Κριτήρια αναζήτησης: Intercultural Awareness
Βρέθηκαν 4 αποτελέσματα
Βρέθηκαν 4 αποτελέσματα , σύνολο σελίδων 1.
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης: Intercultural Awareness Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Promoting Intercultural Awareness in the Greek Junior High School : Evaluation of three language coursebooks [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-09-2021 [2021-09-25] Συγγραφέας: Κατερινάκη, Καλλιόπη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): There has been an enormous interest in the cultural and intercultural dimension of EFL education since teachers globally are expected to promote the acquisition of Intercultural Communicative Competence to their learners. In the context of EFL education, Communicative Competence is interrelated to intercultural competence as learners are encouraged to develop relevant knowledge in their target ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Raising Intercultural Awareness in Greek State Primary Schools: The contribution of the English Language textbooks [Αγγλική] Ημερομηνία: 22-09-2018 [2018-09-22] Συγγραφέας: Γαύρου, Βασιλική Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): Η σύγχρονη πραγματικότητα στην εποχή της παγκοσμιοποίησης έχει δημιουργήσει νέες ανάγκες και απαιτήσεις στις οποίες τα μέλη των σύγχρονων κοινωνιών καλούνται να ανταπεξέλθουν. Η εκπαίδευση καλείται να προετοιμάσει πλέον τους μαθητές για τη συμμετοχή τους σε μια παγκόσμια κοινότητα, εφοδιάζοντάς τους με τις απαραίτητες δεξιότητες ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες συνθήκες. Η διδασκαλί...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The use of authentic material in promoting Intercultural Awareness and Sensitivity in Greek Primary Education. [Αγγλική] Ημερομηνία: 23-09-2017 [2017-09-23] Συγγραφέας: Τρωγάδα, Θεοδώρα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The purpose of this research is to investigate, whether the use of authentic materials can promote Intercultural Awareness and Sensitivity to Primary Education learners. It is based on Chen& Starosta’s (2000) Intercultural Sensitivity Questionnaire, in order to indicate learners’ change of attitude, awareness and sensitivity towards culturally diverse people, after the implementation of a series o...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: USING ONLINE RESOURCES TO RAISE THE INTERCULTURAL AWARENESS OF STUDENTS BELONGING TO A MONOCULTURAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT. A CASE STUDY [Αγγλική] Ημερομηνία: 10-2016 [2016-10] Συγγραφέας: ΚΟΛΙΟΥ, ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): This dissertation aims at exploring whether learners of the English language who are being taught the language in a strictly monocultural educational environment are intercutlurally aware and to what extent. Moreover, its aim is to prove that online resources, more particularly TED Talks, can help boost learners’ intercultural sensitivity and awareness. To this end, the students of the Third Gra...