφέρει έναν προσιτό ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Study and Design of a Massive Open Online Course for the Professional Development of Science Educators in Utilizing Artificial Intelligence Tools [Αγγλική] Ημερομηνία: 23-2-2025 Συγγραφέας: ΜΕΛΙΝΑ ΠΑΠΠΑ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Εκπαίδευση & Τεχνολογίες σε συστήματα εξ αποστάσεως διδασκαλίας και μάθησης-Επιστήμες της Αγωγής (ΕΤΑ) Περίληψη (Abstract): Η εργασία επικεντρώνεται στη μελέτη και το σχεδιασμό ενός Μαζικού Ανοικτού Διαδικτυακού Μαθήματος (MOOC) με σκοπό την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) στην αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαιδευτική διαδικασία. Καθώς η ΤΝ μετασχηματίζει τη σύγχρονη εκπαίδευση, δημιουργούνται νέες ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις, οι οποίες απαιτούν την κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The Utilization of Teleconference in Primary School for a Didactic Approach in Chemistry [Αγγλική] Ημερομηνία: 30-06-2023 Συγγραφέας: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΤΣΙΜΑΡΑ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Εκπαίδευση & Τεχνολογίες σε συστήματα εξ αποστάσεως διδασκαλίας και μάθησης-Επιστήμες της Αγωγής (ΕΤΑ) Περίληψη (Abstract): Η επιστήμη της Χημείας είναι ελάχιστα γνωστή στις μαθήτριες / στους μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στη μελέτη αυτή υλοποιήθηκε μια έρευνα δράσης σε επίπεδο μαθητριών / μαθητών Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου (11 – 12 ετών). Αξιοποιήθηκε η τηλεδιάσκεψη για μια εισαγωγική γνωριμία των παιδιών με την επιστήμη αυτή, στα πλαίσια του μαθήματος Φυσικών. Πραγματοποιήθηκαν πειράματα εξ αποστ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: STEM education: Design of activities and educational scenarios for air pollution in the discipline of Biology of third class of High School [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-09-2022 [2022-09-25] Συγγραφέας: Σμυρνάκη, Ευθυμία Σχολή: Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας Τμήμα: Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών των Φυσικών Επιστημών (ΚΦΕ) Περίληψη (Abstract): Τα τελευταία χρόνια αναφέρεται ολοένα και περισσότερο η εκπαίδευση STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) μέσω της οποίας η μάθηση προσεγγίζεται με διεπιστημονικό τρόπο με συνδυασμό της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών. Στην εκπαίδευση STEM οι μαθητές εμπλέκονται ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία κατά την μαθητοκεντρικά προσανατολισμένη διδασκαλία. Αναπτύσσουν...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Teaching Science: Inquiry Based Science Education [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-09-2022 [2022-09-25] Συγγραφέας: ΠΥΡΓΑΚΗ, ΕΛΕΝΗ Σχολή: Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας Τμήμα: Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών των Φυσικών Επιστημών (ΚΦΕ) Περίληψη (Abstract): Η Διερευνητική Μάθηση στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών (IBSE) είναι μία διδακτική μέθοδος που έχει στόχο την ενεργό συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης. Οι μαθητές μαθαίνουν να θέτουν ερωτήσεις, να διεξάγουν έρευνες, να συλλέγουν και να αναλύουν δεδομένα και να δίνουν απαντήσεις στις ερωτήσεις που έθεσαν, οι οποίες βασίζονται στην επιστημονική τους διερεύνηση. Με τον τρόπο αυτό οι...
