Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33139
Title: Η συναισθηματική νοημοσύνη και το στυλ ηγεσίας των στελεχών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Authors: ΤΣΙΑΧΡΗ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: Ζμας, Αριστοτέλης
Keywords: διευθυντής/principle;εκπαιδευτικός/teacher;ηγεσία/leadership;μετασχηματιστική/transformational;συναισθηματική νοημοσύνη/emotional intelligence;σχολείο/school
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μέτρηση του επιπέδου της συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντών/προϊσταμένων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η διερεύνηση του στυλ ηγεσίας που εφαρμόζουν και η αναζήτηση συσχετίσεων μεταξύ της συναισθηματικής νοημοσύνης και του στυλ ηγεσίας. Πραγματοποιήθηκε μία ποσοτική μελέτη με τη χρήση 2 δομημένων ερωτηματολογίων κλειστών ερωτήσεων. Στη μελέτη συμμετείχαν 214 εκπαιδευτικοί, από τους οποίους οι 51 ήταν διευθυντές/προϊστάμενοι και οι 163 εκπαιδευτικοί. Εκτός από την περιγραφική στατιστική, πραγματοποιήθηκε διμεταβλητή και στη συνέχεια πολυμεταβλητή ανάλυση, προκειμένου να διερευνηθούν πιθανές συσχετίσεις μεταξύ των μεταβλητών της ηγεσίας, της συναισθηματικής νοημοσύνης και των εκβάσεων της ηγεσίας. Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι το στυλ ηγεσίας που εφαρμόζεται είναι το μετασχηματιστικό, καθώς και οι 4 διαστάσεις του έλαβαν υψηλή βαθμολογία. Υψηλό βρέθηκε και το επίπεδο συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντών. Τα χαρακτηριστικά της μετασχηματιστικής ηγεσίας, βρέθηκαν να συνδέονται στατιστικά σημαντικά με την έκβαση της ηγεσίας, η οποία μετρήθηκε με την ικανοποίηση από την εργασία, την αποτελεσματικότητα και την επιπλέον προσπάθεια. Όσο αυξανόταν η βαθμολογία στις κλίμακες της μετασχηματιστικής ηγεσίας, τόσο αυξάνονταν και τα τρία στοιχεία της έκβασης. Αναφορικά με τη συναισθηματική νοημοσύνη αυτή βρέθηκε να συνδέεται στατιστικά σημαντικά με το μετασχηματιστικό στυλ ηγεσίας. Όσο αυξανόταν η βαθμολογία στις κλίμακες της συναισθηματικής νοημοσύνης, τόσο αυξανόταν και η βαθμολογία στις κλίμακες της μετασχηματιστικής ηγεσίας. Τα αποτελέσματα της παρούσας εργασίας ανέδειξαν το μετασχηματιστικό στυλ ηγεσίας και το υψηλό επίπεδο συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντών των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ_ΜΑΡΙΑ ΤΣΙΑΧΡΗ.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΡΙΑΣ ΤΣΙΑΧΡΗ1.37 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.