Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/49724
Title: Η επίδραση παιχνιδιών στρατηγικής τύπου σκάκι στην ανάπτυξη της αυτόνομης μάθησης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Authors: ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΘΕΚΛΑ
metadata.dc.contributor.advisor: Μαυροειδής , Ηλίας
Keywords: εξ αποστάσεως εκπαίδευση;αυτονομία;μεταγνωστικές στρατηγικές;παίγνια στρατηγικής;σκάκι
Issue Date: 31-Jul-2020
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει στόχο να διερευνήσει το παίγνιο σκάκι ως μοχλό ανάπτυξης της αυτόνομης μάθησης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Συγκεκριμένα διεξήχθη μία πειραματική έρευνα, η οποία αποτελείται από δύο ομάδες. Αφενός η Ομάδα Ελέγχου απαρτιζόταν από μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι δεν είχαν ουδεμία σχέση με το παίγνιο σκάκι κι αφετέρου η Πειραματική Ομάδα η οποία απαρτιζόταν από σκακιστές, μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Βασική προϋπόθεση συμμετοχής των μαθητών, αποτέλεσε η παρακολούθηση της σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με σκοπό την διερεύνηση της αντιμετώπισης προβλημάτων των μαθητών. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την διεξαγωγή της ποσοτικής έρευνας, ήταν ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο απαρτιζόταν από ερωτήσεις κλειστού τύπου. Η ερευνητική εργασία, επιβεβαίωσε την θεωρία ως προς τις υψηλές επιδόσεις των μαθητών που παίζουν σκάκι, στο μάθημα των μαθηματικών, ενώ επαλήθευσε και τον αρχικό σκοπό της έρευνας και την υπόθεση, ότι οι μαθητές που ασχολούνται συστηματικά με το σκάκι επιτυγχάνουν υψηλότερα επίπεδα αυτονομίας στην ηλεκτρονική μάθηση, συγκριτικά με τους μαθητές που δεν ασχολούνται με το παίγνιο. Ως προς την συσχέτιση της αυτονομίας με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, παρατηρείται ότι η πειραματική ομάδα με υψηλότερη επίδοση στην αυτονομία, αντιμετώπισε λιγότερες δυσκολίες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και συνεπώς αποδεικνύεται η θετική συσχέτιση μεταξύ των δύο αυτών μεταβλητών. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας, αποτελούν μόνο ένα μικρό δείγμα στη νέα αυτή πρόταση διερεύνησης του συσχετισμού της αυτόνομης μάθησης και τα οφέλη του σκακιού. Προτείνεται λοιπόν, η έρευνα να διεξαχθεί και σε μεγαλύτερα δείγματα, έτσι ώστε να επιβεβαιωθούν και να αξιολογηθούν τα αποτελέσματα συγκριτικά με τα αρχικά ευρήματα της παρούσας έρευνας και να θεμελιωθεί ένας κανόνας που θα αφορά το σύνολο.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική εργασία_Χατζηγεωργίου_Θέκλα.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.64 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.