Βρέθηκαν 2 αποτελέσματα
, σύνολο σελίδων 1.
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
πολυτροπικότητα / multimodality
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Exploring practices of language teaching and learning for adult refugees/migrants in the framework of multiliteracies: The cases of Scandinavian, Mediterranean, and American countries along with a suggested intervention [Αγγλική]
Ημερομηνία:
16-07-2022 [2022-07-16]
Dalampouras, Nikolaos
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM)
Περίληψη (Abstract): The concept of multiliteracies in the latest decades has emerged to expand the term of literacy and depict in an enhanced way the contemporary contexts of our world wherein cultural and linguistic diversity prevails. Focusing on the refugee and migrant field, this study consists of an attempt to explore language learning and teaching practices for adult refugees and migrants in several countries i...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
A Multimodal Board-Game for International School students: Adding host country's culture to their multicultural and multilingual reality [Αγγλική]
Ημερομηνία:
21-03-2021 [2021-03-21]
Τζατζαράκη, Aγγελική
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM)
Περίληψη (Abstract): This research was conducted to St. Catherine’s British School, an international school in
Athens, and more specifically in a Greek language learning environment. After an initial
observatory phase in the field, play-based teaching practices were recognized in the
classroom, the needs of the students were analyzed and the necessity to reinforce
participants’ awareness regarding the host cou...