Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/44987
Title: Η τηλεδιάσκεψη στην εξΑΕ ως ενσώματη και "ολοκληρωμένη" μάθηση. Προς ένα νέο θεωρητικό πλαίσιο της τηλε-μάθησης.
Authors: Κανελλόπουλος, Αθανάσιος
metadata.dc.contributor.advisor: Κουτσούμπα, Μαρία
Keywords: Θεωρία Διαδραστικής Απόστασης;Transactional Distance Theory;Μοντέλο Κοινότητας Διερεύνησης;Community of Inquiry Model;Θεωρία της Τηλε-εγγύτητας;Theory of Tele-proximity;Οπτικοακουστική μάθηση;Audiovisual learning;Ενσώματη μάθηση;Embodied learning;"Ολοκληρωμένη" μάθηση;"Integrated" learning;Τηλε-μάθηση;"Tele-mathesis"
Issue Date: 29-Sep-2019
Abstract: ΑΝΑΒΟΛΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΗΛ. ΑΡΧΕΙΟΥ ΕΩΣ ΤΟΝ 9/2022. Η εξέλιξη της τεχνολογίας και η ευρεία εφαρμογή ψηφιακών εργαλείων, όπως η τηλεδιάσκεψη, οδήγησε τους ερευνητές στον αναστοχασμό παραδοσιακών θεωριών και μοντέλων μάθησης που αφορούν την εξΑΕ, αλλά και στη διατύπωση νέων. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διαμόρφωση ενός θεωρητικού πλαισίου για την τηλεδιάσκεψη στην εξΑΕ ως ενσώματη και «ολοκληρωμένη» μάθηση. Η εργασία αποτελεί μία θεωρητική έρευνα που στηρίζεται στη βιβλιογραφική ανασκόπηση, χωρίς να συνιστά μία τυπική έρευνα βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Περιλαμβάνει μια κριτική συζήτηση και παρουσίαση αρχών, θεωριών και μοντέλων μάθησης για την εξΑΕ και τη δια ζώσης εκπαίδευση, όπως είναι η Θεωρία της Τηλε-εγγύτητας, το Μοντέλο της Κοινότητας Διερεύνησης, η Θεωρία της Διαδραστικής Απόστασης, η Θεωρία της «Ολοκληρωμένης» Μάθησης του Illeris, η Θεωρία της Ενσώματης Μάθησης, μοντέλα της Κοινωνιολογίας του Σώματος, γνωστικές προσεγγίσεις της Νευροεπιστήμης, καθώς και αρχές και θεωρίες της οπτικοακουστικής μάθησης και αντίληψης. Μέσω της σύνθεσης αυτών των θεωρητικών προσεγγίσεων για τη μάθηση, συγκροτείται ένα νέο θεωρητικό πλαίσιο της τηλε-μάθησης, όπως ορίζεται η μάθηση μέσω τηλεδιάσκεψης στην εξΑΕ για τη συγκεκριμένη εργασία. Τα συμπεράσματα της παρούσας θεωρητικής έρευνας αποδεικνύουν τη σημαντικότητα των αισθήσεων, των συναισθημάτων αλλά και των «τεχνικών του σώματος», τόσο στην εκπαιδευτική όσο και στη μαθησιακή διαδικασία με τηλεδιάσκεψη, προκειμένου να μειωθεί η αντιληπτή διαδραστική απόσταση διδάσκοντα και διδασκόμενου αλλά και να προκύψει μια θετική εξΑΕ εμπειρία. Έτσι, οι γνωστικοί, συναισθηματικοί και κοινωνικοί παράγοντες που περιλαμβάνονται στην τηλε-μάθηση, καθιστούν την τηλεδιάσκεψη ως ενσώματη και «ολοκληρωμένη» μάθηση. Παράλληλα, διαπιστώνεται πως η ενδυνάμωση της τηλε-μάθησης απαιτεί κατάλληλο σχεδιασμό και συγκεκριμένους τρόπους διαχείρισης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
104850_ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ_ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ.pdfΚυρίως_σώμα_Διπλωματικής_Εργασίας2.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.