Κριτήρια αναζήτησης: Differentiated Instruction
Βρέθηκαν 5 αποτελέσματα
Βρέθηκαν 5 αποτελέσματα , σύνολο σελίδων 1.
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης: Differentiated Instruction Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Differentiated instruction in Greek primary schools: Challenges for EFL teachers and the role of technology [Αγγλική] Ημερομηνία: 26-09-2020 [2020-09-26] Συγγραφέας: Παλαιοπάνου, Σεβαστή Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): Differentiated Instruction is a teaching approach that embraces the rising student diversity which is an issue of great concern in the modern educational context. To help primary EFL teachers become more conscious of dimesnions of the approach, this dissertation aims to investigate teachers’ perceptions on assumedly challenging areas of DI and how technology can assist DI elements as a response to...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Exploring the Impact of Blending Differentiated Instruction with Linguistically Appropriate Practice Towards a Culturally and Linguistically Responsive Pedagogy: An Action Research in a Reception Class [Αγγλική] Ημερομηνία: 20-07-2019 [2019-07-20] Συγγραφέας: Δημαδη, Σοφία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM) Περίληψη (Abstract): This qualitative action research study discusses the impact of the blending of two inclusive approaches to teaching: Differentiated Instruction is supplemented by Linguistically Appropriate Practice in order to investigate how this combination impacts on culturally and linguistically diverse students. More precisely, it examines the impact the two practices have on students’ current low engagement...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Differentiated Instruction in Teaching Speaking: The case of a private language school in Greece [Αγγλική] Ημερομηνία: 22-09-2018 [2018-09-22] Συγγραφέας: ΒΑΣΙΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΝΔΡΙΑΝΑ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The aim of the current study is to examine whether differentiated instruction can address and cater for the diverse needs of students in an EFL classroom in Greece and specifically if it can enhance the learners' speaking skills. What is also explored is the learners' attitudes on speaking, their performance before and after the differentiated lessons have been conducted and their views on differe...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Investigating Teachers’ Perceptions and Practices on Differentiated Instruction within the EFL context in Greece [Αγγλική] Ημερομηνία: 22-09-2018 [2018-09-22] Συγγραφέας: Nasi, Aikaterini Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The present dissertation aims to explore the perceptions and instructional practices of English as Foreign Language teachers in Greece regarding Differentiated Instruction . For this reason, a qualitative research has been carried out, with the use of semi- structured interviews, in which thirteen (13) EFL teachers participated. The data from the research have been processed using content analysis...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Ο ρόλος των Ιστολογίων στη μείωση του Άγχους Εξέτασης: Απόψεις και Στάσεις των Μαθητών [Αγγλική] Ημερομηνία: 10-2016 [2016-10] Συγγραφέας: ΚΑΡΒΟΥΝΗ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): Test anxiety with which this study is concerned, is of growing interest in the EFL context. This study focuses on the extent to which the use of educational web-blogs can reduce learners' test anxiety and it involves Greek EFL learners who are to participate in their first official exams in English. The research attempts to investigate their attitudes and beliefs as to whether web blogging trigger...