Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32333
Title: ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΡΟΛΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡO ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Authors: ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΥΠΡΑΞΙΑ
Advisor: Φλογαΐτη, Ευγενία, Δρ.
Keywords: Αειφόρος Ανάπτυξη-Sustainable Development;Εκπαίδευση για Αειφόρο Ανάπτυξη-Education for Sustainable Development;Άτυπη Περιβαλλοντική Εκπαίδευση-Informal Environmental Education;Φυσικές Επιστήμες-Natural Sciences;Π.Μ.Κ.Ο.-NGOs
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η τρέχουσα εργασία παρουσιάζει τις απόψεις των εκπαιδευτικών των Φυσικών Επιστημών σχετικά με το ρόλο των Περιβαλλοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων –φορέων της άτυπης εκπαίδευσης- στην ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση και κινητοποίηση προς δράση των μαθητικών ομάδων στα πλαίσια της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Για τις ανάγκες της εργασίας οι ερευνητές πραγματοποίησαν ποσοτική έρευνα με χρήση ερωτηματολογίου , ερωτήσεων κλειστού τύπου. Συνέλλεξαν 109 ερωτηματολόγια , σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή. Από τη συλλογή των απαντήσεων προκύπτει αρχικά ότι οι εκπαιδευτικοί των Φυσικών Επιστημών αναγνωρίζουν ότι στα μαθήματα που διδάσκουν στα σχολείο θίγονται θέματα Αειφόρου Ανάπτυξης. Κατονομάζουν αρκετές Π.Μ.Κ.Ο., τις περιλαμβάνουν στους φορείς επιμόρφωσής τους, επισημαίνουν όμως την ανάγκη αποτελεσματικότερων συνεργασιών των Π.Μ.Κ.Ο. με άλλους φορείς. Θεωρούν ότι το οπτικοακουστικό εκπαιδευτικό υλικό και τα θεματικά σχολικά δίκτυα των Π.Μ.Κ.Ο. ενισχύουν την επικοινωνία των μαθητών, τους πληροφορούν, τους προβληματίζουν για περιβαλλοντικούς κινδύνους και επιδρούν στο συναισθηματικό τους τομέα. Αναδεικνύουν τη συμβολή των Π.Μ.Κ.Ο. στο «άνοιγμα» του σχολείου στην τοπική κοινωνία, την ενίσχυση του δημοκρατικού κλίματος και την αλληλεπίδραση όπου ο καθένας μαθαίνει από τις εμπειρίες των άλλων. Αναγνωρίζουν τέλος ότι μια συνεργασία με τις Π.Μ.Κ.Ο. περιλαμβάνεται στις καινοτόμες προσεγγίσεις της Ε.Α.Α. υφίστανται ωστόσο ανασταλτικοί παράγοντες, κυρίως η δομή του Αναλυτικού Προγράμματος και θέματα Γραφειοκρατίας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ.pdfΚύριο σώμα διπλωματικής, Παραρτήματα2.62 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.