Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/43039
Title: Σχεδιασμός μάρκετινγκ και επικοινωνιακή στρατηγική εκπαιδευτικών προγραμμάτων: Η περίπτωση του μουσείου "Casa Parlante" στην πόλη της Κέρκυρας
Authors: Μαρίνη, Ελευθερία
metadata.dc.contributor.advisor: Μυλωνά, Ιφιγένεια
Keywords: Σχεδιασμός μάρκετινγκ;Έρευνα κοινού;Μείγμα μάρκετινγκ;Ανάλυση SWOT;Μουσείο "Casa Parlante" στην Κέρκυρα
Issue Date: 22-Sep-2019
Abstract: Οι πολιτιστικοί οργανισμοί, και συγκεκριμένα τα μουσεία, τα τελευταία χρόνια έχουν αντιληφθεί τη σημασία του μάρκετινγκ και του σχεδιασμού επικοινωνιακής στρατηγικής προκειμένου να καταστούν βιώσιμοι στην εποχή της οικονομικής κρίσης. Πολλά μουσεία στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα υιοθετούν τις αρχές του μάρκετινγκ προσαρμόζοντάς τες στο πολιτιστικό τους έργο ώστε να εκπληρώσουν τους σκοπούς και τους στόχους τους. Η εναρμόνιση της αποστολής κάθε πολιτιστικού οργανισμού με την υιοθέτηση στρατηγικού μάρκετινγκ δύναται να αυξήσει την επισκεψιμότητά τους και να αντιμετωπίσει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό. Οι προκλήσεις είναι πολλές. Για την εξάλειψη του ανταγωνισμού και την προσέλκυση ευρύτερου κοινού απαιτείται η δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων και πολιτιστικών δραστηριοτήτων βάσει των ενδιαφερόντων των επισκεπτών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τον κατάλληλο σχεδιασμό μάρκετινγκ διενεργώντας παράλληλα έρευνες κοινού ώστε να ικανοποιούνται οι προσδοκίες και οι επιθυμίες του κοινού και να εκπληρώνονται παράλληλα η αποστολή και το όραμα των πολιτιστικών οργανισμών. Στο θεωρητικό μέρος εξετάζεται η έννοια του μάρκετινγκ στους πολιτιστικούς οργανισμούς, αναδεικνύεται η σημασία της εφαρμογής του, αναλύονται οι αρχές και τα εργαλεία μάρκετινγκ, παρουσιάζονται τα στάδια σχεδιασμού μάρκετινγκ και της έρευνας κοινού και αναφέρονται καλές πρακτικές μάρκετινγκ ως παραδείγματα. Στο ερευνητικό μέρος μελετάται η περίπτωση του μουσείου «Casa parlante» στην πόλη της Κέρκυρας. Διεξάγεται ανάλυση έπειτα από έρευνα κοινού απευθυνόμενη στους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τη χρήση ερωτηματολογίων. Σημαντικές πληροφορίες σχετικά με το μουσείο συλλέχθησαν έπειτα από συνέντευξη με την ιδιοκτήτρια κα Αικατερίνη Ράντου. Αναλύεται το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον του μουσείου, η εφαρμογή των νέων τεχνολογιών και ο τρόπος με τον οποίο συνδέονται με την αποστολή του οργανισμού. Επιπλέον, προσδιορίζονται τα εκπαιδευτικά προγράμματα και ο τρόπος που επικοινωνούνται στους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Τέλος, επισημαίνεται η αποτελεσματικότητα της εφαρμογής των αρχών μάρκετινγκ και προτείνονται βελτιώσεις.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
110904_ΜΑΡΙΝΗ_ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.pdfΔιπλωματική εργασία3.1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons