Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35358
Title: Αυτονομία στη μάθηση και επικοινωνία διδάσκοντος - διδασκόμενου στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Authors: Ναουμίδη, Φωτεινή
Advisor: Σοφός, Αλιβίζος
Keywords: αυτονομία;autonomy;εξ αποστάσεως εκπαίδευση;distance education;αυτόνομη μάθηση;autonomous learning;επικοινωνία διδάσκοντος - διδασκόμενου;tutor-learner communication;επικοινωνία στη εξΑΕ;communication in DE
Issue Date: 31-Aug-2017
Abstract: 7 ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση (εξΑΕ) είναι ένας εκπαιδευτικός τομέας που παρουσιάζει ιδιαίτερα και ξεχωριστά χαρακτηριστικά συγκριτικά με τη συμβατική εκπαίδευση. Ένα από τα βασικά στοιχεία που την χαρακτηρίζουν είναι η απόσταση που υπάρχει μεταξύ διδάσκοντος και διδασκόμενου, ο οποίος λειτουργεί ανεξάρτητα στο πλαίσιο της μαθησιακής διαδικασίας. Η ανεξαρτησία αυτή δεν αποτελεί πάντα ένδειξη ενός μαθητή που λειτουργεί αυτόνομα, που είναι σε θέση δηλαδή, να ορίσει το σκοπό, το περιεχόμενο, τη μέθοδο και την αξιολόγηση της μάθησής του. Ακόμα ένα βασικό χαρακτηριστικό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι η μορφή επικοινωνίας μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων, μέσω της οποίας ο μαθητής καθοδηγείται, υποστηρίζεται, πληροφορείται, συνδιαλέγεται και γεφυρώνει την απόστασή του με το εκπαιδευτικό ίδρυμα. Η παρούσα εργασία μελετά το ρόλο της επικοινωνίας αυτής που αναπτύσσεται στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην προώθηση, την ενίσχυση και την καλλιέργεια της αυτονομίας του μαθητή σε ένα απομακρυσμένο μαθησιακό περιβάλλον. Συγκεκριμένα εξετάζονται οι απόψεις και τα συναισθήματα των φοιτητών, διαφόρων εξ αποστάσεως προγραμμάτων στον κόσμο, σχετικά με την αυτονομία που διαθέτουν αλλά και την επικοινωνία που αναπτύσσουν με τους διδάσκοντες ώστε να διαπιστωθεί πόσο αλληλένδετες είναι οι δύο έννοιες. Μέσω της μελέτης θεωρητικών προσεγγίσεων και ερευνών για την αυτονομία αλλά και ερευνών γύρω από την επικοινωνία διδασκόντων – διδασκομένων, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου η αυτονομία του μαθητή είναι απαραίτητη, η αλληλεπίδραση των εμπλεκομένων στη μάθηση είναι καταλυτικός παράγοντας για την ενίσχυση ή την αποδυνάμωσή της. Εν κατακλείδι διαπιστώνεται ότι, σε ένα μαθητοκεντρικό περιβάλλον μάθησης, όπου τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και οι εκπαιδευτές θέτουν το μαθητή στο προσκήνιο, οφείλουν να ακολουθούν τις μεθόδους και τις πρακτικές που εξυπηρετούν τις ανάγκες των εκπαιδευομένων με απώτερο στόχο την δημιουργία δια βίου αυτόνομων εκπαιδευομένων.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ναουμίδη Φωτεινή_ ΔΕ.pdfΚυρίως άρθρο987.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.