Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36825
Title: Αξιοποίηση των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων και Πρακτικών στην Ανώτατη Εκπαίδευση
Authors: Κουτσιλέου, Σταματίνα
Advisor: Γιαννακοπούλου, Ελένη
Keywords: Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι/Πρακτικές και Open Educational Resources/Practices (OER/OEP);διδάσκοντες στην Ανώτατη Εκπαίδευση και faculty staff;υιοθέτηση/χρήση και adoption/use;εμπόδια και barriers;διδακτικά/μαθησιακά αποτελέσματα και teaching/learning efficacy;Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες και Academic Libraries
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Οι Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι και οι Ανοικτές Εκπαιδευτικές Πρακτικές είναι σύγχρονες εκπαιδευτικές εφαρμογές που χρησιμοποιούνται, εδώ και μερικά χρόνια, στα πεδία της Ανοικτής Εκπαίδευσης, της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και της Διά Βίου Μάθησης, παγκοσμίως· τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, εκπαιδευτικές δράσεις αξιοποίησης των ως άνω εφαρμογών έχουν υλοποιηθεί και στον χώρο της ελληνικής Ανώτατης Εκπαίδευσης. Σκοπός της εκπαιδευτικής έρευνας που έχει διεξαχθεί εντός των ορίων της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η διερεύνηση και καταγραφή/αποτύπωση των απόψεων διδασκόντων/-ουσών στην ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση - συμμετεχόντων/-ουσών στη Δράση «Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα / Κάλλιπος» του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (συγχρηματοδοτούμενη από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς, 2007-2013) για εμπόδια και διδακτικά/μαθησιακά οφέλη από την υιοθέτηση/χρήση των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων και Πρακτικών στη διδασκαλία στην «τάξη». Για τη διεξαγωγή της ερευνητικής διαδικασίας η ερευνήτρια επέλεξε την ποσοτική προσέγγιση, και, για τις ανάγκες της Διπλωματικής, αξιοποίησε τις απαντήσεις εκατό (100) διδασκόντων στο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο της έρευνας. Τα αποτελέσματά της συνοψίζονται στα εξής: σε γενικές γραμμές, οι αντιλήψεις της πλειονότητας των διδασκόντων του δείγματος για τις δυσχέρειες/προκλήσεις και τα θετικά -διδακτικά και μαθησιακά- αποτελέσματα από την υιοθέτηση/χρήση των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων κατά τη διδασκαλία στην «τάξη», συνάδουν με τα διεθνή βιβλιογραφικά δεδομένα, ενώ οι όποιες αποκλίσεις/διαφοροποιήσεις αιτιολογούνται, εκτός των άλλων, και από τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής Ανώτατης Εκπαίδευσης. Τα συμπεράσματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν από διδάσκοντες, διδασκομένους, συμβούλους, διαμορφωτές εκπαιδευτικής πολιτικής σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς/οργανισμούς, με απώτερο στόχο και όραμα την ενδυνάμωση/ενίσχυση δράσεων προώθησης της φιλοσοφίας και των πρακτικών των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων όχι μόνο στην Ανώτατη Εκπαίδευση αλλά και στις λοιπές βαθμίδες της εκπαίδευσης, είτε συμβατικής/τυπικής είτε μη τυπικής / άτυπης, την επόμενη δεκαετία (2020-2030).
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KOUTSILEOU_STAMATINA_OER_DE_2017.pdf2.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.