Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35955
Title: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Authors: ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ, ΕΥΘΥΜΙΑ
Advisor: ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ, ΚΑΦΕΝΙΑ
Keywords: γονεϊκή εμπλοκή;γονεϊκή συμμετοχή;σχέσεις/δεσμοί/σύνδεση σχολείου-οικογένειας;συμμαχία/συναιτερισμός σχολείου-οικογένειας;συνεργασία σχολείου-οικογένειας.;parental involvement;parental participation;school-family relations;school-family partnerships;school-family cooperation
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η συνεργασία ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια είναι μια αμφίδρομη σχέση που αναπτύσσει την επικοινωνία, βοηθά στην ανταλλαγή πληροφοριών και μπορεί να λάβει διάφορες μορφές. Ο εποικοδομητικός δεσμός σπιτιού-σχολείου είναι αναγκαίος και σημαντικός και έχει ως άμεση συνέπεια να λάβουν οι μαθητές ένα συνεχές και ομοιόμορφο μήνυμα που ευνοεί την ομαλή πρόσβαση του παιδιού στο σχολείο, την αποδοχή του σχολείου ως θεσμό και τη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τις αντιλήψεις γονέων και εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης αναφορικά με την αναγκαιότητα-σημαντικότητα της γονεϊκής εμπλοκής, τις μορφές συνεργασίας, τις μορφές επικοινωνίας, τα εμπόδια και τις προτάσεις που θα βελτιώσουν τις σχέσεις σχολείου-οικογένειας στο μέλλον. Το δείγμα αποτέλεσαν 50 γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας και 50 νηπιαγωγοί από το νομό Θεσσαλονίκης που προερχόταν από αστικές, ημιαστικές και αγροτικές περιοχές. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι γονείς και νηπιαγωγοί δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στη σημασία και την αναγκαιότητα της μεταξύ τους συνεργασίας αλλά εκφράζουν αμφότεροι ένα δισταγμό και μια αβεβαιότητα όσον αφορά στα θέματα εμπλοκής των γονέων με ενεργητικό τρόπο στην καθημερινή ζωή του νηπιαγωγείου. Η κυριότερη μορφή συνεργασίας και για τις 2 πλευρές είναι η συζήτηση για τη συμπεριφορά και τις σχέσεις του παιδιού με τους συμμαθητές του. Σημαντικότερο εμπόδιο στη συνεργασία τους θεωρούν αμφότεροι την έλλειψη χρόνου από πλευράς των γονέων. Επικρατέστερη μορφή επικοινωνίας μεταξύ τους είναι ατομικές συναντήσεις ανά τρίμηνο. Ως προτάσεις που θα βελτιώσουν την συνεργασία οι μεν γονείς πρότειναν την ενημέρωση των γονέων για τις μεθόδους διδασκαλίας και οι νηπιαγωγοί την δημιουργία σχολών γονέων με στόχο την ανάπτυξη προγραμμάτων οικογενειακής συμμετοχής. Θεωρούμε ότι τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν απ’ όλους τους φορείς που εμπλέκονται στη διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων που έχουν ως θέμα τη συνεργασία σχολείου-οικογένειας και στο σχεδιασμό προγραμμάτων οργανωμένης συμμετοχής και ανάμειξης των γονέων στην τάξη.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΥΡΙΟ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ.pdfΚΥΡΙΟ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ1.7 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.