Βρέθηκαν 9 αποτελέσματα
, σύνολο σελίδων 1.
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
Translanguaging
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Εξετάζοντας τη Πολυγλωσσία και τις Γλωσσικές Ταυτότητες στην Εκμάθηση Γλώσσας: Επιπτώσεις Διαγλωσσικής Μεταφοράς στο Προσφυγικό Πλαίσιο στην Ελλάδα [Ελληνική]
Ημερομηνία:
21-07-2023
ΜΑΡΙΑ ΣΙΛΒΕΣΤΡΟΥ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM)
Περίληψη (Abstract): In recent years, the new influx of migration in Greece and the rest of Europe, has led to an increasingly diverse linguistic population, resulting in the construction of multilingual societies at a rapid rate. Inadequate decisions on the determination of language learning policies for the integration of refugees, have led to a situation where not enough is done to include multilingual identities i...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
To CLIL on Translanguaging or not to CLIL? Exploring Students’ Experiences towards Translanguaging CLIL in an EFL Class [Αγγλική]
Ημερομηνία:
30-06-2022 [2022-06-30]
Χαραλαμπόγλου, Νικολέττα
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The increased diversity that characterizes today’s society necessitates the need for
new ways of accommodating cultural differences. Considering the situation in Greece,
over the last two decades, it has been a destination country for several people with
migration and refugee biography. Although schools grant access to immigrant pupils, they follow a monolingual language approach whereas multil...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Investigation of bilingualism and translanguaging of children from India. [Αγγλική]
Ημερομηνία:
31-07-2021 [2021-07-31]
Δεδοπούλου, Άννα
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ)
Περίληψη (Abstract): Η διγλωσσία και η διαγλωσσικότητα είναι δύο έννοιες, οι οποίες φαίνεται ότι αποτελούν αντικείμενο μελέτης για πολλούς επιστήμονες. Οι συνεχείς μετακινήσεις των πληθυσμών, η δημιουργία πολυπολιτισμικών κοινωνιών και η ανάγκη συνύπαρξης και συνεννόησης των δίγλωσσων ανθρώπων, καθιστά αναγκαία τη μελέτη και την εξεύρεση μεθόδων για την άμβλυνση των προβλημάτων που μπορεί να δημιουργούνται. Ερχόμενοι ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Investigating Bilingualism and Translanguaging Practices: A case study with Indian children in Greece [Αγγλική]
Ημερομηνία:
24-07-2021 [2021-07-24]
Μηλιώτη, Βασιλική
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM)
Περίληψη (Abstract): Greece constitutes a reception and transition country for a large number of migrants and refugees. According to ΕΛΣΤΑΤ (2014) the migrants’ majority derive from Albania and Bulgaria, while Rumanian, Pakistan, Afghan, Indian, Georgian and Egyptian migrants moving in Greece for various reasons (employment, family reunification etc.), as well. Today several second or even third generation migrants co...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Developing students' cross-language mediation strategies: A case study of 2nd graders in a Greek Junior High School [Αγγλική]
Ημερομηνία:
26-09-2020 [2020-09-26]
ΠΑΝΟΥ, ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): This thesis focuses on cross-language mediation, a rather neglected communicative
practice. Its purpose is to explore the benefits of the explicit teaching of written
mediation and, specifically, of mediation strategies in the classroom. The research
questions the present study addresses involve the degree of learners’ familiarization
with this mode of communication, along with their needs and...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Introducing Translanguaging in storytelling in an EFL Greek classroom of young learners [Αγγλική]
Ημερομηνία:
26-09-2020 [2020-09-26]
Ντίμου, Αικατερίνη
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The aim of the current dissertation is to investigate to what extent students' intercultural competence comprehension and participation can be enhanced through translanguaging in stories. It also presents the positive effects of translanguaging in students' learning process. 44 students and 4 teachers of foreign languages of a Public Primary School participated in this two-month investigation. Fo...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
"Creative conversation with a narrative poem of the Cretan Renaissance: Utilization of Digital Storytelling in Education" [Αγγλική]
Ημερομηνία:
19-07-2020 [2020-07-19]
Βασιλαδιώτη, Aγγελική
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Δημιουργική Γραφή (ΔΓΡ)
Περίληψη (Abstract): Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη σύζευξη της Ψηφιακής Αφήγησης με ένα αφηγηματικό ποίημα της Κρητικής Αναγέννησης στην εκπαίδευση. Στο θεωρητικό μέρος, αρχικά ερευνάται το ιστορικό και πνευματικό πλαίσιο της Κρήτης την εποχή της Αναγέννησης καθώς και η λογοτεχνική παραγωγή της. Υπό το πρίσμα αυτό, ανιχνεύεται η συμβολή των «ποιητάρηδων», των καταγραφέων και των τυπογράφων στη διάδοση...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Educators' challenges and strategies used in multilingual classrooms [Αγγλική]
Ημερομηνία:
14-03-2020 [2020-03-14]
Γκουνοπούλου, Ελένη
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM)
Περίληψη (Abstract): Migrant and refugee waves in Greece have been increased, making the classes multilingual and multicultural. The present study aims at examining the challenges that educators of mainstream and reception classes face and the strategies implemented to surpass these challenges. Correlation regarding their educational background and their teaching experience will follow. Moreover, the fruitful outcome ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Translanguaging in the Greek EFL Classroom: Existing Attitudes and Current Practices of Teachers [Αγγλική]
Ημερομηνία:
23-09-2017 [2017-09-23]
Δημήτρουλα, Θεοδώρα
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The present study aims to examine existing attitudes and practices of translanguaging in the EFL classroom. 53 Greek EFL teachers from both private and state sector, as well as private tutors and university students, responded to an online survey that collected information regarding their familiarity with translanguaging practices and the frequency with which they feel they occur in their classroo...