Βρέθηκαν 3 αποτελέσματα
, σύνολο σελίδων 1.
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
Code-switching
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Cretan as a second language of Αlbanian speakers in Eastern Crete: Creative interaction between Cretan and Albanian and perceptions of Albanian speakers [Αγγλική]
Ημερομηνία:
20-07-2025
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς (ΑΔΕ)
Περίληψη (Abstract): Η παρούσα εργασία εξετάζει τη γλωσσική επαφή μεταξύ της κρητικής τοπικής γλώσσας και της αλβανικής γλώσσας, εστιάζοντας στους/στις αλβανόφωνους/ες κατοίκους της Ανατολικής Κρήτης. Στόχος είναι η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο η κρητική λειτουργεί ως δεύτερη γλώσσα, καθώς και η καταγραφή των στάσεων, των αντιλήψεων και των γλωσσικών πρακτικών των ομιλητών και ομιλητριών. Στο θεωρητικό μέρος ανα...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Cultural Identity and Code-switching among Arabic Speaking Greeks from Egypt [Αγγλική]
Ημερομηνία:
06-09-2020 [2020-09-06]
Karagianni, Despina
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM)
Περίληψη (Abstract): The present dissertation was completed by the postgraduate student of Hellenic Open University of Patra, Karagianni Despina, during the Spring Semester 2020, in the course “Introduction to Arabic Language and Culture” (LRM 60) of the Postgraduate Program “Language Education for Refugees and Migrants”. Supervisor of this thesis is the professor Mrs. Zampaki Theodora of the Hellenic Open University ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Educators' challenges and strategies used in multilingual classrooms [Αγγλική]
Ημερομηνία:
14-03-2020 [2020-03-14]
Γκουνοπούλου, Ελένη
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM)
Περίληψη (Abstract): Migrant and refugee waves in Greece have been increased, making the classes multilingual and multicultural. The present study aims at examining the challenges that educators of mainstream and reception classes face and the strategies implemented to surpass these challenges. Correlation regarding their educational background and their teaching experience will follow. Moreover, the fruitful outcome ...