Κριτήρια αναζήτησης: Νεαροί μαθητές
Βρέθηκαν 6 αποτελέσματα
Βρέθηκαν 6 αποτελέσματα , σύνολο σελίδων 1.
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης: Νεαροί μαθητές Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Designing and ιmplementing a story-based framework to develop vocabulary in an EFL class of the Greek State Primary School [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-09-2022 [2022-09-25] Συγγραφέας: Γιαννακοπούλου, Ελισσάβετ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The primary aim of the present dissertation is to investigate how the implementation of a story-based framework can enhance young learners’ English language vocabulary development. Towards this end, three authentic stories were selected and used as classroom input material to be taught to a multicultural, mixed ability class of twenty-two young learners attending the fourth grade of Greek State Pr...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The application of Art in the enhancement of speaking skills in Greek state Primary School students of pre-A1 level [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-09-2021 [2021-09-25] Συγγραφέας: Κικιώνη, Ειρήνη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): Οι τέχνες αποτελούσαν ανέκαθεν ένα ισχυρό μέσο για τη διδασκαλία των διαφόρων μαθημάτων καθώς ο ρόλος τους στην κοινωνική, σωματική, πνευματική αλλά και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών είναι καθοριστικός. Ωστόσο, όσον αφορά το επίσημο περιβάλλον του σχολείου η διδασκαλία τους είναι αποκομμένη από τα υπόλοιπα μαθήματα ενώ η ένταξή τους σε αυτά θεωρείται μη απαραίτητη και ελάχιστα λαμβάνεται υπ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Adopting songs and visual aids as some of the teaching techniques which stimulate motivation in Vocabulary learning for EFL learners of the 3rd Grade of Greek State school [Αγγλική] Ημερομηνία: 26-09-2020 [2020-09-26] Συγγραφέας: Τσαρούχα, Βασιλική Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The current dissertation paper attempts to investigate whether Greek State school teachers adopt certain teaching techniques in order to stimulate motivation in vocabulary learning for EFL learners. To what extent are music, visuals and other enlightening practices being implemented by the teachers of the 3rd grade? Also, is it feasible that these methods arouse the learners’ interest and invoke t...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Introducing Translanguaging in storytelling in an EFL Greek classroom of young learners [Αγγλική] Ημερομηνία: 26-09-2020 [2020-09-26] Συγγραφέας: Ντίμου, Αικατερίνη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The aim of the current dissertation is to investigate to what extent students' intercultural competence comprehension and participation can be enhanced through translanguaging in stories. It also presents the positive effects of translanguaging in students' learning process. 44 students and 4 teachers of foreign languages of a Public Primary School participated in this two-month investigation. Fo...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Applying a project-based framework in order to develop EFL young learners’ intercultural awareness and confidence as intercultural speakers [Αγγλική] Ημερομηνία: 22-09-2018 [2018-09-22] Συγγραφέας: PAPADAKI, MARIA Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The continually changing composition of both the general population and the school population all over the world has presented schools and, consequently, teachers with a great challenge, that of service delivery to racially, ethnically, culturally and linguistically diverse students and their families. For this reason, the development of intercultural awareness of the populations of both the sendi...
Ημερομηνία: 22-09-2018 [2018-09-22] Συγγραφέας: Καραγιάννη, Ελένη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): Undoubtedly, one of the most influential theories in the world of education has been Howard Gardner’s multiple intelligences (MI) theory worldwide. There are so many invaluable implications of this theory that more and more educators and teachers employ it in their attempt to facilitate their students to acquire the target language. According to the MI theory, all students possess different types ...