Κριτήρια αναζήτησης: Greek EFL teachers
Βρέθηκαν 4 αποτελέσματα
Βρέθηκαν 4 αποτελέσματα , σύνολο σελίδων 1.
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης: Greek EFL teachers Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Investigating teachers' perceptions on story-based learning in the Greek EFL context [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-09-2021 [2021-09-25] Συγγραφέας: Vorylla, Theodora Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): A rich array of literature propounds that storytelling can constitute a holistic approach to language teaching and learning. Theorists attribute to story-based learning a considerable amount of social, cognitive and language benefits. Many researchers have thence investigated the potential merits it provides in the foreign language instruction. Nonetheless, there seems to be a paucity of studi...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Greek EFL teachers’ resilience, stress and emotions during the lockdown period. [Αγγλική] Ημερομηνία: 25-09-2021 [2021-09-25] Συγγραφέας: Παπίτσα, Ελένη Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The aim of this dissertation is to explore the concept of teacher resilience; more specifically, it examines the protective factors which EFL teachers in Greece have in their arsenal to combat the risk factors and minimize the latter’s negative effect on their emotions concerning the changes in their profession from face-to-face to online teaching imposed on them by the Greek government because of...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: EFL teachers’ attitudes towards the use of Web 2.0 tools for improving the receptive skills [Αγγλική] Ημερομηνία: 26-09-2020 [2020-09-26] Συγγραφέας: Μπάτζιου, Μαρία Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): The purpose of the dissertation is to investigate Greek teachers’ of English attitudes towards the use of Web 2.0 tools for the improvement of the receptive skills. The survey aims at examining how often Web 2.0 tools for the receptive skills are used, how effective they are and what the challenges are while integrating them in their classrooms. For the purposes of this survey, a questionnaire was...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα: Exploring Greek EFL Teachers' Resilience: A Mixed Methods Approach [Αγγλική] Ημερομηνία: 28-09-2019 [2019-09-28] Συγγραφέας: Σταυράκη, Χριστίνα Σχολή: Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα: Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ) Περίληψη (Abstract): This dissertation aims to explore Greek EFL teachers’ resilience. More specifically, it seeks to examine the resilience exhibited by Greek EFL teachers working in either the public or the private sector amidst the Greek economic crisis in relation to personal and socio-ecological risk and protective factors. To this end, a mixed methods approach was employed involving quantitative and qualitative ...