Κριτήρια αναζήτησης: ακουστική δεξιότητα
Βρέθηκαν 3 αποτελέσματα

Επιλέξτε την εφαρμογή κριτηρίων αναζήτησης απο την παρακάτω λίστα, στα αποτελέσματα που βρέθηκαν:

Απόκρυψη λίστας κριτηρίων αναζήτησης
Βρέθηκαν 3 αποτελέσματα , σύνολο σελίδων 1.
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης: ακουστική δεξιότητα Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: “Using Video Input as a Means to Improve Young Adult English Language Learners’ Listening Skills” [Αγγλική] Ημερομηνία: 24-09-2022 [2022-09-24] Συγγραφέας: Ποταμιάνου, Χριστίνα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): In the modern world of instant communication and multimodal interaction, the importance of effective listening becomes more and more prominent. In the field of language teaching in particular, as communicative language teaching continues to evolve, teachers are becoming increasingly aware of the centrality of listening in language acquisition. At the same time, audiovisual material has naturally f...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Strategy- based instruction to promote the listening skill and learner autonomy under the perspective of English as a lingua franca [Αγγλική] Ημερομηνία: 22-09-2018 [2018-09-22] Συγγραφέας: Κωτσαγγέλη, Αλεξάνδρα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): Abstract Teaching English as a lingua franca has been discussed in the bibliography as a present necessity due to the demands of today’s communicative needs since individuals from different mother tongues come in contact and thus, it is imperative that communication among them be effective. The instruction of the listening skill is an essential component for the development of the communicative...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Using Podcasting in the English Foreign Language Teaching to Improve Upper-intermediate Level Learners’ Listening and Speaking Skill [Αγγλική] Ημερομηνία: 23-09-2017 [2017-09-23] Συγγραφέας: Κομνηνού, Φωτεινή Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): Technology, Web 2.0 tools and its associated applications (wikis, blogs, podcasts, etc.) signal changes in the foreign language learning landscape. Podcasting, a relatively recent technological tool, is increasingly being exploited in higher education, but there is still little research into its implementation in lower level teaching contexts. This dissertation aims at exploring how podcasting can...