Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38094
Title: Η χρήση ψηφιακών εφαρμογών στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες των πολιτιστικών οργανισμών ως μέσο για την προσέλκυση του μαθητικού κοινού. Η περίπτωση του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας NOESIS.
Authors: Παράσχου, Μαργαρίτα
Advisor: Μυλωνά, Ιφιγένεια
Keywords: Σύγχρονο Μουσείο;Επικοινωνιακή Πολιτική;Εκπαιδευτικά Προγράμματα;Ψηφιακή Τεχνολογία;Μαθητικό κοινό;Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «NOESIS»
Issue Date: 9-Sep-2018
Abstract: Η διάδοση των ΤΠΕ στον τομέα του πολιτισμού τη τελευταία δεκαετία είναι σημαντική, καθώς έχουν εδραιωθεί στο μουσείο του 21ου αιώνα, διαμορφώνοντας καινοτόμους τρόπους επικοινωνίας και εναλλακτικές διαδικασίες μάθησης, που αντικατοπτρίζουν τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Παροτρύνουν τη διαδραστική συμμετοχή του επισκέπτη, αξιοποιώντας τη μάθηση με την ψυχαγωγία. Ωστόσο, η λειτουργία των διαδραστικών μέσων πολλές φορές περιορίζεται από προβλήματα ευχρηστίας με αποτέλεσμα οι επισκέπτες να αποσπούνται από το ίδιο το έκθεμα. Το σύγχρονο μουσείο προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που του προσφέρουν οι εφαρμογές των νέων τεχνολογιών και αναγνωρίζοντας τα μειονεκτήματά τους, να τις χρησιμοποιεί κριτικά επιτυγχάνοντας το στόχο του, μη υποβαθμίζοντας τη μοναδικότητα των συλλογών του και την εμπιστοσύνη του κοινού του. Παράδειγμα τέτοιου μουσείου αποτελεί και το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «NOESIS», το οποίο έχει διαμορφώσει ένα αξιόλογο πλαίσιο, με βάση το οποίο σχεδιάζει και υλοποιεί τα προγράμματά του, προσφέροντας στον επισκέπτη την ευκαιρία να πρωτοστατεί στα εκθέματα μαθαίνοντας και διασκεδάζοντας. Μέσω της ποιοτικής και ποσοτικής έρευνας, εξετάζεται η αποτελεσματικότητα των ψηφιακών εφαρμογών στη διεύρυνση της μουσειακής εμπειρίας των μαθητών, εντός του πλαισίου της επικοινωνιακής στρατηγικής ενός σύγχρονου μουσείου. Από την εν λόγω έρευνα μέσω της συνέντευξης από εκπρόσωπο του μουσείου και του ερωτηματολογίου, το οποίο δόθηκε σε 110 μαθητές δημοτικού σχολείου, διαπιστώθηκε ότι οι περισσότεροι μαθητές είναι θετικοί απέναντι στην τεχνολογία και τη διάδραση, φαίνονται γενικώς ευχαριστημένοι από τις δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν και γενικότερα οι σύγχρονες τεχνολογίες κάνουν πιο ενδιαφέρουσα την επίσκεψη στο μουσείο. Αν λοιπόν σχεδιαστούν προσεκτικά διαδραστικές εφαρμογές που κεντρίζουν και διατηρούν ζωηρό το ενδιαφέρον των επισκεπτών μπορεί να διευρυνθεί το ποσοστό των ανθρώπων και ιδιαίτερα των παιδιών που απολαμβάνουν τα μουσειακά αγαθά και να επιτευχθεί η οικονομική αναζωογόνηση των πολιτιστικών οργανισμών.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdfκυρίως σώμα διπλωματικής, παραρτήματα, συνοδευτικό υλικό3.8 MBAdobe Acrobat Document (.pdf)View/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.