Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39841
Title: «H διαχείριση των συγκρούσεων στη σχολική μονάδα. Διερεύνηση αντιλήψεων των διευθυντών και των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γ΄ Αθήνας»
Authors: Αργυροπούλου, Ελένη
metadata.dc.contributor.advisor: Μπάκας, Θωμάς
Keywords: διεύθυνση σχολικών μονάδων;επικοινωνία;διαχείριση συγκρούσεων
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα μελέτη στοχεύει στην διερεύνηση των φαινομένων των συγκρούσεων στην σχολική μονάδα και ειδικότερα σε εκπαιδευτικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γ΄ Αθήνας και στην ανεύρεση πιθανών συσχετισμών των συγκρουσιακών αυτών καταστάσεων, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών που έλαβαν μέρος στην έρευνα. Ο σχεδιασμός της έρευνας είναι ποσοτικός, συσχετιστικός με τυχαία δειγματοληψία (Αθανασίου, 2007). Το δείγμα αποτελείται από 110 διευθυντές και εκπαιδευτικούς σχολικών μονάδων της Γ΄ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας. Η έρευνα διενεργήθηκε σε όλα τα σχολεία της Γ΄ Περιφέρειας Αθήνας. Η συγκεκριμένη έρευνα θα βοηθήσει την εκπαιδευτική κοινότητα αφού αφενός θα μπορέσει να διαφωτίσει τους εκπαιδευτικούς για την κατάσταση που μπορεί να συναντήσουν στην πράξη αναφορικά με τις ενδεχόμενες συγκρούσεις στον εκπαιδευτικό οργανισμό και αφετέρου θα μπορέσει να χρησιμοποιηθεί στο σχεδιασμό της εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής μιας σχολικής μονάδας. Ως προς τα συμπεράσματα από την έρευνα σημειώνουμε ότι έχει προκύψει η αδυναμία των διευθυντικών στελεχών και των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων να καθορίσουν, να ιεραρχήσουν και να ερμηνεύσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ως προς τη διαχείριση των συγκρούσεων στη σχολική μονάδα. Επίσης φάνηκε ότι οι διευθυντές δεν ακολουθούν κάποιο συγκεκριμένο επιστημονικό μοντέλο λήψης αποφάσεων, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της μη επικοινωνίας, για τη διαχείριση των συγκρούσεων στη σχολική μονάδα, αλλά εμπειρικές διαδικασίες. Σε σχέση με την αναγκαιότητα της διαχείρισης των συγκρούσεων μεταξύ των διευθυντών και των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση της Γ΄ Αθήνας, οι εκπαιδευτικοί, δήλωσαν ότι, μεταξύ δασκάλων δεν παρατηρούνται συχνά συγκρούσεις στο σχολείο, μεταξύ δασκάλων και γονέων δεν παρατηρούνται συχνά συγκρούσεις στο σχολείο, μεταξύ δασκάλων και διεύθυνσης δεν παρατηρούνται συχνά συγκρούσεις στο σχολείο, μεταξύ διεύθυνσης και γονέων παρατηρούνται συχνά συγκρούσεις στο σχολείο και ότι μεταξύ διεύθυνσης και μαθητών παρατηρούνται συχνά συγκρούσεις στο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί, δηλώνουν ότι οι αιτίες που θεωρούν ότι είναι περισσότερο σημαντικές για τη δημιουργία συγκρούσεων μεταξύ τους στο χώρο της εργασίας τους είναι αρχικά η κακή επικοινωνία μεταξύ τους, ο ασαφής καθορισμός καθηκόντων, η κατανομή των τάξεων, οι συγκρουόμενοι στόχοι μεταξύ των μελών, η άνιση κατανομή αρμοδιοτήτων, ο τρόπος διοίκησης του σχολείου, οι περιορισμένοι πόροι σε υλικό και ανθρώπινο δυναμικό και η διαφορετικότητα των αξιών, των αντιλήψεων και κουλτούρας. Επίσης, δήλωσαν ότι οι αιτίες που θεωρούν ότι είναι περισσότερο σημαντικές για τη δημιουργία συγκρούσεων μεταξύ εκπαιδευτικών στο χώρο της εργασίας είναι η ελλιπής συμμετοχή και η αδιαφορία των γονέων για το παιδαγωγικό έργο του σχολείου, η κακή επικοινωνία και η έλλειψη συνεργασίας, ο ασαφής τρόπος διοίκησης, η διαφορετικότητα των αξιών, των αντιλήψεων και της κουλτούρας μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων και η παρέμβαση των γονέων στο παιδαγωγικό έργο.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΛΕΝΗ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ.pdfΠλήρης διπλωματική ( κυρίως σώμα - παράρτημα)1.97 MBPDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.