Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32891
Title: Στόχοι και θεματολογία γραπτών εργασιών: μια μελέτη περίπτωσης στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Authors: Τσίτσα, Πολυξένη
Advisor: Σπανακά, Αδαμαντία
Keywords: Πολυκείμενα;Γραπτές εργασίες;Εκπαιδευτικό υλικό;Αξιολόγηση;Διδασκαλία και μάθηση στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση;Κατηγοριοποίηση;Multitexts;Written assignments;Educational material;Assessment;Teaching and learning in Distance Education
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Τα πολυκείμενα, και ειδικά αυτά που παράγονται από τον/την Συντονιστή/-στρια μιας Θεματικής Ενότητας, αποτελούν σημαντικό τμήμα του εκπαιδευτικού υλικού στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, τα θέματα των Γραπτών Εργασιών, οι οδηγίες εκπόνησης των εργασιών αυτών και τα κριτήρια αξιολόγησης διαμορφώνονται από τον/την Συντονιστή/-στρια, δίνοντας κατευθύνσεις επιστημονικές και μεθοδολογικές για τη Θεματική Ενότητα. Κάτω από αυτό το πρίσμα, οι εκπαιδευτικοί στόχοι αυτών των πολυκειμένων αποκτούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Στην παρούσα εργασία διερευνούμε τους διδακτικούς και μαθησιακούς στόχους των πολυκειμένων που διαμορφώνονται από τον Συντονιστή της ΘΕ ΕΚΠ65 του ΜΠΣ «Σπουδές στην Εκπαίδευση» του ΕΑΠ. Ειδικότερα, κατηγοριοποιούμε τα θέματα των Γραπτών Εργασιών της ενότητας ανάλογα με τους εκπαιδευτικούς σκοπούς που επιδιώκουν και παράλληλα εξετάζουμε την οπτική του Συντονιστή πάνω στον σχεδιασμό των Γραπτών Εργασιών, από την επιλογή και τη διατύπωση των ζητημάτων ως τη δημιουργία των αντίστοιχων κριτηρίων αξιολόγησης. Με μια ποιοτική προσέγγιση, μέσω της τεχνικής της ανάλυσης περιεχομένου, εξετάζουμε αρχικά τα θέματα των Γραπτών Εργασιών της ΘΕ ΕΚΠ65 την περίοδο 2005-2016 διαμορφώνοντας κατηγορίες βάσει των θεματικών πεδίων, του είδους των Γραπτών Εργασιών, των στόχων της Θεματικής Ενότητας, των προδιαγραφών του εκπαιδευτικού υλικού στην εκπαίδευση από απόσταση, του επιπέδου στοχοθεσίας, των δεξιοτήτων και των αντίστοιχων δράσεων. Στη συνέχεια με την τεχνική της ημιδομημένης συνέντευξης με τον Συντονιστή της ΘΕ ΕΚΠ65 αποσαφηνίζουμε έννοιες και διαδικασίες που αφορούν στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη των θεμάτων των Γραπτών Εργασιών, αλλά και γενικότερα των αντίστοιχων πολυκειμένων. Συμπεραίνουμε ότι τα θέματα των Γραπτών Εργασιών καλύπτουν τους στόχους της Θεματικής Ενότητας, κινούνται στα ανώτερα επίπεδα στοχοθεσίας, καλλιεργούν την κριτική σκέψη, ακολουθούν σε ικανοποιητικό βαθμό τα πρότυπα του εκπαιδευτικού υλικού στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και απαιτούν δράσεις που συνδέουν τη θεωρία με τη πράξη.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ-ΠΟΛΥΞΕΝΗ_ΤΣΙΤΣΑ_ΤΕΛΙΚΟ.pdfκυρίως σώμα ΔΕ και Παραρτήματα3.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.