Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35364
Title: Η επίδραση των ακαδημαϊκών συναισθημάτων στη σχολική επίδοση, κατά την παιδική ηλικία και η επιρροή των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωσή τους.
Authors: Πουρνάρα, Βασιλική
Advisor: Μακρής, Νικόλαος
Keywords: ακαδημαϊκά συναισθήματα, σχολική επίδοση, αντιλήψεις μαθητών
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι αντιλήψεις μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σχετικά με τα συναισθήματα που βιώνουν στη σχολική τάξη, κατά τη διάρκεια δύο μαθημάτων, της Ν. Γλώσσας και των Μαθηματικών, τη σχέση των συναισθημάτων με τη σχολική επίδοση, αλλά και τον ρόλο των εκπαιδευτικών στο βίωμα των συναισθημάτων αυτών. Στην έρευνα συμμετείχαν 120 μαθητές Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού Σχολείου. Οι μαθητές συμπλήρωσαν για κάθε μάθημα ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο αποτελείτο από είκοσι δηλώσεις, σχετικές με τα συναισθήματα που βιώνουν, κατά τη διάρκεια των δύο μαθημάτων στην τάξη. Επίσης, συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο που αφορούσε τη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού στην τάξη, το οποίο περιελάμβανε δώδεκα δηλώσεις. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές, κατά τη διάρκεια των δύο μαθημάτων που προαναφέρθηκαν, βίωναν περισσότερο τα θετικά συναισθήματα, την απόλαυση, την ελπίδα και την υπερηφάνεια έναντι των αρνητικών, δηλαδή τον θυμό, το άγχος, τη ντροπή, την απελπισία και την πλήξη. Σχετικά με το φύλο, διαπιστώθηκε, ότι τα αγόρια βίωναν πιο συχνά την ελπίδα και την υπερηφάνεια στα Μαθηματικά και λιγότερο τον θυμό, σε σχέση με τα κορίτσια. Όσον αφορά την τάξη, βρέθηκε ότι τα παιδιά μικρότερης ηλικίας βίωναν συχνότερα τα θετικά συναισθήματα και στα δύο μαθήματα. Επιπρόσθετα, βρέθηκε θετική συσχέτιση των συναισθημάτων της απόλαυσης και της ελπίδας με την επίδοση των μαθητών στη Γλώσσα, ενώ δε φάνηκε να σχετίζονται τα αρνητικά συναισθήματα, στην πλειοψηφία τους, με την επίδοση των μαθητών στα δύο μαθήματα. Επίσης, τα δεδομένα έδειξαν ότι η φιλική ή αυστηρή συμπεριφορά του δασκάλου επηρέασε σημαντικά τους μαθητές, ως προς τα συναισθήματα της ντροπής και της ελπίδας που ένιωθαν, κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Γλώσσας. Όσον αφορά το φύλο, προέκυψε ότι δεν υπήρξαν σημαντικές διαφορές στις απόψεις αγοριών και κοριτσιών για τη συμπεριφορά των δασκάλων τους. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές, σε σύγκριση με τους μικρότερους, θεωρούσαν ότι ο δάσκαλός τους ήταν πιο φιλικός στην τάξη.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, Παράρτημα1.87 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.