Βρέθηκαν 3 αποτελέσματα
, σύνολο σελίδων 1.
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
συνεργασία σχολείου-οικογένειας
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
EFL Teachers' Attitudes towards Parental Involvement in Greece: Building Cooperative Relationships [Αγγλική]
Ημερομηνία:
26-09-2020 [2020-09-26]
Ρίζου, Αγγελική
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): Multiple studies confirm that parental involvement in the educational process, including learning English as a foreign language, is beneficial both for the quality of the educational venture and for those directly involved, namely the educators and especially students. However, research often contradicts educational reality, where effective collaboration between teachers and parents is not always ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Refugee parent engagement in Greek schooling through the eyes of significant others [Αγγλική]
Ημερομηνία:
05-09-2020 [2020-09-05]
ΚΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΝΑΥΣΙΚΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM)
Περίληψη (Abstract): Refugee parent engagement emerges as a necessity in their children’s schooling. Refugee parents as natural educators assist their children’s successful inclusion and achievement within formal school spaces. Considering refugee children’s diverse life-worlds, inclusive school communities embrace refugee parents to contribute to their children’s academic, social and emotional development and therefo...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
PARENTAL INVOLVEMENT IN PRE-SCHOOL EDUCATION: Perceptions and experiences of nursery teachers about their role in developing the school-family relationship and their practices promoting parents involvement in the educational process [Αγγλική]
Ημερομηνία:
21-09-2018 [2018-09-21]
Γκότση, Αθηνά
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ)
Περίληψη (Abstract): Η παρούσα έρευνα είναι μια απόπειρα διερεύνησης σε βάθος των αντιλήψεων και των εμπειριών εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης που εφαρμόζουν πρακτικές ενεργού γονεϊκής εμπλοκής. Η διερεύνηση αφορά τον τρόπο με τον οποίο νοηματοδοτούν το ρόλο των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα από τις πρακτικές που εφαρμόζουν, το δικό τους ρόλο στην ανάπτυξη της σχέσης σχολείου-οικογένεια, τα οφέλη των...