Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18278
Title: Ο θεσμός των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας (ΣΔΕ) στην Ελλάδα : προβλήματα και προοπτικές μιας καινοτομίας
Authors: ΖΑΧΑΡΗ ΙΩΑΝΝΑ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΤα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) είναι ένας νέος θεσμός που στηρίζεται από την μια μεριά στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και από την άλλη στην Εκπαίδευση της Δια Βίου Μάθησης. Πρόκειται για ένα ευέλικτο καινοτομικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο στοχεύει στην καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού των ατόμων που δεν διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα και δεξιότητες, ώστε να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς εργασίας. Το θέμα της έρευνάς μας είναι: «Ο θεσμός των ΣΔΕ στην Ελλάδα: Προβλήματα και Προοπτικές μιας Καινοτομίας». Η ανάλυσή μας περιλαμβάνει τρία μέρη, όπως εμφανίζονται και στον τίτλο: στις καινοτομίες του θεσμού, στα προβλήματα και στις προοπτικές του. Οι πλευρές της καινοτομίας του θεσμού, που στη χώρα μας "εισάχθηκε" από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα, αναφέρονται κυρίως στην ιδιομορφία του, όπως διαγράφηκε μέσα από την εξέλιξη της λειτουργίας του. Τα προβλήματα που αντιμετώπισε και εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ο θεσμός των ΣΔΕ στην Ελλάδα ήταν μια άλλη παράμετρος του θέματος. Τέλος, οι προοπτικές του θεσμού στο πλαίσιο της !ια Βίου Μάθησης και κατάρτισης, υπήρξαν αντικείμενα της παρούσας εργασίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν τρεις τομείς προβλημάτων, τα οποία αντιμετώπισαν τα Σ!Ε κατά την διάρκεια της εξέλιξής τους: προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής, προβλήματα επιμόρφωσης και προβλήματα υποστηρικτικών δομών. Η προοπτική του θεσμού θα καθοριστεί κυρίως από τις εξελίξεις σε εθνικό σχεδιασμό και σε ευρωπαϊκό, κοινοτικό επίπεδο.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
%CE%96%CE%91%CE%A7%CE%91%CE%A1%CE%97%20%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%91.pdf1.1 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.