Βρέθηκαν 2 αποτελέσματα
, σύνολο σελίδων 1.
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
Freinet’s pedagogy
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Using “little book” technique as a tool to attract interest, promote cooperation, and improve communication in a multicultural classroom: A case-study research. [Αγγλική]
Ημερομηνία:
16-07-2022 [2022-07-16]
ΤΑΜΠΑΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM)
Περίληψη (Abstract): The Greek educational system has been unable to satisfy the real needs of migrant and refugee students, at least until now, and as a consequence, their integration process is often protracted or even totally disrupted. The present research project aims to identify whether the “little book” technique (which is based on the pedagogical principles of Célestin Freinet) can be an effective instrument f...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Classroom, School yard, Community: constructing educational spaces [Αγγλική]
Ημερομηνία:
20-03-2021 [2021-03-20]
Λιούλια, Σοφία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Γλωσσική Εκπαίδευση για πρόσφυγες και μετανάστες (LRM)
Περίληψη (Abstract): The research explores the idea of expanded school space as it is developed experimentally in a multicultural classroom in Athens. Through democratic procedures, the students decide to organize space interventions in their school and their neighborhood. A combination of Freinet’s techniques, Critical and Institutional Pedagogy principles are used as the theoretical background of this experiment. Th...