Ημερομηνία: 24-09-2022 [2022-09-24] Συγγραφέας: Κοξίδης, Ραφαήλ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Ορισμένες από τις συνέπειες της πανδημίας λόγω της έξαρσης του ιού Covid-19, ήταν η καθιέρωση ολικού «lockdown» και η παγκόσμια εκπαιδευτική πολιτική βασίστηκε πλήρως στην αξιοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και των ΤΠΕ. Σκοπός της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας είναι διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των ΤΠΕ στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών, κατά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σύμφων...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The role of the teacher in distance education: the case of personalized teaching of physical sciences [Αγγλική] Ημερομηνία: 17-09-2022 [2022-09-17] Συγγραφέας: Σοφατζή, Ουρανία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Η εξατομικευμένη διδασκαλία στα πλαίσια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του 21ου αιώνα θέτοντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε νέες αναγκαίες και απαραίτητες αναζητήσεις και σχηματισμού νέων μεθόδων και πρακτικών. Στο παραπάνω διδακτικό πλαίσιο η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών σε συνδυασμό με τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών αποτελεί ...
Ημερομηνία: 19-02-2022 [2022-02-19] Συγγραφέας: ΚΟΥΤΣΑΓΙΑ, ΣΤΥΛΙΑΝΗ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Δημιουργική Γραφή (ΔΓΡ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά την αξιοποίηση της Ψηφιακής Αφήγησης στη διδασκαλία των φυσικών επιστήμων της Ε’ δημοτικού και πιο συγκεκριμένα στην ενότητα που αφορά τις μορφές ενέργειας. Συνιστά μια εναλλακτική διδακτική προσέγγιση που συνδυάζει την παραδοσιακή αφήγηση με τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και προσπαθεί να τονίσει την αποτελεσματικότητά της στην εκπαιδε...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: STEM EPISTEMOLOGY AND ITSCONNECTION WITH THE NATURAL SCIENCES [Αγγλική] Ημερομηνία: 26-09-2021 [2021-09-26] Συγγραφέας: Πέτρογλου, Σωτηρία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα εργασία διερευνά, την εισαγωγής της χρήσης της μεθοδολογίας STEM στην ελληνική εκπαίδευση, καθώς και τα αποτελέσματα αυτής. Παράλληλα στόχο της αποτελεί η διερεύνηση των εμπειριών των Ελλήνων εκπαιδευτικών από την χρήση του STEM και ιδιαίτερα όσον αφορά στην σύνδεση του με τις φυσικές επιστήμες. Για τις ανάγκες της εργασίας σχεδιάστηκε και διεξήχθη ποσοτική έρευνα σε εκπαιδευτικούς από τ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: "The model of the flipped classroom for the teaching of Natural Sciences in Secondary Education. A review of research over the last ten years (2010-2020) " [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-09-2021 [2021-09-25] Συγγραφέας: Πετρόγιαννη, Μαρία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Στην εργασία που ακολουθεί διερευνήθηκε η εκπαιδευτική μέθοδος της ανεστραμμένης τάξης, μέσα από έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στην τελευταία δεκαετία. Αφορμή για την εκπόνηση της παρούσας εργασίας, στάθηκε η προσωπική διερεύνηση νέων μεθόδων διδασκαλίας που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στην εκπαίδευση και να αποτελέσουν μια ενδιάμεση λύση ανάμεσα στην δια ζώσης εκπαίδευσης και στην εξ’ αποστάσ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Tablets in Natural Sciences. Teacher’s intentions. [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-09-2021 [2021-09-25] Συγγραφέας: Ανδρεδάκης, Κωνσταντίνος Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την πρόθεση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να ενσωματώσουν τις ταμπλέτες στη διδασκαλία των μαθημάτων «Μελέτη Περιβάλλοντος» και «Ερευνώ και Ανακαλύπτω» σε σχέση με τις αντιλήψεις τους για τη χρησιμότητα