Κριτήρια αναζήτησης: New Literacies
Βρέθηκαν 6 αποτελέσματα
Βρέθηκαν 6 αποτελέσματα , σύνολο σελίδων 1.
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης: New Literacies Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Developing educational material for EFL high-school education: An alternative model based on the TV series Sherlock [Αγγλική] Ημερομηνία: 22-09-2018 [2018-09-22] Συγγραφέας: Kantaridou, Sofia Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): This study investigates the potential impact of introducing an alternative EFL teaching framework to Greek senior high schools. Material is designed taking into consideration the theoretical and pedagogical background of teaching demotivated, adolescent learners and the demerit of English as a school subject. The need imposed by today’s rapid evolution of societies to equip learners with new liter...
Ημερομηνία: 22-09-2018 [2018-09-22] Συγγραφέας: Χατζηλάρη, Σοφία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The present dissertation aims at bridging the gap in the relevant literature concerning the incorporation of VoiceThread into the Greek EFL context. It investigates the extent to which the combination of process writing with Digital Storytelling and the use of VoiceThread is conducive to the development of new literacies, written production and peer-/self- assessment. To this end, a case-study was...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Web 2.0 tools in action: Exploring Digital Citizenship in Secondary Education [Αγγλική] Ημερομηνία: 22-09-2018 [2018-09-22] Συγγραφέας: Amvrazi, Vasiliki Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): Στα πλαίσιο της τάξης των Αγγλικών σε ένα δημόσιο Λύκειο, η παρούσα εργασία σκοπεύει να εξερευνήσει την έννοια της Ψηφιακής Πολιτότητας και την ανάπτυξη νέων γραμματισμών, όπως γραμματισμό των μέσων, γραμματισμό της ψηφιακής πληροφορίας, ψηφιακό γραμματισμό αλλά και άλλες ικανότητες απαραίτητες στον ψηφιακό πολίτη του 21ου αιώνα. Γι’ αυτό το σκοπό υλοποιήθηκε ένα πρότζεκτ το οποίο εστίασε σε ζητήμ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Using wikis and project-based learning approach as tools to develop community literacy and cultural awareness in Junior High School Greek EFL learners. [Αγγλική] Ημερομηνία: 22-09-2018 [2018-09-22] Συγγραφέας: ΜΠΟΥΡΓΟΥ, ΜΑΡΙΑ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The present study aims at exploring the PBL approach and the wiki as tools that can develop community literacy and cultural awareness in Junior High School Greek EFL learners. To this end, the students of the second grade (advanced level) of a state Junior High School located in Arta, a provincial town in the North-West of Greece participated in a cultural wiki-based project. Firstly, the partici...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Teachers' and students' attitudes toward the integration of educational technology in Greek state schools. [Αγγλική] Ημερομηνία: 23-09-2017 [2017-09-23] Συγγραφέας: Καββαδία, Όλγα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The purpose of this dissertation is to investigate the integration of Information and Communication Technologies (ICTs) in EFL teaching/learning in Greek public education. Specifically, it aims at exploring both teachers’ and learners’ attitudes, which technology-based tools teachers find more effective, their frequency of use and how they use them. Another issue to be explored is the extent t...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Computer-based reading and technology integration in ELT: Do teachers in foreign language centers of Heraklion area exploit the potential of educational technology? [Αγγλική] Ημερομηνία: 23-09-2017 [2017-09-23] Συγγραφέας: Αφραθιανάκη, Ιωάννα Μαρία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The present study focuses on investigating teachers’ attitudes towards the integration of technology and computer-based reading in the EFL classroom, particularly with the proliferation of the Internet. To that end, a small-scale research was conducted in the region of Heraklion, Crete. A questionnaire was designed and administered, combined with a small number of interviews, to teachers of privat...