Κριτήρια αναζήτησης: εναλλακτική αξιολόγηση
Βρέθηκαν 7 αποτελέσματα

Επιλέξτε την εφαρμογή κριτηρίων αναζήτησης απο την παρακάτω λίστα, στα αποτελέσματα που βρέθηκαν:

Απόκρυψη λίστας κριτηρίων αναζήτησης
Βρέθηκαν 7 αποτελέσματα , σύνολο σελίδων 1.
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης: εναλλακτική αξιολόγηση Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Investigating alternative assessment practices in the foreign language classroom of Greek state primary schools [Αγγλική] Ημερομηνία: 24-09-2022 [2022-09-24] Συγγραφέας: Ζάνη, Σπυριδούλα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The present study investigates the alternative assessment practices in the foreign language classroom in Greek state primary educational context and its purpose is two-fold. Firstly, it aims to explore the alternative assessment methods integrated in EFL primary education course books and evaluate their effectiveness as it is perceived by EFL teachers. Secondly, it seeks to examine teachers’ asses...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Exploring the impact of technology-enhanced individualised feedback on intermediate EFL learners' writing competence [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-09-2021 [2021-09-25] Συγγραφέας: Λαζαράκη, Παρασκευή Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): Taking into consideration the discussions that have been taking place over the years around EFL writing assessment, alternative assessment methods have gained lots of interest among researchers and educators. Today, with all the technological advances implemented in teaching, technology-enhanced feedback provision is gaining ground. Such a technology-enhanced method is screencast feedback that off...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Corpus-based teaching and formative assessment practices with young EFL students [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-09-2021 [2021-09-25] Συγγραφέας: ΚΟΣΜΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΑ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The present dissertation aimed at finding whether corpus-based instruction and formative assessment practices can be integrated into primary education and bring positive effects in vocabulary learning through strategy training. It also aimed at comparing students’ self-assessment results with test scores/ teacher’s ratings to see whether any correlation existed or not. The study lasted for three m...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The Cultural Portfolio as a Vehicle to Teaching English as a Foreign Language: Raising Awareness of the Importance of Cultural Sensitivity in Senior High School in Greece. [Αγγλική] Ημερομηνία: 26-09-2020 [2020-09-26] Συγγραφέας: Πάση, Αλεξάνδρα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The present research was carried out to investigate the implementation of a cultural reading portfolio in the first grade of senior high school in Thessaloniki, Greece. In particular, it investigates the specific portfolio as a means of contributing to raising intercultural awareness, promoting reading and vocabulary strategies and skills, and being used as a means of alternative assessment. Qua...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Developing students’ writing skills to dyslectic learners: a proposed syllabus incorporating alternative assessment. [Αγγλική] Ημερομηνία: 28-09-2019 [2019-09-28] Συγγραφέας: Κολονίτσιου, Σοφία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The ultimate goal of language teaching is to enable learners conquer the skills needed to achieve communication in various aspects of real life. This can be achieved by choosing the appropriate teaching and testing methods in order to develop and improve reading, listening, speaking and writing skills. The current study investigates the implementation of appropriate alternative assessment methods...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Alternative assessment in Greek state junior high school: the case of writing portfolios [Αγγλική] Ημερομηνία: 22-09-2018 [2018-09-22] Συγγραφέας: Theodoridou, Ourania Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): This study reports on the use of the portfolio as an alternative method of assessing the writing skill in a group of Greek learners of the English language attending the 1st grade of a Greek State Junior High School in Kefalonia. The case study research methodology was applied. It involved first, the design and implementation of a writing portfolio following an eight step procedure in the presen...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Project work in the English class: a case study for the alternative assessment of learners through project work for the subject of English as a foreign language in the context of Greek secondary education [Αγγλική] Ημερομηνία: 23-09-2017 [2017-09-23] Συγγραφέας: Γιαννοπούλου, Άννα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): This dissertation introduces the use of project-based learning and its expansion as a tool of alternative assessment. Subsequently, it presents a case study researching the validity, reliability, practicality and other principles of a project-based assessment scheme implemented in a Greek high school instead of the traditional achievement test.