Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33096
Title: Διερεύνηση των προσδοκιών των καταρτιζομένων στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) του νομού Σερρών.
Authors: Σοφίτση, Δουκαίνη
Advisor: Πυλή - Κορρέ, Μαρία
Keywords: Εκπαίδευση Ενηλίκων;Adult Education;Κατάρτιση;Training,;Κίνητρα;Motivation;Προσδοκίες;Expectations;Ενημέρωση;Information;Εκπαιδευτής;Instructor;Βιωματική Μάθηση.;Experiential Learning
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η διερεύνηση και η καταγραφή των κινήτρων και των προσδοκιών των καταρτιζομένων στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) του νομού Σερρών, αλλά και τριών βασικών παραγόντων που μπορούν να παίξουν ρόλο στην εξέλιξη των σπουδών τους, είναι το αντικείμενο της παρούσας εργασίας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το εαρινό εξάμηνο του σπουδαστικού έτους 2015-2016 με τη συμμετοχή 99 καταρτιζομένων από διάφορες ειδικότητες και τεσσάρων εκπαιδευτών. Σχεδιάστηκε σύμφωνα με το μοντέλο της μικτής μεθόδου, με ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα που συλλέξαμε με ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις. Τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν αφορούσαν: τα κίνητρα συμμετοχής των καταρτιζομένων, τις επαγγελματικές, κοινωνικές και προσωπικές προσδοκίες, την άποψή τους σχετικά με την εκπλήρωση ή ακύρωση αυτών των προσδοκιών, αλλά και τους παράγοντες που μπορούν να τις επηρεάσουν. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι καταρτιζόμενοι στην επιλογή τους να σπουδάσουν στη συγκεκριμένη ειδικότητα των ΔΙΕΚ επηρεάστηκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό από τις δυνατότητες και τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα, καθώς και από τα μηνύματα που πήραν από την αγορά εργασίας για τη συγκεκριμένη ειδικότητα. Αναδείχθηκαν λόγοι συμμετοχής όπως η απόκτηση πτυχίου, η επαγγελματική αποκατάσταση και η καταξίωση, σε συνδυασμό με το ότι τα ΔΙΕΚ αποτελούν μια οικονομική λύση σπουδών. Προέκυψε, επίσης ότι οι καταρτιζόμενοι έχουν κατανοήσει τη σημασία απόκτησης, τόσο επαγγελματικών όσο και κοινωνικών και προσωπικών ικανοτήτων στην κοινωνία της γνώσης. Έχουν επιλέξει να καταρτιστούν στα ΔΙΕΚ, προσδοκώντας μεταξύ άλλων να αποκτήσουν επικαιροποιημένες γνώσεις στο αντικείμενό τους, ικανότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, να μάθουν τον τρόπο να αναζητούν τη γνώση ώστε να γίνουν ανταγωνιστικοί εργαζόμενοι και να αποκατασταθούν επαγγελματικά. Πλην όμως δεν υπάρχει μεγάλος ενθουσιασμός και θετική προσδοκία για την επίτευξή των στόχων τους. Όλοι – εκπαιδευτές & εκπαιδευόμενοι – αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα των παραγόντων της ενημέρωσης, του εκπαιδευτή και της βιωματικής μάθησης, καθώς και τις ελλείψεις και τα λάθη που τους αφορούν και γίνονται από αρμόδιους φορείς και άτομα, δημιουργώντας προβλήματα τα οποία με τη σειρά τους επηρεάζουν αρνητικά την ολοκλήρωση των προσδοκιών των καταρτιζομένων.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΣΟΦΙΤΣΗ Δ Ε.pdfΚυρίως σώμα Διπλωματικής και Παραρτήματα2.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.