Βρέθηκαν 6 αποτελέσματα
, σύνολο σελίδων 1.
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
Intercultural awareness
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Διερεύνηση Απόψεων Εκπαιδευτικών για την Προώθηση της Διαπολιτισμικής Ευαισθητοποίησης στο Βιβλίο της Α' τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) [Ελληνική]
Ημερομηνία:
21-7-2023
ΙΩΑΝΝΑ ΝΤΟΚΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM)
Περίληψη (Abstract): This dissertation aims to explore in-service teachers’ views concerning the promotion of intercultural awareness in the 1st-grade textbook of the Vocational Upper Secondary School (EPAL). To this end, a qualitative methodology was employed involving the thematic analysis of semi-structured interviews which delved into the EFL EPAL teachers’ familiarisation with the concept of intercultural awarene...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Exploring intercultural awareness and sensitivity in the Greek public primary school context [Αγγλική]
Ημερομηνία:
24-09-2022 [2022-09-24]
Θεοδωρίδου, Ευθυμία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): This dissertation attempts to assess the intercultural awareness of primary school pupils and in particular ones in the fourth, fifth and sixth grades. They all attend a public primary school in Giannitsa. The research concern is mainly whether pupils of this age are interculturally aware, focusing on their intercultural experiences as well as their attitudes and skills. Moreover their views regar...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
To CLIL on Translanguaging or not to CLIL? Exploring Students’ Experiences towards Translanguaging CLIL in an EFL Class [Αγγλική]
Ημερομηνία:
30-06-2022 [2022-06-30]
Χαραλαμπόγλου, Νικολέττα
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The increased diversity that characterizes today’s society necessitates the need for
new ways of accommodating cultural differences. Considering the situation in Greece,
over the last two decades, it has been a destination country for several people with
migration and refugee biography. Although schools grant access to immigrant pupils, they follow a monolingual language approach whereas multil...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Evaluating the new EFL book used in public High Schools in Greece: focusing on the intercultural component. [Αγγλική]
Ημερομηνία:
26-09-2020 [2020-09-26]
Τζιάφου, Ευφροσύνη
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The 21st century and the era of globalisation has shaped a new perspective in the teaching of foreign languages by placing foreign language Education’s interest to the core of Intercultural Awareness. The influx of immigrants through the borders all over the world has been of outmost importance towards this perspective, since any established notion of cultural property throughout broader geograph...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Applying a project-based framework in order to develop EFL young learners’ intercultural awareness and confidence as intercultural speakers [Αγγλική]
Ημερομηνία:
22-09-2018 [2018-09-22]
PAPADAKI, MARIA
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The continually changing composition of both the general population and the school population all over the world has presented schools and, consequently, teachers with a great challenge, that of service delivery to racially, ethnically, culturally and linguistically diverse students and their families. For this reason, the development of intercultural awareness of the populations of both the sendi...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
The contribution of experiential learning to the shaping of intercultural awareness. Participants' views of the "Erasmus Plus Program - People on the move. A meeting on refugee-politics, oral history and humanitarian help" [Αγγλική]
Ημερομηνία:
23-09-2017 [2017-09-23]
Μπάντιου, Μαρκέλλα Μαρίνα
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Εκπαίδευση Ενηλίκων (ΕΚΕ)
Περίληψη (Abstract): Εν όψει της μεγάλης μετακίνησης προσφύγων και μεταναστών σε χώρες τις Ευρώπης, είναι υψίστης σημασίας η πραγμάτωση μιας διαλεκτικής και διεπιστημονικής προσέγγισης της «πολιτισμικής» κατάστασης σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Στόχος είναι οι άνθρωποι, τα έθνη, οι κοινωνίες να αποκτήσουν μια κοινωνικο-πολιτισμικά υπεύθυνη θεώρηση των πάντων, για να μπορούν να στοχαστούν κριτικά σε ζητήματα διαβίωσ...