Επιλέξτε την εφαρμογή κριτηρίων αναζήτησης απο την παρακάτω λίστα, στα αποτελέσματα που βρέθηκαν:
Απόκρυψη λίστας κριτηρίων αναζήτησης
Βρέθηκαν 18 αποτελέσματα
, σύνολο σελίδων 1.
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
EFL
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Εφαρμόζοντας διδασκαλία πολλαπλών στρατηγικών αναγνωστικής κατανόησης: μια διδακτική παρέμβαση με στόχο να βελτιώσει την κατανόηση γραπτού λόγου Ελλήνων μαθητών που μαθαίνουν την αγγλική ως ξένη γλώσσα. [Ελληνική]
Ημερομηνία:
24-02-2024
ΙΟΥΛΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): Reading is considered to be a complex process which entails the interplay of various skills, processes, knowledge as well as strategies so that comprehension can be achieved. Regarding strategies, the research in the field has accentuated the importance of reading strategy use and instruction as strategies can help improve comprehension. Therefore, the present dissertation aimed to investigate the...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Classroom Management Techniques and Learners' Motivation in EFL [Αγγλική]
Ημερομηνία:
24-09-2022 [2022-09-24]
Πενταράκη, Μαρία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): This dissertation investigates an actual classroom environment consisted of teenage
students in the Greek EFL sector using theory-based methodologies and procedures,
with the purpose of determining the most effective and efficient methods of
motivating the students. The Greek Ministry of Education has gone through major
debates over the years that have demanded revisions, but many teachers...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Η χρήση του TikTok ως εφαρμογής 'Κινητώς Υποβοηθούμενης Εκμάθησης Γλώσσας' για να εξεταστούν οι πιθανές επιδράσεις στις ακουστικές και προφορικές δεξιότητες Ελλήνων μαθητών της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας [Αγγλική]
Ημερομηνία:
20-06-2022 [2022-06-20]
Michos, Theodoros
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): This dissertation attempts to analyse the potential benefits of TikTok as a pedagogical tool to enhance participants’ speaking and listening skills. This qualitative study aims at examining the influence of TikTok as a Mobile Assisted Language Learning (MALL) tool on Greek teenagers at B2 level after watching a number of EFL content videos, which will influence the algorithm of TikTok so that more...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Exploring young EFL learners' effective listening performance through alternative online teaching modes. [Αγγλική]
Ημερομηνία:
25-09-2021 [2021-09-25]
BAILI, LAMPRINI
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The present study aims to investigate the ability of EFL learners aged 10-12 years, A2 level, react to online environments in regards to their listening skills. The investigation for the research was carried by employing a mixed-methods approach, which includes the use of learners’ questionnaires, teachers’ interviews, and students’ listening lessons. It was shown that the limitations produced by ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
A video-based approach for motivating students to engage in speaking in a Greek EFL classroom: An action research with young learners [Αγγλική]
Ημερομηνία:
20-03-2021 [2021-03-20]
Koumentakis, George
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): Modern-day teaching practice involves the implementation of authentic materials in class, in an attempt to link the learning process to the world. One such material is the video, constituting a part of learners’ reality, connected with leisure time and entertainment. As such, it could be brought into the classroom realm as a coursebook supplement, combined with communicative speaking activities, t...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Investigating the teachers’ practices regarding the use of electronic textbooks for the teaching of vocabulary in an EFL context. Tools, strategies and communicativity. [Αγγλική]
Ημερομηνία:
26-09-2020 [2020-09-26]
ΦΩΣΤΙΕΡΗ, ΑΝΝΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The purpose of this dissertation is to present a detailed analysis of a research that was conducted in Greece in the school year 2019-2020 and targeted the teachers of English of the state and private sector. The goal was to examine their perspective and actual practices with reference to the use of electronic coursebooks for the effective teaching of vocabulary in the Greek ESL (English as a Seco...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
The Effect of YouTube Videos on EFL Learners’ Listening, Speaking and Autonomous Learning [Αγγλική]
Ημερομηνία:
26-09-2020 [2020-09-26]
Πεζή, Φανή
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The present dissertation aims at investigating EFL learners’ attitudes towards YouTube videos as a teaching tool. More specifically, it deals with the usefulness of this kind of videos for improving EFL learners’ listening and speaking skills and promoting learner autonomy. After some research was made so as to present the theoretical background of YouTube videos in relation to the aforementioned ...
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΑΥΘΕΝΤΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
MSc
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
THE EFFECT OF INTRODUCING AUTHENTIC MATERIALS IN THE EFL CLASSROOM CONTEXT [Αγγλική]
Ημερομηνία:
26-09-2020 [2020-09-26]
ΚΟΥΤΙΑΝΗ, ΕΙΡΗΝΗ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): This dissertation aims to explore the value of using authentic materials in the classroom context and investigates their effectiveness in raising the levels of learners’ motivation, interest and self-efficacy. Generally, this study focuses on the effect of introducing authentic materials in the EFL classroom context.
