Βρέθηκαν 6 αποτελέσματα
, σύνολο σελίδων 1.
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
κατανόηση γραπτού λόγου
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
“Reading Comprehension Tasks in 1st grade Junior High School Coursebook and the Greek State Certificate of English Language Proficiency (KPG) Exams: A Comparative Approach.” [Αγγλική]
Ημερομηνία:
24-09-2022 [2022-09-24]
Κουντουρά, Γεωργία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The purpose of the present dissertation was to provide the theoretical background behind the potential link between the Greek EFL context, and specifically, the current official curriculum for Foreign Languages (ICFL) to the Greek State KPG exams. To this end, the present study was focused on identifying similarities and differences between the current coursebook Think Teen 1st Grade of Junior Hig...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Die Förderung der Fertigkeiten Sprechen und Schreiben mit Hilfe von Textarbeit im DaF-Unterricht an heterogenen Lerngruppen [Αγγλική]
Ημερομηνία:
16-07-2022 [2022-07-16]
Σιδερίδου, Σταυρούλα
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας (ΓΕΡ)
Περίληψη (Abstract): Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την προώθηση της παραγωγής
γραπτού και προφορικού λόγου με τη βοήθεια κειμένων και την κατανόηση γραπτού
λόγου στο μάθημα των γερμανικών ως ξένης γλώσσα. H κατανόηση γραπτού λόγου
είναι η βάση για την προώθηση της παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου και
όχι μόνο μία αυτοτελής γλωσσική δεξιότητα. Αυτός ο συνδυασμός δοκιμάζεται σε
μια ομάδα μαθη...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Integrating Digital Storytelling into the Teaching and Learning of Reading and Writing of Sixth Grade EFL Learners. [Αγγλική]
Ημερομηνία:
25-09-2021 [2021-09-25]
Βαβούρη, Βασιλική
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): Prompted by studies on the favourable outcomes from the integration of digital storytelling in the EFL class (Karasoula, 2019; Malliakou, 2014; Papadopoulou & Vlachos, 2014; Rassouli, 2014; Tsoutsoura, 2015), an action research, carried out over a 6-month period, with 26 learners from two classes of the 6th grade in a state primary school in Karditsa, Greece, investigated whether the “telling of s...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Evaluation of the reading materials in an EFL textbook in the private sector of the Greek Education System:Suggestions for improvement [Αγγλική]
Ημερομηνία:
26-09-2020 [2020-09-26]
Φωτεινού, Δήμητρα
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): Textbooks are considered to be a core element in the education system of the countries. However, they do not address every student’s needs, interests and level of proficiency. For this reason evaluation on the textbooks should be conducted in order to detect and amend weak points.Additionally, evaluation in all parts of the textbook is deemed imperative; however, the present evaluation was condu...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Comparing reading comprehension tasks in the KPG B-level intergraded exam and the Think Teen! 2nd grade of Junior High School (Advanced) state coursebook: An exploratory approach [Αγγλική]
Ημερομηνία:
28-09-2019 [2019-09-28]
Γλάβα, Μαρία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): This dissertation aims to to contribute to the attempts made by the Ministry of Education and Religious Affairs towards establishing a link between Greek state EFL pedagogy and testing by proposing the integration of KPG exam preparation in the state secondary school syllabus, focusing, in particular, on reading comprehension. The study is organized around the stages of the ADDIE model of instruct...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Einsatz und Gebrauch von Märchen im DaF-Unterricht im Rahmen der vier Fertigkeiten: Lesen, Hören, Schreiben, Sprechen [Αγγλική]
Ημερομηνία:
10-2016 [2016-10]
ΚΑΣΤΟΡΗ, ΓΡΑΜΜΑΤΗ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας (ΓΕΡ)
Περίληψη (Abstract): Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την εισαγωγή και χρήση των παραμυθιών στο μάθημα των γερμανικών ως ξένη γλώσσα και αποτελείται από ένα θεωρητικό και ένα πρακτικό τμήμα. Στο πρώτο και θεωρητικό μέρος αυτής της διπλωματικής εργασίας προσδιορίζεται ο όρος «παραμύθι» και αναλύονται τα χαρακτηριστικά του. Στο υποκεφάλαιο 1.3 γίνεται προσπάθεια να παρουσιαστεί εν συντομία η γέννηση και η εξέ...