Στο πλαίσιο των αλλαγών που επιβάλλονται από την αγορά εργασίας και τις εκπαιδευτικές πολιτικές η παρούσα εργασία περιστρέφεται γύρω από την έννοια της ενήλικης μάθησης και τη σύνδεσή της με την περίπτωση των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, με τη λογική ότι η καθημερινή άσκηση του εκπαιδευτικού έργου υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς να αναδιαμορφώνουν τις στάσεις, τις αποφάσεις και τις ενέργειές τους, στόχος της εργασίας είναι να διαφανεί ο βαθμός στον οποίο οι εκπαιδευτικοί διανύουν μια συνεχή διεργασία μάθησης προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις του ρόλου τους, όπως οι ίδιοι τον αντιλαμβάνονται. Με εργαλείο την αφηγηματική συνέντευξη και εξετάζοντας την εκπαιδευτική βιογραφία τεσσάρων εκπαιδευτικών, επιδιώχθηκε η ερμηνεία της διαδρομής τους. Η ανάλυση των αφηγηματικών κειμένων που προέκυψαν απάντησε αφενός στο αν ο καθένας από τους πληροφορητές αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως ενήλικο που βρίσκεται σε συνεχή μαθησιακή διεργασία, και αφετέρου επέτρεψε να μελετήσουμε τη φύση των μαθησιακών επεισοδίων που οι ίδιοι οι πληροφορητές θεωρούν καθοριστικά για τη βιογραφική τους συγκρότηση. Συμπερασματικά διαπιστώθηκε ότι η εκπαιδευτική βιογραφία των εκπαιδευτικών επηρεάζει την πορεία και τις καθημερινές επιλογές στο έργο τους.
In the context of changes imposed by the labor market and education policies, this dissertation revolves around the concept of adult learning and its connection with the case of teachers. Specifically, in the sense that the daily exercise of the educational work requires teachers to reshape attitudes, decisions and actions, the aim of this paper is to indicate the extent to which teachers are going through a continuous learning process in order to meet the requirements of their role as they perceive it. Using the narrative interview tool and examining the educational biography of four teachers, there was an effort to interprete their professional course. The analysis of narrative texts emerged replied firstly on whether the informants perceive themselves as adults in constant learning process, and also allowed us to study the nature of learning episodes that the informants thought decisive for their biographical assembly. In conclusion, it was found that their educational biography influences the course and everyday choices in their work.
Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Κύρια Αρχεία Διατριβής
Η Εκπαιδευτική Βιογραφία επηρεάζει και καθορίζει την επαγγελματική διαδρομή των ενηλίκων: Η περίπτωση των εκπαιδευτικών. Περιγραφή: ΝΤΑΚΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.pdf (pdf)
Book Reader Πληροφορίες: κυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας Μέγεθος: 1.5 MB
Η Εκπαιδευτική Βιογραφία επηρεάζει και καθορίζει την επαγγελματική διαδρομή των ενηλίκων: Η περίπτωση των εκπαιδευτικών. - Identifier: 87066
Internal display of the 87066 entity interconnections (Node labels correspond to identifiers)