«H διαχείριση των συγκρούσεων στη σχολική μονάδα. Διερεύνηση αντιλήψεων των διευθυντών και των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γ΄ Αθήνας»

Management of conflicts in the school unit. Investigate perceptions between headteachers and educators of school units of the C` Directorate of Primary Education of Athens. (Αγγλική)

  1. MSc thesis
  2. Αργυροπούλου, Ελένη
  3. Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ)
  4. 22 Σεπτεμβρίου 2018 [2018-09-22]
  5. Ελληνικά
  6. 107
  7. Μπάκας, Θωμάς
  8. Δάρρα, Μαρία
  9. διεύθυνση σχολικών μονάδων | επικοινωνία | διαχείριση συγκρούσεων
  10. 1
  11. 42
  12. 37
  13. Περιέχει: πίνακες 25, σχήματα 12.
    • Η παρούσα μελέτη στοχεύει στην διερεύνηση των φαινομένων των συγκρούσεων στην σχολική μονάδα και ειδικότερα σε εκπαιδευτικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γ΄ Αθήνας και στην ανεύρεση πιθανών συσχετισμών των συγκρουσιακών αυτών καταστάσεων, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών που έλαβαν μέρος στην έρευνα. Ο σχεδιασμός της έρευνας είναι ποσοτικός, συσχετιστικός με τυχαία δειγματοληψία (Αθανασίου, 2007). Το δείγμα αποτελείται από 110 διευθυντές και εκπαιδευτικούς σχολικών μονάδων της Γ΄ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας. Η έρευνα διενεργήθηκε σε όλα τα σχολεία της Γ΄ Περιφέρειας Αθήνας. Η συγκεκριμένη έρευνα θα βοηθήσει την εκπαιδευτική κοινότητα αφού αφενός θα μπορέσει να διαφωτίσει τους εκπαιδευτικούς για την κατάσταση που μπορεί να συναντήσουν στην πράξη αναφορικά με τις ενδεχόμενες συγκρούσεις στον εκπαιδευτικό οργανισμό και αφετέρου θα μπορέσει να χρησιμοποιηθεί στο σχεδιασμό της εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής μιας σχολικής μονάδας. Ως προς τα συμπεράσματα από την έρευνα σημειώνουμε ότι έχει προκύψει η αδυναμία των διευθυντικών στελεχών και των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων να καθορίσουν, να ιεραρχήσουν και να ερμηνεύσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ως προς τη διαχείριση των συγκρούσεων στη σχολική μονάδα. Επίσης φάνηκε ότι οι διευθυντές δεν ακολουθούν κάποιο συγκεκριμένο επιστημονικό μοντέλο λήψης αποφάσεων, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της μη επικοινωνίας, για τη διαχείριση των συγκρούσεων στη σχολική μονάδα, αλλά εμπειρικές διαδικασίες. Σε σχέση με την αναγκαιότητα της διαχείρισης των συγκρούσεων μεταξύ των διευθυντών και των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση της Γ΄ Αθήνας, οι εκπαιδευτικοί, δήλωσαν ότι, μεταξύ δασκάλων δεν παρατηρούνται συχνά συγκρούσεις στο σχολείο, μεταξύ δασκάλων και γονέων δεν παρατηρούνται συχνά συγκρούσεις στο σχολείο, μεταξύ δασκάλων και διεύθυνσης δεν παρατηρούνται συχνά συγκρούσεις στο σχολείο, μεταξύ διεύθυνσης και γονέων παρατηρούνται συχνά συγκρούσεις στο σχολείο και ότι μεταξύ διεύθυνσης και μαθητών παρατηρούνται συχνά συγκρούσεις στο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί, δηλώνουν ότι οι αιτίες που θεωρούν ότι είναι περισσότερο σημαντικές για τη δημιουργία συγκρούσεων μεταξύ τους στο χώρο της εργασίας τους είναι αρχικά η κακή επικοινωνία μεταξύ τους, ο ασαφής καθορισμός καθηκόντων, η κατανομή των τάξεων, οι συγκρουόμενοι στόχοι μεταξύ των μελών, η άνιση κατανομή αρμοδιοτήτων, ο τρόπος διοίκησης του σχολείου, οι περιορισμένοι πόροι σε υλικό και ανθρώπινο δυναμικό και η διαφορετικότητα των αξιών, των αντιλήψεων και κουλτούρας. Επίσης, δήλωσαν ότι οι αιτίες που θεωρούν ότι είναι περισσότερο σημαντικές για τη δημιουργία συγκρούσεων μεταξύ εκπαιδευτικών στο χώρο της εργασίας είναι η ελλιπής συμμετοχή και η αδιαφορία των γονέων για το παιδαγωγικό έργο του σχολείου, η κακή επικοινωνία και η έλλειψη συνεργασίας, ο ασαφής τρόπος διοίκησης, η διαφορετικότητα των αξιών, των αντιλήψεων και της κουλτούρας μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων και η παρέμβαση των γονέων στο παιδαγωγικό έργο.
    • The aim of the present thesis is to investigate the phenomena of conflict in the school unit and especially in primary education units in Athens and to find possible correla-tions of these conflicting situations with the particular characteristics of the teachers who took part in the research. The planning of the research is quantitative, with ran-dom sampling(Athanasiou,2007).The sample is comprised of 110 headteachers and educators of school units of the C` Directorate of Primary Education of Athens.The research was conducted in all schools of the C`District of Athens. The specific re-search will help the educational community since,on the one hand,it will enlighten ed-ucators about the situation they may actually encounter concerning the potential con-flicts in the educational constitution,and on the other hand,it can be used in planning the internal educational policy of the school unit. As for the conclusions of the re-search, they have resulted in the inability of the headmasters and the educators to de-fine,prioritise and interprete the problems they face in handling the conflicts in the school unit. Also,it has become apparent that the headmasters do not follow a specific ,scientific decision- making model in dealing with the problems of no communicaton and handling the conflicts in the school unit,instead they use empirical procedures. In relation to the necessity of handling the conflicts between the headmasters and the educators in Primary Education of C`Athens,the educators stated that conflicts among teachers are rare,conflicts between teachers and parents are rare ,conflicts between teachers and administration are rare,but conflicts between administration and parents as well as between administration and pupils are often noted. Educators state that the causes they think are the most important in generating conflicts among them in their workplace,are ,first of all,bad communication between them,vague duty defini-tion,class assignment,conflicting targets between the members,unequal responsibilities assignment,the way the school is run,limited resourses in materials and human force and the difference of values,beliefs and culture. Also,they stated that the reasons they consider more important in generating conflicts between educators in their workplace are insufficient participation and indifference on behalf of the parents about the peda-gogical work of the school,bad communication and lack of cooperation,the indefinite way of management,the difference of values,beliefs and culture between educators and parents, and parents`intervention in the pedagogical work.