Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32088
Title: Διάδραση διδασκόντων-μαθητών με βάση τη δομή ενός διεπιστημονικού μαθήματος
Authors: Λαλακίδου, Βασιλική
Advisor: Κουτσούμπα, Μαρία
Keywords: διαδραστική απόσταση;transactional distance;δομή;structure;διάδραση διδασκόντων-μαθητή;instructors to student transaction;διαθεματικότητα;interdisciplinarity;κουλτούρα;culture;μικτή μάθηση;blended learning;τηλεσυνεργασία;tele-cooperation;τμήμα ένταξης;special education class
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα εργασία διερευνά την ισχύ της θεωρίας της διαδραστικής απόστασης κατά τη «2-1» διάδραση διδασκόντων-μαθητή σε περιβάλλον μικτής μάθησης. Στόχος της έρευνας είναι η μελέτη της διάστασης της δομής της «2-1» διαδραστικής απόστασης σε θέματα οργάνωσης περιεχομένου, ευελιξίας και αλληλεπίδρασης μαθήματος και της επιρροής της από τη διάσταση του διαλόγου. Η εργασία εισάγει τη «2-1» διάδραση διδασκόντων-μαθητή και, ως εκ τούτου, την υποκατηγορία αλληλεπίδρασης διδάσκοντα-διδάσκοντα στην αλληλεπίδραση μαθήματος. Το παράδειγμα που χρησιμοποιείται για την εφαρμογή της υβριδικής εκπαίδευσης στο περιβάλλον του Edmodo είναι η διαθεματική διδασκαλία των κλασμάτων με εθνομαθηματική και εθνομουσικολογική προσέγγιση. Η έρευνα προτείνει και υλοποιεί την τηλεσυνεργασία των τμημάτων γενικής και ένταξης. Η εμπειρική έρευνα-δράση¬ υλοποιήθηκε κατά τον μήνα Μάρτιο του 2016 σε δείγμα 20 μαθητών της Α τάξης του 3ου Γυμνασίου Εχεδώρου Θεσσαλονίκης. Η τριγωνοποίηση της έρευνας έγινε με εργαλεία συλλογής δεδομένων, όπως την παρατήρηση στο Edmodo, το προσωπικό ημερολόγιο της ερευνήτριας, τα ερωτηματολόγια ανοικτού τύπου πριν και μετά τον κύκλο των παρεμβάσεων, την ομαδική συνέντευξη των μαθητών και τη συνέντευξη με τον διδάσκοντα του τμήματος ένταξης. Η εργασία επιβεβαιώνει την ανοικτότητα της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης σε θέματα διαθεματικότητας και κουλτούρας. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η αλληλεπίδραση μαθήματος επηρεάστηκε κυρίως από τις αλληλεπιδράσεις μαθητή-διεπαφής, μαθητή-διδάσκοντα και διδάσκοντα-διδάσκοντα¬. Η ευελιξία και η αλληλεπίδραση μαθήματος έχουν θετική συσχέτιση μεταξύ τους και αρνητική συσχέτιση με την οργάνωση περιεχομένου, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει αρνητικά τη δομή. Η δομή κατά τη «2-1» διδασκαλία είναι ανάλογη με τη διαδραστική απόσταση και αντιστρόφως ανάλογη με τον διάλογο επιβεβαιώνοντας τη θεωρία του Michael Graham Moore.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Λαλακίδου.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας3.23 MBAdobe PDFView/Open
Λαλακίδου.rarΣυνοδευτικό υλικό5.12 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.