Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35725
Title: «Καινοτόμα πολιτιστικά προγράμματα: απόψεις μαθητών και εκπαιδευτικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Β΄ Αθήνας».
Authors: Μπερτσεκά, Γεωργία
Advisor: Αργυροπούλου, Ελευθερία
Keywords: Εκπαιδευτική καινοτομία, πολιτιστικά προγράμματα, διευθυντής, ηγεσία, διοίκηση, μαθητές, επικοινωνία;Educational innovation, cultural programs, director, leadership, administration, students, communication
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την εκπαιδευτική καινοτομία, συγκεκριμένα με τα καινοτόμα πολιτιστικά προγράμματα που λαμβάνουν χώρα στις εκπαιδευτικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα προγράμματα αυτά είναι ιδωμένα από μια ηγετική οπτική, η οποία προσδιορίζεται μέσα από την άποψη που έχουν για τέτοιου είδους δράσεις μαθητές και καθηγητές που έχουν συμμετάσχει σε καινοτόμα πολιτιστικά προγράμματα. Αρχικά προσδιορίζεται η έννοια της εκπαιδευτικής καινοτομίας και, για να γίνει πιο ευκρινής, γίνεται παράλληλα και η παρουσίαση των όρων «εκπαιδευτική αλλαγή» και «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση». Στη συνέχεια αναλύονται οι σκοποί και οι στόχοι της και συσχετίζεται με όλους όσους εμπλέκονται σε αυτήν, όπως οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές. Ειδικότερα, τα καινοτόμα πολιτιστικά προγράμματα που λαμβάνουν χώρα στο ελληνικό σχολείο επηρεάζουν και διαμορφώνουν το σχολικό κλίμα και προσδιορίζουν σε μεγάλο βαθμό το προφίλ της σχολικής μονάδας, αλλά και αποδεικνύουν τον τρόπο που αυτή διοικείται. Καθώς η ηγετική θέση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας είναι καθοριστική για τη λειτουργία αυτής, κρίθηκε σκόπιμο να προσδιοριστεί η θέση αυτή, να προσδιοριστούν τα στοιχεία που κάνουν το ρόλο του Διευθυντή αποτελεσματικό και καίριο στην εισαγωγή οποιουδήποτε καινοτόμου προγράμματος. Επίσης γίνεται ανάλυση στην έννοια της επικοινωνίας στα πλαίσια της σχολικής μονάδας, στους παράγοντες, στους φορείς που την υπηρετούν και στο ρόλο του Διευθυντή για την εισαγωγή και τη συνέχισή της. Για να μελετηθούν όλα τα παραπάνω που προσεγγίστηκαν σε θεωρητικό επίπεδο, πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με ημιδομημένες συνεντεύξεις και γραπτές ερωτήσεις σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, αντίστοιχα, της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Β΄ Αθήνας. Η έρευνα ανέδειξε μεγάλη τη σημασία της εκπαιδευτικής καινοτομίας, εξίσου επιθυμητή από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Παράλληλα εντοπίστηκαν εσωτερικοί και εξωτερικοί παράγοντες που μπορούν να εμποδίσουν την πραγματοποίηση ενός καινοτόμου πολιτιστικού προγράμματος (δυσλειτουργίες στη συνεργασία, γραφειοκρατία, ο ρόλος του διευθυντή κ.ά.). Επιπλέον οι σχολικές 2 δράσεις τέτοιου τύπου, όπως έδειξε η έρευνα, γίνονται αντιληπτές ως μιας μορφής ενεργητική αντίδραση στην αδράνεια της τυπικής μορφής σχολείου. Καταλήγοντας, κατατίθενται από τη γράφουσα προτάσεις, οι οποίες προκύπτουν από τα συμπεράσματα της έρευνας, σχετικές με την εισαγωγή και την πραγματοποίηση πολιτιστικών προγραμμάτων και άλλων παρόμοιων δράσεων στα πλαίσια του σχολείου.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
std 97868 ΓΕΩΡΓΙΑ Β. ΜΠΕΡΤΣΕΚΑ.pdfΔιπλωματική Εργασία, παραρτήματα2.42 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.