In this study the quantitative approach was followed and the research tool of ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Adult Learners’ needs in English as a foreign language at Second Chance Schools: The case of the Greek Muslim Minority [Αγγλική]
Ημερομηνία:
28-09-2019 [2019-09-28]
Καζαντζή, Ελένη Φανή
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The discussion pertaining to minorities and their issues has been particularly intense recently, as changes which have occurred both in Europe and internationally have triggered political and social turmoil and a reevaluation of cultural identities. Muslim communities in Greece have had to face unfavorable circumstances regarding their education and professional development, which impeded their ec...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
The use of the educational online platforms TalentLms and Journalate for learning and assessment in the EFL classroom [Αγγλική]
Ημερομηνία:
28-09-2019 [2019-09-28]
Nikolaos, Ventzios
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The purpose of this dissertation was the use of the educational online platforms TalentLms and Journalate for learning and assessment in the EFL classroom. The TalentLms platform was used as a means to teach reading and vocabulary and assess the learners’ abilities in these areas. The Journalate platform was used as a platfrom for the daily recording of students’ thoughts and for setting particula...
Ημερομηνία:
28-09-2019 [2019-09-28]
ΔΟΥΝΑΒΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): This dissertation deals with the field of learning strategies in foreign language teaching and more specifically with the learning strategies used in teaching English as a second or as a foreign language. The structure of the dissertation follows a certain pattern, beginning with an introduction which refers to the evolution and a slight historical background of strategy-based instruction and lear...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Using Google Docs to engage young learners in collaborative writing: a project-based case study [Αγγλική]
Ημερομηνία:
22-09-2018 [2018-09-22]
Τσατζαλή, Αικατερίνη
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The present dissertation explores the efficacy of Google Docs to engage a group of young EFL learners in collaborative writing, through a project-based approach of learning. Particularly, a small-scale case study is conducted in a Private English Language Institute, with young participants of A2 language level (Council of Europe, 2001), in order to examine the contribution of the aforementioned We...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Web 2.0 tools in action: Exploring Digital Citizenship in Secondary Education [Αγγλική]
Ημερομηνία:
22-09-2018 [2018-09-22]
Amvrazi, Vasiliki
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): Στα πλαίσιο της τάξης των Αγγλικών σε ένα δημόσιο Λύκειο, η παρούσα εργασία σκοπεύει να εξερευνήσει την έννοια της Ψηφιακής Πολιτότητας και την ανάπτυξη νέων γραμματισμών, όπως γραμματισμό των μέσων, γραμματισμό της ψηφιακής πληροφορίας, ψηφιακό γραμματισμό αλλά και άλλες ικανότητες απαραίτητες στον ψηφιακό πολίτη του 21ου αιώνα. Γι’ αυτό το σκοπό υλοποιήθηκε ένα πρότζεκτ το οποίο εστίασε σε ζητήμ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Differentiated Instruction in Teaching Speaking: The case of a private language school in Greece [Αγγλική]
Ημερομηνία:
22-09-2018 [2018-09-22]
ΒΑΣΙΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΝΔΡΙΑΝΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The aim of the current study is to examine whether differentiated instruction can address and cater for the diverse needs of students in an EFL classroom in Greece and specifically if it can enhance the learners' speaking skills. What is also explored is the learners' attitudes on speaking, their performance before and after the differentiated lessons have been conducted and their views on differe...
Ημερομηνία:
22-09-2018 [2018-09-22]
Καραγιάννη, Ελένη
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): Undoubtedly, one of the most influential theories in the world of education has been Howard Gardner’s multiple intelligences (MI) theory worldwide. There are so many invaluable implications of this theory that more and more educators and teachers employ it in their attempt to facilitate their students to acquire the target language. According to the MI theory, all students possess different types ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Developing a dyslexic EFL learner’s vocabulary knowledge through cognitive and metacognitive strategies instruction [Αγγλική]
Ημερομηνία:
23-09-2017 [2017-09-23]
Ζαχαράκη, Σοφία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The present study aims to investigate how explicit strategy instruction affects a dyslexic learner’s vocabulary knowledge (regarding both receptive and expressive vocabulary) and strategy awareness. The participant is a Greek primary school student with dyslexia, who has been learning English as a foreign language for two and a half years. The researcher used explicit instruction so as to teach th...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
EXPLORING GREEK ADOLESCENT EFL LEARNERS’ EMOTIONAL INTELLIGENCE [Αγγλική]
Ημερομηνία:
23-09-2017 [2017-09-23]
ΒΑΧΑΒΙΩΛΟΥ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The purpose of the present study is to explore the relation between Emotional Intelligence and EFL in the Greek context, regarding a group of adolescent students. The construct of Emotional Intelligence and its contribution in the field of EFL has inspired numerous theorists and researchers in the last decades, who have attempted to define the ways these concepts are correlated. The aim of the pre...
Διδασκαλία της Αγγλικής ως Δεύτερης Γλώσσας σε Νέο Μαθητή με Σύνδρομο Asperger: Μελέτη Περίπτωσης
MSc
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Teaching English as a Second Language to a Young Learner with Asperger Syndrome (AS): Case Study [Αγγλική]
Ημερομηνία:
23-09-2017 [2017-09-23]
ΤΟΠΤΣΙΔΟΥ, ΜΑΡΙΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The objective purpose of this dissertation is to provide a systematic and thorough analysis of the way a ten-year-old male individual with Asperger Syndrome (AS) is learning English as a second language. It synthesizes the outcomes of the private EFL tutor’s interventions along with the judgement of other experts that work with the child inside or outside the mainstream school classroom. It apprai...