Βρέθηκαν 7 αποτελέσματα
, σύνολο σελίδων 1.
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
Consumer behavior
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
INVESTIGATING THE CONSUMRTION BEHAVIOR OF HIKING TOURISTS IN EPIRUS [Αγγλική]
Ημερομηνία:
25-09-2022 [2022-09-25]
ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Σχολή:
Σχολή Κοινωνικών Επιστημών
Τμήμα:
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΔΤΕ)
Περίληψη (Abstract): Ο πεζοπορικός τουρισμός αποτελεί μια φυσική δραστηριότητα τουρισμού που στοχεύει στην αναψυχή, στην απόκτηση νέων εμπειριών και στη βελτίωση της φυσικής κατάστασης-τουρίστα.Η πεζοπορία αποτελεί κίνητρο για ταξίδια και επιλογή ενός τουριστικού προορισμού και μας επιτρέπει να αναφερθούμε ότι η πεζοπορία αποτελεί ένας εναλλακτικός τρόπος τουρισμού.Στην Ελλάδα, οι Έλληνες αλλά και οι επισκέπτες-τουρίσ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
The concept of Mindful Consumption: Exploration of the association between mindfulness and sustainable consumption among Greek consumers [Αγγλική]
Ημερομηνία:
10-09-2022 [2022-09-10]
Λεοντή, Ελένη
Σχολή:
Σχολή Κοινωνικών Επιστημών
Τμήμα:
Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA)
Περίληψη (Abstract): The repeated adoption of a behavior leads us to an unconscious, mindless execution. Thus, consumer behavior easily falls into an automated pattern which is called “consumption on autopilot” or “mindless consumption”. This, in turn, often leads to over-consumption and the mindless purchase of goods that are harmful to us, to society and to the environment.
The remedy to mindless behavior is mind...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Safety as a factor that influences the adoption and expansion of new technologies [Αγγλική]
Ημερομηνία:
08-09-2019 [2019-09-08]
Μαρκόπουλος, Πέτρος
Σχολή:
Σχολή Κοινωνικών Επιστημών
Τμήμα:
Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA)
Περίληψη (Abstract): This dissertation examines the factor of safety and the influence it can have on a consumer when buying or using a new technological product. Safety has changed over the years and has become more and more difficult to evaluate and understand. This fact, together with the innate fear of everything new and unknown, affects the purchasing decision. We study the consumer behavior at the point of makin...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
“Factors affecting consumers' green purchasing behavior. A segmentation study of Greek consumers.” [Αγγλική]
Ημερομηνία:
07-09-2019 [2019-09-07]
Karra, Eftychia
Σχολή:
Σχολή Κοινωνικών Επιστημών
Τμήμα:
Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA)
Περίληψη (Abstract): In recent times, environmental sustainability has emerged as a crucial issue at the forefront of the global political agenda. The increasing interest on sustainability and green products constitutes both an opportunity and driving force of innovation. As more organizations enter the green market in order to cater for consumers’ growing interest for sustainable products, the need to understand the ...
Η διαμεσολαβητική επίδραση της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην συμπεριφορά του καταναλωτή
MSc
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
The moderating impact of social media use on consumer behavior [Αγγλική]
Ημερομηνία:
12-05-2019 [2019-05-12]
Δανούση, Σοφία
Σχολή:
Σχολή Κοινωνικών Επιστημών
Τμήμα:
Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA)
Περίληψη (Abstract): The importance of social media in business is growing at warp speed. With more and more people joining social media platforms, social media industry is bound to become even bigger in the coming years. Their increasing use has given the opportunity to companies and consumers to interact with each other on a real-time basis, to share information and ideas and provide feedback promptly. Due to their ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Evaluation of customers' satisfaction in a product marketing company implementing quality, environmental management and food safety systems [Αγγλική]
Ημερομηνία:
11-05-2019 [2019-05-11]
Κουσερή, Ελένη
Σχολή:
Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας
Τμήμα:
Διαχείριση και Τεχνολογία Ποιότητας (ΔΙΠ)
Περίληψη (Abstract): Η διοίκηση της ποιότητας θεωρείται ως η βάση της ανάπτυξης για όλους τους οργανισμούς και τις εταιρείες. Η ποιότητα είναι αναμφίβολα μία σημαντική έννοια, η οποία συμβάλλει με καθοριστικό τρόπο στην επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων και καλύτερων οικονομικών αποτελεσμάτων καθώς επίσης και σε άλλες μορφές της απόδοσης μιας εταιρείας (αύξηση/διατήρηση του πελατολογίου, αύξηση του μεριδίου αγοράς, ...
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Consumer behavior towards generic medicine in the Greek market [Αγγλική]
Ημερομηνία:
2016 [2016]
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Σχολή:
Σχολή Κοινωνικών Επιστημών
Τμήμα:
Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA)
Περίληψη (Abstract): A generic medicine is defined as a drug comparable to a brand-listed drug in quality/efficiency/intended use. The introduction of generics in national healthcare systems is an effective way to control pharmaceutical expenses.
The present study intents to record the behavior of Greek consumers towards generics, through the use of questionnaires and statistical analysis.
Results depict an improv...