Βρέθηκαν 3 αποτελέσματα
, σύνολο σελίδων 1.
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
L2
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Ενταξιακή Εκπαίδευση και Αίσθημα του Ανήκειν σε Μετανάστες Μαθητές: Προκλήσεις και Διδακτικές Πρακτικές στο Ελληνικό Σχολικό Περιβάλλον [Ελληνική]
Ημερομηνία:
8-3-2025
ΑΘΗΝΑ ΛΥΚΟΥΡΙΝΟΥ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM)
Περίληψη (Abstract): Since 2015, increased immigration flows have made Greek classrooms more diverse. However, many researchers argue that the Greek educational system remains ethnocentric, inflexible, and bureaucratic, failing to promote intercultural dialogue, cooperation, and students' sense of belonging. The lack of intercultural communication hinders feelings of acceptance and inclusion among students from divers...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας σε ενήλικες πρόσφυγες και μετανάστες : Πιο συχνές δυσκολίες και λύσεις [Ελληνική]
Ημερομηνία:
20-7-2024
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΟΥΒΑΛΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM)
Περίληψη (Abstract): The migrant and refugee’s inflows in Greece are gradually increasing over the years. According to recent studies the statistics are unprecedented. 42.343 people have entered the Greek borders during 2023 until today. 36.114 of them, arrived from the land, while the rest 6.229 entered to the country from the sea borders (UNHCR, https://data2.unhcr.org/, n.d.). Even though, the state has taken measu...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
An Investigation in EFL Teachers’ L1 and Target Language Use in the Greek Senior High School [Αγγλική]
Ημερομηνία:
23-09-2017 [2017-09-23]
Χασάπη, Κοκκώνα
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): This study investigates the language choices made by English as Foreign Language
(EFL) teachers when communicating with their students. It studies their perceptions
and practices of the first language (L1) and the target language (TL)