Βρέθηκαν 7 αποτελέσματα
, σύνολο σελίδων 1.
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
Blended Learning
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Ημερομηνία:
23-07-2022 [2022-07-23]
Apostolidi, Efthymia
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): Technological advancement has changed the way people live and function, leading teachers to adapt their educational approaches in order to provide learners with more engaging learn-ing environments. In the last few decades, there has been a significant increase in the imple-mentation of a teaching method known as the flipped classroom, a type of a blended learning that involves the inversion of cl...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
The In-Class Flip model as a method of inclusion in the open and distance education. An action research study in ICT context in Primary Education [Αγγλική]
Ημερομηνία:
25-09-2021 [2021-09-25]
Κυροδήμου, Ευσταθία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ)
Περίληψη (Abstract): Η αναδυόμενη προσέγγιση της ανεστραμμένης τάξης (Flipped Classroom) έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως για την ενίσχυση των πρακτικών διδασκαλίας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, αναφέροντας πολλά υποσχόμενα θετικά αποτελέσματα στην ενίσχυση των μαθησιακών εμπειριών των μαθητών/τριών. Κρίσιμος παράγοντας για την αποτελεσματικότητα της συγκεκριμένης μεθόδου αποτελεί η ανάγκη συμμετοχής των μαθητών/τριώ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Apply and evaluate the inverted class model through an action research [Αγγλική]
Ημερομηνία:
22-09-2018 [2018-09-22]
Μπέκος, Ευάγγελος
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ)
Περίληψη (Abstract): Η σημερινή εποχή αλλάζει τα βασικά χαρακτηριστικά της εκπαίδευσης. Οι ειδκοί της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί και γενικότερα όλοι οι συντελεστές της εκπαίδευσης καλούνται να μετασχηματίσουν τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας σε μια κοινωνία που απαιτείται να σταματήσεις να μαθαίνεις αλλά να μάθεις πώς να μαθαίνεις. Με την διάχυση της τεχνολογίας της πληροφορικής και των επικοινωνιών και με την πλη...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Assessing the acquisition of new literacies and 21st century skills through project work in a wiki-based environment: An alternative assessment proposal for project work in the 3rd grade of Greek State Junior High School [Αγγλική]
Ημερομηνία:
22-09-2018 [2018-09-22]
Geralexi, Anastasia
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): Meeting the challenges of today’s world requires a shift in assessment practices to measure the skills and literacies now valued in a diverse globalized society. Current approaches to assessment and the nature of complex 21st century skills and new literacies call for more sophisticated forms of assessment which can ideally take place within the framework of Project-Based Learning. Since measuring...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Moodling General English Learning in a Secondary Vocational context [Αγγλική]
Ημερομηνία:
22-09-2018 [2018-09-22]
Kati, Aikaterini
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The present study investigated the purposes and frequency of ICT and web applications use in the Greek EFL context along with the teachers’ perceptions and attitudes concerning the implementation of Blended learning as realized by the Moodle Course Management System. Moreover, the participants were requested to make suggestions upon the design of a Moodle platform in relation to the topics, the mo...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
In-service training courses for English Teachers of English of Greek State Schools focusing on Blended Learning Seminars [Αγγλική]
Ημερομηνία:
23-09-2017 [2017-09-23]
ΑΜΑΡΑΝΤΙΔΟΥ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): Lifelong learning is an important parameter for teacher training as the educational framework changes, demanding up-to-date and continuous vocation. The conduct of courses introduces new modes of training such as Blended Learning which combines synchronous and asynchronous seminars. The present dissertation focuses on the issue of reflective courses that are actualized within the context of teachi...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Ο ρόλος των Ιστολογίων στη μείωση του Άγχους Εξέτασης: Απόψεις και Στάσεις των Μαθητών [Αγγλική]
Ημερομηνία:
10-2016 [2016-10]
ΚΑΡΒΟΥΝΗ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): Test anxiety with which this study is concerned, is of growing interest in the EFL context. This study focuses on the extent to which the use of educational web-blogs can reduce learners' test anxiety and it involves Greek EFL learners who are to participate in their first official exams in English. The research attempts to investigate their attitudes and beliefs as to whether web blogging trigger...