Βρέθηκαν 2 αποτελέσματα
, σύνολο σελίδων 1.
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
διδασκαλία στρατηγικών
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Exploring self-regulated learning in the EFL teaching context in Greece for teacher development [Αγγλική]
Ημερομηνία:
22-09-2018 [2018-09-22]
ΟΥΖΟΥΝΑΚΗ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): This study aims to explore self-regulated learning in the context of teaching English as a foreign language in Greece in order for teachers to be supported to raise students’ awareness of self-regulated learning. Particularly, it investigates teachers’ of English as a foreign language beliefs of self-regulated learning as well as their classroom practices on instructing self-regulated learning str...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Improving EFL students’ listening and speaking skills through songs and strategies [Αγγλική]
Ημερομηνία:
10-2016 [2016-10]
ΚΑΥΓΑ, ΧΡΥΣΟΥΛΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The purpose of this study was to explore the impact of a song and strategy instruction on developing Greek EFL learners listening and speaking skills. The study adopts a quasi- experimental design. In particular, primary students of a foreign language school in Nikaia, Attiki, participated in this study; 30 belonged to the experimental group and 20 to the control group. The students of the experim...