και την ευκολία χρήσης των ταμπλετών, την αυτο-αποτελεσματικότητά τους και τις εποικοδομιστικές τους πεποιθήσεις. Επίσης, εξετάζετ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Augmented Reality and its application in the physics lesson in the sixth grade of the elementary school [Αγγλική] Ημερομηνία: 18-07-2021 [2021-07-18] Συγγραφέας: Θεοφανοπούλου, Βασιλική Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Δημιουργική Γραφή (ΔΓΡ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την εφαρμογή της Επαυξημένης Πραγματικότητας, μιας αναδυόμενης μορφής τεχνολογίας που ενσωματώνει την ψηφιακή πληροφορία σε πραγματικό χρόνο, στην εκπαιδευτική διαδικασία και ιδιαιτέρως στο πεδίο των Φυσικών Επιστημών. Στόχος του πονήματος είναι, σαφώς, να διερευνήσει την συμβολή της Επαυξημένης Πραγματικότητας στην διδασκαλία του Κυκλοφορικού συστήματος...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Teaching of the section "Light" in the 6th Grade at Elementary Scool with the use of portable devices [Αγγλική] Ημερομηνία: 27-09-2020 [2020-09-27] Συγγραφέας: Σπυροπούλου, Γεωργία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία αναπτύσσεται με αλματώδεις ρυθμούς, επιφέροντας πληθώρα νέων επιτευγμάτων, ανάμεσα τους και τις έξυπνες φορητές συσκευές. Σε αυτές συγκαταλέγονται τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα (smartphones) και τα tablets. Οι συσκευές αυτές αποτελούν ένα αρκετά χρήσιμο εργαλείο λόγω της φορητότητας, της ασύρματης επικοινωνίας, της συνδεσιμότητας καθώς και του λογισμικού που διαθέτουν ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Primary school teachers’ views on the science teaching of the last grades of elementary school: the constructive model of teaching [Αγγλική] Ημερομηνία: 26-09-2020 [2020-09-26] Συγγραφέας: Μαυρουδή, Αικατερίνη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα έρευνα σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε με σκοπό να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που διδάσκουν φυσικές επιστήμες στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού για τις πρότερες αντιλήψεις των μαθητών τους. Στον ελλαδικό χώρο από σχετική βιβλιογραφική έρευνα που πραγματοποιήθηκε φάνηκε να υπάρχει έλλειψη σχετικών αναφορών. Το κενό που υπάρχει έρχεται να συ...
Ημερομηνία: 19-07-2020 [2020-07-19] Συγγραφέας: ΒΕΡΓΑ, ΜΑΡΙΑ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Δημιουργική Γραφή (ΔΓΡ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τη σύζευξη του πεδίου της Ψηφιακής Αφήγησης με το πεδίο των Φυσικών Επιστημών μέσα από τη διδασκαλία της γραμμής μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε μαθητές πρώτης σχολικής ηλικίας. Το παραπάνω επιστημονικό αντικείμενο, το οποίο εντάσσεται στην ύλη της Μελέτης Περιβάλλοντος της Α΄ Δημοτικού, μετατράπηκε με τη βοήθεια της λογοτεχνίας και των ψηφιακών μέσων σε ψηφι...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Extra-curriculum science club activities: contribution in students’ entanglement with Science [Αγγλική] Ημερομηνία: 29-09-2019 [2019-09-29] Συγγραφέας: Τσισμανίδης, Βασίλειος Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Η ανάγκη των σύγχρονων κοινωνιών για εξειδικευμένους, επιστημονικά εγγράμματους πολίτες ωθεί την έρευνα της εκπαίδευσης σε αναζήτηση της συνέργειας μεταξύ τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να χαρτογραφήσει ένα νέο πεδίο άτυπης εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες, τον θεσμό των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων, που εφαρμόζεται...