Βρέθηκαν 10 αποτελέσματα
, σύνολο σελίδων 1.
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
στρατηγικές
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Oral Corrective Feedback in Modern Greek as a second language: The case of a 2nd grade elementary school class [Αγγλική]
Ημερομηνία:
31-07-2022 [2022-07-31]
Παπαθανασίου, Ελευθερία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ)
Περίληψη (Abstract): Στην παρούσα εργασία διερευνάται η διορθωτική ανατροφοδότηση στον προφορικό λόγο και
οι πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών. Το επίκεντρο της έρευνας είναι μία τάξη ενός γενικού
Δημοτικού Σχολείου, όπου φοιτούν 15 μαθητές εκ των οποίων οι 6 είναι δίγλωσσοι και
μαθαίνουν τα ελληνικά σαν δεύτερη γλώσσα. Τα δεδομένα της έρευνας συλλέχθηκαν μέσω
παρατήρησης στην τάξη και συνέντευξης στην εκπαιδευτικό το...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Vocabulary memorization strategies in the multilingual elementary school classroom: Views of students and teachers [Αγγλική]
Ημερομηνία:
31-07-2022 [2022-07-31]
Γιαννούλη, Σταυρούλα
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ)
Περίληψη (Abstract): Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις στρατηγικές απομνημόνευσης του λεξιλογίου που χρησιμοποιούνται στην πολύγλωσση τάξη του δημοτικού σχολείου. Ειδικότερα, διερευνώνται οι στρατηγικές απομνημόνευσης του λεξιλογίου που χρησιμοποιούν οι μαθητές που είναι ομιλητές της πρώτης γλώσσας, αλλά και αυτές που χρησιμοποιούν οι πολύγλωσσοι μαθητές. Επιπλέον, η έρευνα εστιάζει στις διαφορετικ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Lexical and etymological approach of the ancient Greek in mixed classes of the 1st class of High School [Αγγλική]
Ημερομηνία:
30-07-2021 [2021-07-30]
Κουτσοδόντη, Σωτηρία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ)
Περίληψη (Abstract): Το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο προβληματίζει τόσο την επιστημονική όσο και την εκπαιδευτική κοινότητα. Κατά καιρούς, έχουν διατυπωθεί αντικρουόμενες απόψεις, για την αναγκαιότητα ή μη της διδασκαλίας του και για τη συμβολή του στην κατάκτηση της Νέας Ελληνικής. Ωστόσο, η εικόνα της σύγχρονης ελληνικής τάξης, με τη διαρκώς αυξανόμενη εισροή αλλόγλωσσων μαθητών, αναδεικνύει μια...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Commercialization of research and innovation: Challenges & Strategies [Αγγλική]
Ημερομηνία:
06-09-2020 [2020-09-06]
Μητροπούλου, Χαρίκλεια
Σχολή:
Σχολή Κοινωνικών Επιστημών
Τμήμα:
Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA)
Περίληψη (Abstract): An attractive innovative idea is the beginning for establishing a successful start-up and the catalyst of an already established company to dominate the market. However, a variety of obstacles need to be handled and overcame during the commercialization process of innovative ideas. The research aim is to detect these challenges and propose strategies that will help newly established innovation-bas...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
The use of the educational online platforms TalentLms and Journalate for learning and assessment in the EFL classroom [Αγγλική]
Ημερομηνία:
28-09-2019 [2019-09-28]
Nikolaos, Ventzios
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The purpose of this dissertation was the use of the educational online platforms TalentLms and Journalate for learning and assessment in the EFL classroom. The TalentLms platform was used as a means to teach reading and vocabulary and assess the learners’ abilities in these areas. The Journalate platform was used as a platfrom for the daily recording of students’ thoughts and for setting particula...
Ημερομηνία:
28-09-2019 [2019-09-28]
ΔΟΥΝΑΒΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): This dissertation deals with the field of learning strategies in foreign language teaching and more specifically with the learning strategies used in teaching English as a second or as a foreign language. The structure of the dissertation follows a certain pattern, beginning with an introduction which refers to the evolution and a slight historical background of strategy-based instruction and lear...
Ημερομηνία:
23-09-2018 [2018-09-23]
Δικμάνη, Ευαγγελία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ)
Περίληψη (Abstract): Ο σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις αντιλήψεις, αλλά και τις στρατηγικές των εκπαιδευτικών σχετικά με την αναγνωστική υποκίνηση των μαθητών πρώτης σχολικής ηλικίας, τη μεταξύ τους σχέση και την επίδραση των δημογραφικών στοιχείων στις αντιλήψεις και στρατηγικές τους. Εκατόν εξήντα τέσσερις εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα συμπλήρωσαν ένα ηλεκτρονικό ερωτη...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Strategy- based instruction to promote the listening skill and learner autonomy under the perspective of English as a lingua franca [Αγγλική]
Ημερομηνία:
22-09-2018 [2018-09-22]
Κωτσαγγέλη, Αλεξάνδρα
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): Abstract
Teaching English as a lingua franca has been discussed in the bibliography as a present necessity due to the demands of today’s communicative needs since individuals from different mother tongues come in contact and thus, it is imperative that communication among them be effective. The instruction of the listening skill is an essential component for the development of the communicative...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Investigating the effectiveness of Differentiated Instruction in improving the written expression of B1 learners [Αγγλική]
Ημερομηνία:
22-09-2018 [2018-09-22]
ΜΠΑΤΙΚΑ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The purpose of the present research is to investigate the effectiveness of differentiated instruction in improving the written expression and use of writing strategies of B1 level learners in the teaching context of a private foreign language school. A class of A2-B1 level, mixed ability students acts as the experimental group of this research and there is also a control group to ensure reliabilit...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Improving EFL students’ listening and speaking skills through songs and strategies [Αγγλική]
Ημερομηνία:
10-2016 [2016-10]
ΚΑΥΓΑ, ΧΡΥΣΟΥΛΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The purpose of this study was to explore the impact of a song and strategy instruction on developing Greek EFL learners listening and speaking skills. The study adopts a quasi- experimental design. In particular, primary students of a foreign language school in Nikaia, Attiki, participated in this study; 30 belonged to the experimental group and 20 to the control group. The students of the experim...