Βρέθηκε 1 αποτέλεσμα
, σύνολο σελίδων 1.
Περιορισμός αποτελεσμάτων με τη χρήση επιπλέον κριτηρίων αναζήτησης
Εφαρμοζόμενα κριτήρια αναζήτησης:
γνωστικές στρατηγικές
Ακύρωση των κριτηρίων αναζήτησης
Λίστα μετα τα αποτελέσματα αναζήτησης:
Τίτλος σε άλλη γλώσσα:
Developing a dyslexic EFL learner’s vocabulary knowledge through cognitive and metacognitive strategies instruction [Αγγλική]
Ημερομηνία:
23-09-2017 [2017-09-23]
Ζαχαράκη, Σοφία
Σχολή:
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τμήμα:
Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)
Περίληψη (Abstract): The present study aims to investigate how explicit strategy instruction affects a dyslexic learner’s vocabulary knowledge (regarding both receptive and expressive vocabulary) and strategy awareness. The participant is a Greek primary school student with dyslexia, who has been learning English as a foreign language for two and a half years. The researcher used explicit instruction so as to teach th...