Ο Ρόλος της Ανατροφοδότησης στην Ακαδημαϊκή Συγγραφή, στο Εσωτερικό Κίνητρο και στην Αυτο-Αποτελεσματικότητα (self-efficacy) των φοιτητών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.)
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο | Hellenic Open University | Ανατροφοδότηση | Feedback | Στρατηγικές Συγγραφής | Writing Strategies | Εσωτερικό Κίνητρο | Intrinsic Motivation | Αυτό- Αποτελεσματικότητα | Self-Efficacy
1
7
80
Πίνακες, Διαγράμματα
Η ανατροφοδότηση, αποτελεί σημαντική διαδικασία σε κάθε μορφή εκπαίδευσης και ειδικότερα στην Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μία από τις βασικές λειτουργίες της, αφορά στη βελτίωση της επίδοσης και στην ενεργοποίηση του εσωτερικού κινήτρου. Στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι να εξεταστεί η άποψη των μεταπτυχιακών φοιτητών, του προγράμματος «Επιστήμες της Αγωγής» του Ε.Α.Π., αναφορικά με την ανατροφοδότηση και τον τρόπο με τον οποίο συμβάλλει στη βελτίωση της ακαδημαϊκής συγγραφής και της αξιοποίησης των στρατηγικών γραφής, στην ενίσχυση του εσωτερικού κινήτρου και της αυτό-αποτελεσματικότητας (self-efficacy) ως προς τη συγγραφή των γραπτών τους εργασιών. Τα ερευνητικά ερωτήματα, αφορούν στα χαρακτηριστικά ανατροφοδότησης που προσφέρουν οι Καθηγητές-Σύμβουλοι στο Ε.Α.Π., τη σχέση ανάμεσα στην ανατροφοδότηση, στη συγγραφή των γραπτών εργασιών και τις στρατηγικές συγγραφής, τον τρόπο με τον οποίο επιδρά η ανατροφοδότηση στο εσωτερικό κίνητρο των φοιτητών και στην αυτό-αποτελεσματικότητά τους (self-efficacy) στη συγγραφή των γραπτών εργασιών. Τέλος, εξετάζεται η σχέση ανάμεσα στην αυτό-αποτελεσματικότητα των φοιτητών και στις στρατηγικές συγγραφής. Η μεθοδολογική προσέγγιση ήταν η ποσοτική μέθοδος και το εργαλείο συλλογής των δεδομένων, το ερωτηματολόγιο 40 ερωτήσεων κλειστού τύπου. Το δείγμα, προέκυψε από τη βολική δειγματοληψία του μεταπτυχιακού προγράμματος «Επιστήμες της Αγωγής» της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ε.Α.Π. Οι αναλύσεις των δεδομένων έδειξαν, πως οι φοιτητές λαμβάνουν τον τύπο της διαμορφωτικής ανατροφοδότησης, καθώς περιέχει θετικά στοιχεία. Επίσης, διαπιστώθηκε η θετική συσχέτιση μεσαίου βαθμού ανάμεσα στην ανατροφοδότηση των γραπτών εργασιών και στις στρατηγικές συγγραφής. Επιπλέον, οι δυο γραμμικές παλινδρομήσεις, έδειξαν πως η πρώτη βρέθηκε να προβλέπει στατιστικά το εσωτερικό κίνητρο στη συγγραφή των γραπτών εργασιών και συγκεκριμένα, ερμήνευε το 24% της παρατηρούμενης διακύμανσης στις απαντήσεις των φοιτητών. Επίσης, στη δεύτερη, η ανατροφοδότηση εξηγούσε το 8% της διακύμανσης στις απόψεις των φοιτητών για την αυτό-αποτελεσματικότητά τους στη συγγραφή των γραπτών εργασιών. Τέλος, παρατηρήθηκε η χαμηλού μεγέθους θετική συσχέτιση ανάμεσα στην αυτό-αποτελεσματικότητα των φοιτητών και των στρατηγικών συγγραφής.
The feedback, constitutes an important procedure in every form of education and especially in the Open and Distance Education. One of its basic functions, concerns the improvement of progress and the activation of the intrinsic motivation. The aim of the Dissertation’s thesis is to examine the opinion of postgraduate students of the programme ‘Education Sciences’ of Faculty of Humanities of the Hellenic Open University (HOU), with regard to the feedback and the way it contributes to the improvement of academic writing and the exploitation of writing strategies, the enhancement of intrinsic motivation and self-efficacy as far as their written works is concerned. The research questions concern the features of the feedback that the Professors-Advisors of the H.O.U offer, the connection among the feedback, the writing of written works and the writing strategies, the way that the feedback affects the intrinsic motivation of the postgraduates and their self-efficacy concerning the writing of their written works. Finally, the association, between the self-efficacy of the postgraduates and the writing strategies is examined. The methodological approach was the quantitive method and the collection tool of data, the questionnaire of 40 closed-ended questions. Our sample resulted from convenience sampling of the postgraduate programme ‘Education Sciences’ of Faculty of Humanities of the H.O.U. The analyses of the data have shown that postgraduates receive the type of formative feedback, since it includes positive elements. Moreover, the positive correlation of middle-class between the feedback of the written works and the writing strategies has been noted. In addition, the two linear regressions have indicated that the first one has been proved to predict the intrinsic motivation of the writing of written works and more specifically, the 24% of the observable fluctuation in the postgraduates’ answers. Furthermore, in the second one, the feedback explained the 8% of the fluctuation in relation to the postgraduates’ viewpoints for their self-efficacy at the writing of their written works .Finally, a low grade positive correlation has been observed between the self-efficacy of the postgraduates and the writing strategies.
Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Κύρια Αρχεία Διατριβής
Ο Ρόλος της Ανατροφοδότησης στην Ακαδημαϊκή Συγγραφή, στο Εσωτερικό Κίνητρο και στην Αυτο-Αποτελεσματικότητα (self-efficacy) των φοιτητών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) Περιγραφή: 121590_ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ_ΣΟΦΙΑ.pdf..pdf (pdf)
Book Reader Μέγεθος: 1.4 MB
Ο Ρόλος της Ανατροφοδότησης στην Ακαδημαϊκή Συγγραφή, στο Εσωτερικό Κίνητρο και στην Αυτο-Αποτελεσματικότητα (self-efficacy) των φοιτητών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) - Identifier: 154344
Internal display of the 154344 entity interconnections (Node labels correspond to identifiers)