Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32558
Title: Οι αντιλήψεις και οι στάσεις μαθητών και εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τα Μουσεία: Συγκριτική διερεύνηση μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου
Authors: ΓΑΛΙΤΗΣ, ΠΑΝΤΕΛΗΣ
Advisor: Συλλαίου, Στέλλα
Keywords: Αντιλήψεις για τα Μουσεία, Στάσεις μαθητών Λυκείου για το Μουσείο, Μαθητές Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και Μουσείο, Μαθητές και Μουσείο, Σχολείο και Μουσείο, Στάσεις των εκπαιδευτικών του Λυκείου για το Μουσείο;Perceptions for Museums, The attitudes of high school students for Museums, Secondary school students and Museum, Students and Museum, School and Museum, The attitudes of high school teachers for Museums
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Το σύγχρονο Μουσείο καλείται να επιτελέσει ποικίλους ρόλους. Ανάμεσα σε αυτούς κυρίαρχη θέση κατέχουν η εκπαίδευση, η ανάδειξη της πολιτιστικής δημιουργίας, η ψυχαγωγία. Για τους μαθητές, το Μουσείο αποτελεί επιπρόσθετα τον χώρο εκείνο, όπου η αποκτηθείσα θεωρητική γνώση για την ιστορική και πολιτιστική ταυτότητα ενός τόπου και μιας χώρας γενικότερα επιβεβαιώνεται οπτικά και αισθητικά. Οι οργανωμένες επισκέψεις στα Μουσεία από μαθητές και εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης φαίνεται να αντιμετωπίζονται ως μια ακόμη ευκαιρία «εκτόνωσης» από τα μαθήματα. Το προσδωκόμενο αποτέλεσμα, που είναι η επαφή των μαθητών με τον χώρο του Μουσείου, με τα εκθέματά του και τον συμβολισμό τους δεν φαίνεται να επιτυγχάνεται, έστω σε έναν ανεκτό βαθμό. Ως αίτια αυτής της αντιμετώπισης του Μουσείου αναδεικνύονται οι στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τον ρόλο και τη σημασία του Μουσείου ως πολιτιστικής μονάδας. Στάσεις και αντιλήψεις που φαίνεται να διαφοροποιούνται μεταξύ των δύο τύπων Λυκείου της δευτεροβάθμιας μεταϋποχρεωτικής εκπαίδευσης της χώρας μας: του Γενικού και του Επαγγελματικού. Η εργασία αυτή θα ανιχνεύσει την ποιότητα των στάσεων και αντιλήψεων των εκπαιδευτικών και των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τα Μουσεία, καθώς και την διαφοροποίηση ως προς τον τρόπο με τον οποίο προσλαμβάνουν τον ρόλο των Μουσείων οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί των δύο τύπων Λυκείου. Παράλληλα, θα αναζητηθούν τα αίτια της τυχόν διαφοροποίησης των στάσεων και αντιλήψεων τόσο μεταξύ των εκπαιδευτικών των δύο τύπων Λυκείου, όσο και μεταξύ των μαθητών τους, ενώ θα κατατεθούν προτάσεις διαχείρισης του τρόπου προσέγγισης των μαθητών με το Μουσείο ως πολιτιστικού προορισμού. Σκοπός της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι να αναδείξει τις διαφορές στις αντιλήψεις και στάσεις τόσο μεταξύ των μαθητών της Γενικής και της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, όσο και μεταξύ του εκπαιδευτικού προσωπικού των δύο τύπων σχολείου της δευτεροβάθμιας μεταϋποχρεωτικής εκπαίδευσης για το ρόλο και την γενικότερη πολιτισμική και εκπαιδευτική παρουσία των Μουσείων.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΑΛΙΤΗ ΠΑΝΤΕΛΗ - ΔΠΜ - ΕΑΠ 2016.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας728.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.