Κριτήρια αναζήτησης: Συμπεριφορά καταναλωτή
Βρέθηκαν 9 αποτελέσματα
Βρέθηκαν 9 αποτελέσματα , σύνολο σελίδων 1.
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης: Συμπεριφορά καταναλωτή Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Family tourism and Consumer behaviour [Αγγλική] Ημερομηνία: 24-09-2022 [2022-09-24] Συγγραφέας: Καραδανά, Αθηνά Σχολή: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα: Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΔΤΕ) Περίληψη (Abstract): Οι οικογένειες αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό τμήμα της τουριστικής αγοράς σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο, το οποίο αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς. Πρόκειται για ένα τμήμα της αγοράς το οποίο διακρίνεται για τις πολυσύνθετες ανάγκες του και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την καταναλωτική συμπεριφορά της οικογένειας με παιδιά ηλικίας από 0 έως 18 ετών , κα...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Effect of online supermarket advertising on consumer behaviour [Αγγλική] Ημερομηνία: 11-09-2022 [2022-09-11] Συγγραφέας: BACHARIDOU, OLGA Σχολή: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα: Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA) Περίληψη (Abstract): Nowadays, when the use of the Internet is constantly increasing rapidly, companies are called upon to invest in their advertising in the Internet, in order to influence the consumer public, to gain impressions by using the right advertising tools and in the appropriate advertising media and leading consumers to markets to increase their own profits. The purpose of this dissertation is to study th...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The concept of Mindful Consumption: Exploration of the association between mindfulness and sustainable consumption among Greek consumers [Αγγλική] Ημερομηνία: 10-09-2022 [2022-09-10] Συγγραφέας: Λεοντή, Ελένη Σχολή: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα: Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA) Περίληψη (Abstract): The repeated adoption of a behavior leads us to an unconscious, mindless execution. Thus, consumer behavior easily falls into an automated pattern which is called “consumption on autopilot” or “mindless consumption”. This, in turn, often leads to over-consumption and the mindless purchase of goods that are harmful to us, to society and to the environment. The remedy to mindless behavior is mind...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Evaluating the opportunity for hotels to increase revenues by attracting non-hotel residents to the food and beverage outlets. [Αγγλική] Ημερομηνία: 12-09-2021 [2021-09-12] Συγγραφέας: Γιαλούρης, Παντελής Σχολή: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα: Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA) Περίληψη (Abstract): In every hotel there is a restaurant where at least one meal is served per day (breakfast). These restaurants are important not only because they add a unique experience to hotel guests, but also because they bring profit to the hotel and their operating cost is highly calculated in the cost of stay – especially in the all-inclusive hotels. Hotel restaurants in Greece almost exclusively serve ho...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Safety as a factor that influences the adoption and expansion of new technologies [Αγγλική] Ημερομηνία: 08-09-2019 [2019-09-08] Συγγραφέας: Μαρκόπουλος, Πέτρος Σχολή: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα: Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA) Περίληψη (Abstract): This dissertation examines the factor of safety and the influence it can have on a consumer when buying or using a new technological product. Safety has changed over the years and has become more and more difficult to evaluate and understand. This fact, together with the innate fear of everything new and unknown, affects the purchasing decision. We study the consumer behavior at the point of makin...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Evaluation of customers' satisfaction in a product marketing company implementing quality, environmental management and food safety systems [Αγγλική] Ημερομηνία: 11-05-2019 [2019-05-11] Συγγραφέας: Κουσερή, Ελένη Σχολή: Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας Τμήμα: Διαχείριση και Τεχνολογία Ποιότητας (ΔΙΠ) Περίληψη (Abstract): Η διοίκηση της ποιότητας θεωρείται ως η βάση της ανάπτυξης για όλους τους οργανισμούς και τις εταιρείες. Η ποιότητα είναι αναμφίβολα μία σημαντική έννοια, η οποία συμβάλλει με καθοριστικό τρόπο στην επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων και καλύτερων οικονομικών αποτελεσμάτων καθώς επίσης και σε άλλες μορφές της απόδοσης μιας εταιρείας (αύξηση/διατήρηση του πελατολογίου, αύξηση του μεριδίου αγοράς, ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Customers’ behavior in digital business transformation [Αγγλική] Ημερομηνία: 09-09-2018 [2018-09-09] Συγγραφέας: Μαρασλή, Δανάη Σχολή: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα: Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA) Περίληψη (Abstract): Digital technology is increasingly important in building a successful online business. In todays digital world, customer shopping behavior have changed and this has resulted in a new era of eCommerce. Consequently, businesses need to be digital innovative, in order to achieve customer satisfaction and customer loyalty. As a result, new strategies have been implemented for creating a better custome...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Modelling an Inbound marketing funnel: Which is the model that best describes the behaviour and the impact of the nurturing variables affecting the conversion rate of leads to customers at each stage of the funnel? [Αγγλική] Ημερομηνία: 02-09-2017 [2017-09-02] Συγγραφέας: Ψαθόπουλος, Πέτρος Σχολή: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα: Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA) Περίληψη (Abstract): Inbound marketing is considered a modern way of acquiring potential customers by creating relevant content to a specific business domain and to potential customers in that domain. Companies that select Inbound marketing as their marketing and sales promotion tool, set up a scalable marketing engine which works as a “funnel” that converts “unsuspected” viewers into customers by nurturing them and ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Customer brand loyalty-Factors affecting consumer's behavior [Αγγλική] Ημερομηνία: 10-2016 [2016-10] Συγγραφέας: ΚΟΝΣΟΛΑΚΗ, ΓΕΩΡΓΙΑ Σχολή: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα: Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA) Περίληψη (Abstract): The aim of this study is to show how the brand and the branding activities affect the attitude and behavior of customers towards cable/pay-tv products. In the first part of this dissertation, the levels and stages of customers’ loyalty to the brand are presented and it is outlined the importance of CRM strategy. In the second part, factors have been shown to affect customer loyalty to a brand an...