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: A study of the STEM Approach via Educational Robotics in the Teaching of Physics: The case of 5th Year Elementary School [Αγγλική] Ημερομηνία: 27-09-2019 [2019-09-27] Συγγραφέας: Γιαννακόπουλος, Φώτιος Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Εκπαίδευση Ενηλίκων (ΕΚΕ) Περίληψη (Abstract): Στην παρούσα ερευνητική εργασία εισάγονται διερευνητικές δραστηριότητες STEM προκειμένου να διαπιστωθεί σε ποιο βαθμό μπορούν να ενσωματωθούν στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών της Ε’ Δημοτικού, για την υλοποίηση πειραμάτων με απλές ρομποτικές κατασκευές αξιοποιώντας την υπολογιστική πλατφόρμα του Arduino. Η παρούσα εκπαιδευτική παρέμβαση εφαρμόστηκε σε 12μαθητές της Ε’ τάξης του 3ου Δημοτικού Σ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The use of art in natural science teaching in Second Chance Schools (SCS). The example of Quantum Atomic Theory [Αγγλική] Ημερομηνία: 22-09-2019 [2019-09-22] Συγγραφέας: Δρόλαπας, Ανάργυρος Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο εκπόνησης διπλωματικής εργασίας για το Μ.Π.Σ. του Ε.Α.Π. «Επιστήμες της Αγωγής». Στόχος της εργασίας είναι να επιχειρήσει να εφαρμόσει τη μέθοδο «Μετασχηματισμός των Δυσλειτουργικών Αντιλήψεων», μέσω εκπαιδευτικής παρέμβασης, για μια θεματολογία που σπάνια συναντάμε στην εκπαίδευση ενηλίκων. Η εφαρμογή της μεθόδου αυτής για τη διδασκαλία θεματολογίας...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: THE EARLY CHILDHOOD CONCEPTIONS OF PRE-SCHOOL CHILDREN’S ABOUT THE PHENOMENA OF LIGHTNING AND THUNDER [Αγγλική] Ημερομηνία: 29-09-2018 [2018-09-29] Συγγραφέας: Κορδέλα, Ελένη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Η αστραπή και η βροντή αποτελούν την ταυτόχρονη έκφραση ενός έντονου καιρικού φαινομένου. Η αστραπή είναι ένα φαινόμενο ηλεκτρικής εκκένωσης που συμβαίνει στην ατμόσφαιρα μεταξύ δύο σύννεφων, εδάφους και σύννεφου ακόμα και στο ίδιο το σύννεφο ενώ η βροντή το ηχητικό της αποτέλεσμα. Αν και αποτελούν ένα εντυπωσιακό φαινόμενο που κεντρίζει το ενδιαφέρον των μικρών παιδιών ωστόσο η εξήγησή τους είναι...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The approach of Science through Preschool ‘s Education Curricula in Italy, Norway and Greece. [Αγγλική] Ημερομηνία: 30-07-2018 [2018-07-30] Συγγραφέας: Σαρμή, Πασχαλιά Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Η έρευνα που εστιάζει στην ανάλυση των αναλυτικών προγραμμάτων στην Προσχολική Εκπαίδευση είναι περιορισμένη. Ειδικότερα, είναι πολύ περιορισμένες οι έρευνες που αναλύουν αναλυτικά προγράμματα Φυσικών Επιστημών στην προσχολική εκπαίδευση. Η εργασία αυτή ερευνά τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, όπως εκφράζεται μέσα από τα αναλυτικά προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης της Ιταλίας, της Νορβηγίας...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: OPINIONS OF PRE-SCHOOL TEACHERS CONCERNING THE TEACHING OF NATURAL SCIENCES AND THE FACTORS DETERMINING IT [Αγγλική] Ημερομηνία: 29-09-2017 [2017-09-29] Συγγραφέας: Πλιάσα, Ελένη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Η προώθηση του επιστημονικού αλφαβητισμού αποτελεί τη νέα τάση των σύγχρονων Προγραμμάτων Σπουδών για τις Φυσικές Επιστήμες σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, εκκινώντας από το νηπιαγωγείο. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα μελέτη διερευνά τις απόψεις των εν ενεργεία νηπιαγωγών για τη διδασκαλία των ΦΕ και ειδικότερα, τη συχνότητα και τη χρονική διάρκεια ενασχόλησης με έννοιες των ΦΕ, τα θέματ...
Ημερομηνία: 6-2004 [2004] Συγγραφέας: Βυρώζη Βασιλική Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ) Περίληψη (Abstract): Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας αναλύεται η προσέγγιση του φυσικού και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος και της αλληλεπίδρασης αυτών, σε σχολικά εγχειρίδια των φυσικών επιστηµών του Γυµνασίου. Ως κριτήριο για την υπόψη ανάλυση επιλέγονται οι έννοιες αειφορία-αειφορική ανάπτυξη. Λαµβάνοντας υπόψη ότι οι παραπάνω έννοιες δεν αποτελούν το διδακτικό στόχο των εν λόγω εγχειριδίων, γίνεται η υπόθεση ερ...