Βρέθηκαν 3 αποτελέσματα
, σύνολο σελίδων 1.
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
MEDIATION
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Laissez Faire and Lex Voluntatis: The Political Economy of Party Autonomy. The Principle of Party Autonomy as a Manifestation of Individual Economic Freedom and Its Application in the Field of Choice of Law and Jurisdiction in International Commercial Transactions [Αγγλική]
Ημερομηνία:
24-09-2022 [2022-09-24]
ΒΟΥΡΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΗΛ
Σχολή:
Σχολή Κοινωνικών Επιστημών
Τμήμα:
Δίκαιο της Οικονομίας και των Επιχειρήσεων (ΔΟΕ)
Περίληψη (Abstract): Στην παρούσα εργασία αναλύεται η πολίτικη οικονομία της αυτονομία των μερών σχετικά με την επιλογή δικαίου και δικαιοδοσίας στις διεθνείς εμπορικές συναλλαγές . Η ανάλυση πραγματοποιείται υπό το πρίσμα της οικονομικής ελευθερίας του ατόμου , όπως αυτή εκδηλώνεται στα πλαίσια της λειτουργίας των ανταγωνιστικών αγορών. Η εργασία χωρίζεται σε τρία μέρη.
Στο πρώτο μέρος παρατίθενται τα ιστορ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
DEVELOPING LEARNERS' INTERLINGUISTIC MEDIATION SKILLS AND STRATEGIES: A PROPOSED SYLLABUS [Αγγλική]
Ημερομηνία:
10-2016 [2016-10]
ΜΠΑΤΣΗ, ΠΑΝΑΓΟΥΛΑ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The present research focuses on the practice of interlingual mediation investigating it through the lens of teaching rather than testing. The main outcome of this study is actually a mediation strategy-based syllabus which has been designed and implemented in order to explore whether the teaching of mediation positively affects learners' performance when carrying out written mediation tasks.
The ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Η ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΠΤΗΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ: ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ [Αγγλική]
Ημερομηνία:
31-08-2015 [2015-08-31]
ΚΟΚΚΟΥ, ΕΛΙΣΑΒΕΤ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): Focusing on exploring mediation task difficulty, the present research actually aims at investigating what makes mediation difficult by analyzing data drawn from: a) learners’ performance and b) learners’ perceptions of mediation task difficulty.
The research has been organized into three phases. A specific number of scripts as a result of mediation tasks already included in the KPG exams were a...