Κριτήρια αναζήτησης: Vocabulary development
Βρέθηκαν 4 αποτελέσματα
Βρέθηκαν 4 αποτελέσματα , σύνολο σελίδων 1.
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης: Vocabulary development Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Designing and ιmplementing a story-based framework to develop vocabulary in an EFL class of the Greek State Primary School [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-09-2022 [2022-09-25] Συγγραφέας: Γιαννακοπούλου, Ελισσάβετ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The primary aim of the present dissertation is to investigate how the implementation of a story-based framework can enhance young learners’ English language vocabulary development. Towards this end, three authentic stories were selected and used as classroom input material to be taught to a multicultural, mixed ability class of twenty-two young learners attending the fourth grade of Greek State Pr...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: “Developing young learners’ vocabulary skills and motivation through the implementation of songs and poems in the EFL classroom.” [Αγγλική] Ημερομηνία: 24-09-2022 [2022-09-24] Συγγραφέας: Γκόρτσου, Μαρία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The idea of employing songs and poetry in the English language learning classroom has been under the lens for more than fifty years. Αs early as Richards (1962) or Jolly (1975) scholars have been arguing in favour of the use of songs and poems in an L2 language acquisition context for both their linguistic benefits and the motivational interest they generate in language learners. However, while ma...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: The application of Art in the enhancement of speaking skills in Greek state Primary School students of pre-A1 level [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-09-2021 [2021-09-25] Συγγραφέας: Κικιώνη, Ειρήνη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): Οι τέχνες αποτελούσαν ανέκαθεν ένα ισχυρό μέσο για τη διδασκαλία των διαφόρων μαθημάτων καθώς ο ρόλος τους στην κοινωνική, σωματική, πνευματική αλλά και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών είναι καθοριστικός. Ωστόσο, όσον αφορά το επίσημο περιβάλλον του σχολείου η διδασκαλία τους είναι αποκομμένη από τα υπόλοιπα μαθήματα ενώ η ένταξή τους σε αυτά θεωρείται μη απαραίτητη και ελάχιστα λαμβάνεται υπ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Developing young learners' vocabulary awareness in the private EFL classroom by implementing authentic stories through the story-based framework. [Αγγλική] Ημερομηνία: 23-09-2017 [2017-09-23] Συγγραφέας: ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΥ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): Abstract The current dissertation aims at presenting the effectiveness of the implementation of a story-based framework on developing young learners’ vocabulary awareness in the field of teaching English as a Foreign Language (EFL) in the private classroom. More specifically, twenty young learners at the intermediate level (B1), according to the Common European Framework of References (CEFR,...